A verseny minden egyes mért szakasza új, ami azt jelenti, hogy a versenyzők folytathatják az ország, és az ottani sivatag felfedezését. Az útvonalat úgy állították össze, hogy a mezőny egy hatalmas hurkot ír le, hiszen a rajt és a cél városa is Dzsidda (Jeddah), a pihenőnapot pedig Ha'il városában tartják, ahol egyébként a helyi terepralisok évről évre összegyűlnek a legrangosabb helyi viadalra.
A táborok ismerősek lehetnek, hiszen azok közül jó néhány idei helyszínt megtartottak, a szakaszok azonban száz százalékban újak. Ez azt jelenti, hogy a navigátorokra még nagyobb figyelem irányul majd, főleg mivel az itinert immár minden egyes szakaszon csak közvetlenül a rajt előtt kapják meg az indulók.
„Az egyik legjobb dél-amerikai Dakar volt az utolsó, amikor nem hagytuk el Perut, ezért szerintem egyáltalán nem baj, hogy kizárólag Szaúd-Arábiában zajlik majd a januári verseny – nyilatkozta Szalay Balázs, az Opel Dakar Team pilótája. – Ahogy hallottuk, az elejétől a végéig dűnéken zajlik majd a viadal, ez a versenyzőket biztosan fellelkesíti, hiszen a legutóbbi Dakar átlagsebessége nagyon magas volt, ami állati veszélyes az indulókra nézve. A motorosok sokszor enélkül is a pengeélén táncolnak, de az ő védelmükben is született néhány biztonsági intézkedés.”
Néhány kategória számára digitális itinert adnak ki, egyéb más szabályokhoz hasonlóan ez is arra irányul, hogy egy kicsit lelassítsák a mezőnyt, és hogy biztonságosabbá tegyék a versenyt.
Éles hang figyelmeztet majd a „lassú zónákra”, ahol csökkenteni kell a sebességet, a motorosoknál limitálják a felhasználható abroncsok számát, és kötelező lesz a légzsákos mellény használata.
A 2021-es Dakar egy kis időutazást is kínál: bemutatkozik ugyanis a Dakar Classic. A rendes versennyel párhuzamosan teszt jelleggel zajlik egy klasszikus autós küzdelem is, amelyre korábban is volt példa. Az 1980 és 1990 között épített versenygépek vesznek részt rajta – a szervezők így tisztelegnek a történelmi viadal legendás korszakai előtt.
„Mivel az utóbbi években klasszikus autóversenyeket is szervezek, természetes, hogy tetszik a Dakar Classic ötlete – folytatta Szalay. – Az utóbbi években is láthattunk néha klasszikus Dakar-gépeket a nemzetközi versenyeken, a nyolcvanas években pedig különösen szép autók száguldoztak a sivatagban, úgyhogy a Dakar Classic nemcsak a nézőknek, a versenyzőknek is hatalmas élmény lesz, sőt, engem is elgondolkodtat a lehetőség, hogy egyszer majd egy régi autóval álljak oda a rajthoz...”
A nevezés hétfőn nyílik meg a januári Dakar ralira.