A futam felvezetéseként a szervezők megszólaltatták a sportág egyik legsikeresebb ausztrál szereplőjét, Jeremy Burgesst, aki 1987-ben vezető szerelőként vb-címhez segítette honfitársát, Wayne Gardnert, majd szerves része volt a szintén ausztrál legenda, Mick Doohan sikereinek és 1994 és 1998 között látott szárnyalásának, amikor sorozatban öt világbajnoki címet nyert a Hondával.
Valentino Rossi csak azzal a kitétellel volt hajlandó a sérülése miatt visszavonuló Doohan helyét átvenni 2000-ben, ha Burgess a csapatnál marad.
A 14 közösen eltöltött szezon és hét megnyert bajnoki cím mára már történelem…
„Talán túl sok ideje van már itt” – mondta Burgess Rossiról, aki karrierje lefelé ívelő szakaszában van már. – Ami elgondolkoztat és ami szomorúvá tesz vele kapcsolatban, az az, hogy nagyjából ott fejezi be a futamokat, ahova kvalifikálni tudja magát. Néhány évvel ezelőtt még nem aggódtunk amiatt, ha tízedikként kvalifikált, mert tudtunk, hogy legalább négy-öt helyet feljön majd, és a pódiumon fog végezni, de legalábbis harcban lesz érte. Hogy ez egy újabb foka-e a lefele tartó menetnek? Ki tudja…”
Valóban, az olasz sosem a szombati teljesítményéről volt híres, bár 2003-ban és 2004-ben például 3-3 futam kivételével mindig az első sorból rajtolhatott.
Idén ugyan messze elmaradt ezektől a teljesítményektől, hiszen 16 futam után 8.6 a rajtpozícióinak átlaga, de ez még mindig jobb, mint a 2011-es, 2012-es ducatis mélyrepülés idején, amikor 10.2-es és 9.83-as átlaggal zárt.
Viszonyításképpen, az újonc Fabio Quartararo jelenleg 5.1-es átlagnál tart, míg Marc Márquez 1.8-nál.
Hogy ki nyeri az idei futamot?
„A szívem azt mondja, hogy Valentino, de az eszem azt, hogy Márquez” – folytatta Burgess.
„Marcnak sosem volt sok szerencséje Phillip Islanden, tavaly például kimondottan peches volt” – utalt az ausztrál főszerelő az igen ijesztő balesetre a futam első körének első féktávjára, ahol Johann Zarco kis híján felöklelte a spanyolt.
Ami Márquez ausztráliai statisztikáját illeti, eddig csak kétszer állt ott a dobogón, 2017-ben és 2015-ben – mind a kétszer futamgyőztesként intették le.
Négyszer viszont nem ért célba. A tavalyi esetet már említettük, 2016-ban és 2014-ben is vezető helyről bukott, míg 2013-ban kizárták.
A 2014-ES BUKÁS
Utóbbi volt az a futam, amikor az újraaszfaltozott pályán 27-ről 19 körre rövidítették a futamot és kötelező motorcserét iktattak be, amit a 9. vagy a 10. körben kellett volna teljesíteni. A csapat azonban félreértette a direktívát, egy körrel később hívták ki a spanyolt, akinek így a világbajnoki címe is csúszott egy futamot.
A 2016-OS BUKÁS