WTCR: Muller nyert, Michelisz sokat faragott a hátrányán az összetettben

Börzöli BernadettBörzöli Bernadett
Vágólapra másolva!
2019.09.14. 10:19
Rajt-cél győzelmet aratott Yvan Muller a túraautó-világkupa (WTCR) kínai versenyhétvégéjének első futamán. A francia versenyző mögött Ma Csing-hua és Mikel Azcona ért célba. Michelisz Norbert a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót, és mivel legfőbb bajnoki riválisa, Esteban Guerrieri nem szerzett pontot, jelentősen csökkentett a hátrányán a bajnoki összetettben.

Bár nem tudott dobogóra állni, ideálisan alakult a nyitó verseny Michelisz számára (Fotó: AFP)
Bár nem tudott dobogóra állni, ideálisan alakult a nyitó verseny Michelisz számára (Fotó: AFP)
Bár nem tudott dobogóra állni, ideálisan alakult a nyitó verseny Michelisz számára (Fotó: AFP)
Bár nem tudott dobogóra állni, ideálisan alakult a nyitó verseny Michelisz számára (Fotó: AFP)
Bár nem tudott dobogóra állni, ideálisan alakult a nyitó verseny Michelisz számára (Fotó: AFP)

 

Yvan Muller várhatta a pole pozícióból a piros lámpák kialvását az első futamon Ningpóban, miután a leggyorsabbnak bizonyult a szombati időmérőn a Lynk & Co hazai versenyhétvégéjén. Muller mellől a szintén hazai pályán versenyző Ma Csing-hua kezdhette meg a versenyt, a második sorból Mikel Azcona és Michelisz Norbert vághatott neki a 13 körös viadalnak. Tassi Attila a 23. pozíciót foglalhatta el a rajtrácson.

Néhány perccel a rajt előtt dráma történt a bajnoki összetettet vezető Esteban Guerrierinél. Az argentin Hondájában véletlenszerűen működésbe lépett a tűzoltórendszer, ami miatt a rajtrácsról a bokszutcába tolták a 86-os számú autót. Bár a nem éppen tökéletesen sikerült időmérő és a Vila Realból magával hozott rajtbüntetés miatt Guerrieri amúgy is csak a 12. helyről indult volna, végül úgy tűnt, hogy talán rajthoz sem tud állni a nyitó futamon.

Bár csak a bokszutca végéről, de mégis meg tudta kezdeni a versenyt Guerrieri. Ami az élen állókat illeti, a rajt jól sikerült Muller számára, és megtartotta a vezetést, de közvetlenül a francia versenyző mögött sem történt változás – Michelisz is maradt a negyedik helyen. Tassinak nem sikerült pozíciót javítania az első körben.

A következő körökben Ma nem akarta elengedni Mullert, és folyamatosan kereste a lehetőséget, hogy megtámadhassa az élen álló Lynk & Co-pilótát. Michelisz kissé leszakadt az előtte haladóktól, de magabiztosan tartotta a negyedik helyét. A mezőny végén Guerrieri próbált felzárkózni, és a hatodik körben már a 22. helyen haladt, de így is messze volt a pontszerzéstől, ami természetesen igen jól jött Michelisznek, a legfőbb bajnoki riválisának.

Az egyik Lynk & Co vezette a versenyt, a másik három a középmezőnyben csatázott. A tizedik körben aztán csapatutasításhoz folyamodtak a kínai gyártónál, és Andy Priaulx engedte maga elé Thed Björköt, majd Yann Ehrlacher-t is. Ekkorra Michelisz faragott a lemaradásán, és „célkeresztbe vette” az előtte haladó Azconát.

Ma is folyamatosan közel volt Mullerhez, de igazán veszélyes előzési kísérletet nem tudott indítani ellene. Mullert elsőként intette le a kockás zászló, így a gyártók szempontjából hazai győzelem született az első versenyen. Michelisz az utolsó méterekig támadta Azconát, de a dobogó legalsó fokára a spanyol állhatott fel. Tassi a 23. pozícióban látta meg a kockás zászlót.

Mivel Guerrieri csak a 19. helyen ért célba, nem szerzett pontot, így Michelisz 24-ről 9 pontra csökkentette a hátrányát a bajnoki összetettben.

A ningpói hétvége programja vasárnap folytatódik. Magyar idő szerint 3 órakor rendeznek egy időmérőt, ami a második és a harmadik futam rajtsorrendjét határozza meg.

TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
KÍNA, 1. VERSENY

1. Yvan Muller (francia, Lynk & Co)
2. Ma Csing-hua (kínai, Alfa Romeo)
3. Mikel Azcona (spanyol, Cupra)
4. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)
5. Nicky Catsburg (holland, Hyundai)
...
23. Tassi Attila (magyar, Honda)

A vk élmezőnye 19 futam után: 1. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) 231 pont, 2. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 222, 3. Mikel Azcona (spanyol, Cupra) 188, 4. Thed Björk (svéd, Lynk&Co) 185, 5. Yvan Muller (francia, Lynk & Co) 184, 6. Néstor Girolami (argentin, Honda) 178 ... 22. Tassi Attila (magyar, Honda) 39

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik