A 20 perces első szakaszban szinte azonnal teljes pályás sárga zászló volt érvényben, miután Kevin Ceccon alatt adta meg magát az Alfa Romeo, a Q1 végén pedig az enyhe eső nehezítette a versenyzők helyzetét. Az élen végül a hazai pályán szereplő Ma Csing-hua zárt 1:49.980-as idővel, így az Alfa Romeo keretbe foglalta a mezőnyt, hiszen egyik pilótájuk kör nélkül, míg a másik a legjobb idővel zárt.
A második Michelisz Norbert lett 79 ezredes hátránnyal, tehát könnyedén jutott tovább a második szakaszba, nem úgy, mint a másik magyar, Tassi Attila, aki – csapattársát, Tiago Monteirót megelőzve – tizenhetedikként zárt a Hondával, vagyis akár jó esélye lehet a pontszerzésre is.
A 10 perces második szakaszban aztán jött a dráma, a hazai versenyző Mát a pálya utolsó szektorában úgy tartotta fel Néstor Girolami, hogy a kínai kicsúszott a pályáról – az eset miatt piros zászlós szakasz lépett érvénybe, ami végül a Q2 végét is jelentette. Ennek következményeképp többen is elestek a javítás lehetőségétől, így Michelisz is, akinek az első szakaszban mutatott tempója alapján a továbbjutásra is lehetett volna lehetősége.
Ám a hyundaios a végén mégis örülhetett, hiszen a 10. pozícióban zárt, vagyis a fordított rajtrácsos versenyen ő várhatja az élről a startot, nem mellesleg a vk-éllovas Esteban Guerrieri sem tudta növelni előnyét vele szemben az összetettben, miután a 6. lett.
A legjobb idővel Aurélien Panis végzett, míg az első ötös sorát Nicky Catsburg, Girolami, Yvan Muller és Yann Ehrlacher egészítette ki, így ők szállhattak harcba a pole pozícióért.
Az utolsó szakaszban az eső fenyegetése miatt Panis úgy határozott, elsőként futja meg a gyors körét, a francia 1:50.536-nál állította meg a stoppert. Másodikként Catsburg teljesítette a kört, azonban a holland nem tudott gyorsabb lenni, mint a cuprás. Utánuk Girolami következett, aki jobb időt ment mindkettejüknél, igaz, előnye 39 ezred volt.
Negyedikként Muller próbálkozott, és az eddig remek hétvégét teljesítő franciának sikerült is az élre állnia 1:50.135-tel. Utolsóként Ehrlacher futotta meg a körét, aki bár az első szektorban gyorsabb volt, mint csapattársa, végül 282 ezredet kapott tőle, így a második helyen végzett.
A Lynk & Co tehát Muller vezérletével kisajátította az első rajtsort, míg a másodikat Girolami és Panis bérelte ki az első versenyre. Az ötödik Catsburg lett.
A fordított rajtrácsos futam 8 óra 30 perckor veszi kezdetét Michelisszel a pole pozícióban, majd a második futamot 9 óra 50 perckor rendezik meg.
FRISSÍTÉS: Girolamit megbüntették a kvalifikációt követően, aminek következményeként Michelisz egy helyet előrébb lépett az összesített listán, vagyis a második helyről vághat neki a második futamnak. A pole pozíciót Andy Priaulx örökölte meg.
TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
KÍNA, 2. IDŐMÉRŐ
1. Yvan Muller (francia, Lynk & Co) 1:50.135
2. Yann Ehrlacher (francia, Lynk & Co) +0.282
3. Néstor Girolami (argentin, Honda) +0.362
4. Aurélien Panis (francia, Honda) +0.401
5. Nicky Catsburg (holland, Hyundai) +0.600
...
10. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)
...
17. Tassi Attila (magyar, Honda)
A vk élmezőnye 19 futam után: 1. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) 231 pont, 2. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 222, 3. Yvan Muller (francia, Lynk & Co) 189, 4. Mikel Azcona (spanyol, Cupra) 189, 5. Thed Björk (svéd, Lynk&Co) 185, 6. Néstor Girolami (argentin, Honda) 181 ... 23. Tassi Attila (magyar, Honda) 39