Márquez a második hellyel tovább növelte összetettbeli előnyét, ami jelenleg 59 pont a második helyezett Valentino Rossi előtt. Azt azonban Rossi is tudja, hogy ezt a második helyet nagyon nehéz lesz megtartani a Ducatikkal szemben, így lehet, hogy érdemesebb a gyári vörösökhöz mérni Márquez előnyét.
A három dobogós mindegyike más-más gumikeveréket választott a versenyre, sőt olyan kombinációval, mint Márquez (elől médium, hátul kemény) senki más nem ment az egész mezőnyben, sőt ő volt az egyedüli, aki hátra felrakta a kemény abroncsot. Lorenzo puha-puha, míg Dovizioso médium-médium keveréket választott.
„Az első tíz körben nagyon kellett óvnom a gumikat, de a győzelem kulcsa az volt, hogy a harmadik szektorban gyorsulni tudtam az előző napokhoz képest, ahol előtte két tizedet veszítettem. A szombat délutánt azzal töltöttem, hogy videókat elemeztem, hogy hogyan kellene ülnöm a motoron, hogy gyorsabb legyek ott. Aztán kivártam a pillanatot, amikor Marc már veszíteni kezdett a féktávokon, de főként a kigyorsításon, és akkor utol tudtam érni. A gond az, hogy ha Marcot megelőzöd, akkor ő ott marad, és a végéig harcol. A Ducatival nyerni különleges érzés, de az is, amikor Marcot legyőzöd, mert egy olyan vadállat ellen harcolni, mint ő, az sosem könnyű” – mondta a futamgyőztes, Lorenzo.
„Változtattam a taktikámon, és próbáltam az elején gyorsan menni, mert a cél az volt, hogy a végén csak egy Ducatival maradjak. Őszintén szólva azt hittem, Dovi lesz az, de végül Jorge volt. Persze, hogy megpróbáltam megnyerni a versenyt, máskülönben nem én lennék. Brnóval ellentétben most úgy éreztem, hogy meglehet a tempóm a győzelemhez, de Jorge minden kis egyenesben mellém ért, és nagyon nehéz volt ellenállni. A hármas kanyarban mind a két gumim megcsúszott, nem is tudom, hogyan maradtam motoron. A lényeg, hogy az összetettben tovább nőtt az előnyöm” – értékelt Márquez.
Dovizioso nem titkolta csalódottságát a futam után, de ezen a futamon most nem volt többre képes. És hogy hogyan látta ő a másik két motoros harcát? Esetleg átfutott-e az agyán, hogy a két spanyol végül a kavicságyban végzi majd?
„Igen, számítottam néhány komoly megmozdulásra. Mert láttam Marc stílusát, és láttam, hogy tényleg meg akarja nyerni ezt a versenyt, de Jorge a pálya néhány pontján gyorsabb volt. Az utolsó körben a négyes kanyarban Marc túl sokat veszített. Próbált utána Jorgéval maradni, és készen állni az utolsó két kanyarra. De Jorge gyorsabb volt a pálya második felén, főként a hetes kanyar kijáratánál. Marc az utolsó kanyart próbálta előkészíteni, de az előtte lévőben túl későn fékezett, egy kicsit szélesre futott, és így nem tudta megpróbálni.”
Ez a második hely Márquez számára azt is jelenti, hogy a jelenlegi naptárban szereplő helyszínek közül az osztrák pálya továbbra is az egyetlen, ahol még nem tudott győzni (az idén debütáló thaiföldi pályát nem számítva).
A negyedik helyet Cal Crutchlow szerezte meg, akinek a verseny utáni sajtótájékoztatója csúszott, mivel doppingvizsgálatra vitték, ahol nem tudott parancsszóra azonnal mintát produkálni.
Az őt követő boly Petrucci, Rossi, Pedrosa sorrendben futott be, azaz Rossi nyolc helyet tudott javítani siralmasra sikerült időmérője után.
MOTO2: AZ ÉV EGYIK LEGSZEBB VERSENYE VOLT
Moto2-ben Pecco Bagnaia ötödik győzelmét szerezte meg idén, így harmadik pole pozícióját is első helyre tudta váltani. Nem volt egyszerű számára a futam eleje, hiszen az első kanyarban elváltotta magát, majd összeütközött a harmadik helyről rajtoló Fabio Quartararóval.
A futam végül az utolsó körben dőlt el Bagnaia és Miguel Oliveira, azaz a bajnoki összetettben első két helyen álló versenyző között.
„Nehéz verseny volt, mert Quartararo az elején nekem jött, és így időt veszítettem. De szerencsére később le tudtam dolgozni ezt a hátrányt. Miguel előnyben volt a kigyorsításokon, jobban betapadt a motorja, viszont a féktávokon én voltam a jobb. Az idei év egyik legszebb versenye volt, és nekem talán a legjobb” – mondta a győztes.
