Egyesek szerint a korrektség határát súrolja, mások szerint egyszerűen csak újraírta a MotoGP keretrendszerét, legyen szó motorozási stílusról, kockáztatásról, a határok feszegetéséről vagy a pályán való taktikázásról. Lehet szeretni vagy nem szeretni, de tudását még a legnagyobb ellenfelek is sorra elismerik, és ő nem szégyelli bevallani, hogy volt kitől tanulnia, Valentino Rossi „leckéire” például duplán odafigyelt.
Marc Márquez csaknem hét tizeddel javította meg a mugellói pályacsúcsot az időmérő edzésen megszerezve ezzel a rajtelsőséget egy olyan pályán, ami nem tartozik a kedvencei közé, mert nem igazán fekszik a stílusának. Mi lenne, ha feküdne, kérdi a cikk írója halkan… Hogy a verseny is hasonlóan jól végződik-e számára, arra hamarosan választ kapunk, ahogy arra is, hogy ki milyen gumival vág neki a 23 körös futamnak. A többség arra számít, hogy az első 6-7 körben együtt marad a mezőny, a dobogós helyezésekért pedig szintén hatan-heten lehetnek majd versenyben.
A verseny nagyon kiélezett és kiegyensúlyozott is egyben, az első sorban három márkát is találunk Honda, Yamaha, Ducati sorrendben, azaz valóban nincs az az egyértelmű Ducati-fölény, amire sokan számítottak a hétvége kezdete előtt. Hogy lesz-e újabb Márquez–Dovizioso párharc a végén, az főként azon múlik majd, hogy Dovinak sikerül-e összekapni a magát, és a pályán is megmutatnia, hogy valóban nem akkora a lemaradása, mint amekkorának két napja tűnik. A harmadik helyről induló Danilo Petrucci továbbra is első MotoGP-s győzelméért száll majd harcba, ahogy a második helyet megszerző újonc, Fabio Quartararo is, annak ellenére, hogy a francia azt nyilatkozta, egy harmadik helyet is azonnal aláírna.
Csúnyán leszerepelt azonban Valentino Rossi, aki a 18. helyről tényleg csak a csodában reménykedhet, mert a motorral semmilyen összhangot nem tudott kialakítani a hétvégét.
Hallgatva a nyilatkozatait és elnézve az egyre nehezebb hétvégéket, nehéz elképzelni, hogy Rossi még egyszer szerződést hosszabbít, és az is nagy kérdés, hogy meddig fogja még élvezni a motorozást annak tudatában, hogy alig pár versenyen van csak esélye odaférni a legjobbak közé.
REKORDDÖMPING MUGELLOBAN
Mindhárom kategóriában megdőlt a pályacsúcs az Olasz Nagydíj időmérőinek napján, ami persze önmagában még nem akkora dolog, hogy külön fejezetet érdemeljen, de két másik csúcsot is túlszárnyaltak az elmúlt két napon.
Andrea Dovizioso 356.7 km/órával repesztett végig a célegyenesben, picivel ugyan, de megjavítva a szintén általa jegyzett tavalyi csúcsot, amely 356.5 km/óra volt. A Cal Crutchlow által prognosztizált 360 km/órás csúcs egyelőre várat magára, nem mintha ilyen tempónál érezni lehetne a különbséget. A Moto2-eseknél is áttörték a 300 km/órás határt még pénteken, Nicolo Bulegánál 300.6 km/órát regisztráltak.
Márquez sem maradhatott ki a fizika újabb meghazudtolásából, pénteken új kanyarodási dőlésszög-csúccsal bizonyította, hogy a balos kanyarokban nagyon érzi a motort. Rögtön szokást is teremtett, hiszen szombaton is előadta ezt a „mutatványt”.
Márqueznek azért nehezebb pillanata is akadt a negyedik szabadedzés során:
További érdekességeket az alábbi videóban hallhatnak helyszíni riporterünktől:
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, OLASZ NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS
MOTOGP
1. Marc Márquez (spanyol, Honda) 1:45.519
2. Fabio Quartararo (olasz, Yamaha) + 0.214 másodperc hátrány
3. Danilo Petrucci (olasz, Ducati) + 0.362 mp h
MOTO2, OLASZ NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS
1. Marcel Schrötter (német, Kalex) 1:51.129
2. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) + 0.040 mp h
3. Álex Márquez (spanyol, Kalex) + 0.217 mp h
MOTO3, OLASZ NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS
1. Tony Arbolino (olasz, Honda) 1:56.407
2. Gabriel Rodrigo (argentin, Honda) + 0.673 mp h
3. Lorenzo Dalla Porta (olasz, Honda) + 0.869 mp h