„A munka, amit az egész versenybe beleadtam, végül nem fizetődött ki, hiszen Pecco nagyon jó utolsó kört ment” – kezdte Oliveira. „Megelőzött és utána semmi esélyt nem hagyott, hogy visszaelőzzem. Nem tudtam tartani az ívem, és megint le kellett vágnom a pályát. Reméljük, hogy a hátralévő versenyeken is sikerül dobogóra állnunk, és harcolunk tovább a bajnoki címért.”
Bagnaia ezzel visszavette a vezetést az összetettben. Mivel az év végén mindketten elhagyják a kategóriát, különösen fontos számukra, hogy ki lesz a végső bajnok.
Quartararo az első körös ütközés után szinte a mezőny végére esett vissza, de visszaküzdötte magát egészen a 9. helyig.
A nap nagy vesztese Álex Márquez lett, akinek nagyon rosszul végződött a dobogós helyért folytatott küzdelem, hiszen a célra fordítóban bukott a leintés előtt, így Luca Marini állhatott fel a pódiumra, sorozatban harmadszor.
„Láttam Pecco és Miguel harcát a nagy kivetítőn, mert érdekelt. Jól sikerült a rajtom, de igyekeztem nagy levegőt venni, koncentrálni és nyugodt maradni. Ezen a versenyen nagyon könnyű volt hibázni, ezért amikor Binderrel és Mirrel harcoltam, igyekeztem nem hibázni. Aztán láttam, hogy a harmadik hely megszerezhető, ezért elkezdtem egy kicsit jobban nyomni. A motorom szerintem jobb volt egy kicsit, mint a többieké, szóval meg tudtam előzni Pasót (Mattia Pasini – a szerk.) és Márquezt. Nagyon jó csata volt. Hatalmas köszönettel tartozom a csapatnak, hiszen a szombati esésem során nagy károkat okoztam a motoron, így ők egész éjjel dolgoztak, és tökéletes motort raktak össze” – foglalta össze a történteket Marini.
CSUKLÓMŰTÉT UTÁN HŐSIES VERSENY
Marco Bezzecchi nyerte a Moto3-as futamot, de Jorge Martín lett a nap hőse, aki csupán nyolc nappal csuklóműtétje után végig harcban volt a versenyen, és a harmadik helyet szerezte meg. A futamgyőztes először indulhatott pole pozícióból, ezt sikerült győzelemre váltania egy olyan pályán, ahol az előző két évben még csak célba sem ért.
Az olasz ezzel 12 pontosra növelte előnyét az összetettben brnói fiaskója után, amikor csak hatodik lett, így nem igazán tudta kihasználni Martín távolmaradását.
„Fantasztikus verseny volt, persze, amikor nyersz, az mindig fantasztikus. Próbáltam ellépni, de nem sikerült. Viszont szerencsére sikerült egy kisebb csoportot csinálni, így kevesebb előzés volt csak. Amikor Jorge megelőzött, akkor azonnal vissza akartam előzni, mert nagyon elöl akartam maradni. Az utolsó két körben annyira nyomtam, amennyire csak tudtam, így sikerült egy kicsit előnyt szereznem, ami arra pont elég volt, hogy az utolsó két kanyar kevesebb veszélyt tartogasson számomra” – nyilatkozta a győztes.
„Ez egy váratlan dobogós helyezés” – mondta a második helyezett Enea Bastianini, aki a futam második felében több mint három másodperces hátrányt dolgozott le, az utolsó körben még Bezzecchinél is jobb kört futott hat tizeddel.
A leintés előtti utolsó kanyarban Martín nagyon keményen betette a motort, még Jaume Masiával is összeért, aki így kisodródott és csak hatodik lett. Az esetet versenybalesetnek minősítették.
„Fájdalommal teli verseny volt. A legrosszabb a balos kanyarokban volt, de közben ott voltam a leggyorsabb. Hétfőn és kedden még biztos voltam benne, hogy nem fogok tudni motorozni, mert szinte egyáltalán nem mozgott a csuklóm. De aztán szerencsére napról napra jobb lett. Nagyon várom Silverstone-t, szeretem azt a pályát. Remélem, hogy sikerül ott is dobogóra állnom” – nyilatkozta Martín.
GYORSASÁGIMOTOROS-VILÁGBAJNOKSÁG
OSZTRÁK NAGYDÍJ (RED BULL RING)
MOTOGP, 28 kör
1. Jorge Lorenzo (spanyol, Ducati) 39:40.688
2. Marc Márquez (spanyol, Honda) 0.130 mp h.
3. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 1.656 mp h.
4. Cal Crutchlow (brit, Honda) 9.434 mp h.
5. Danilo Petrucci (olasz, Ducati) 13.169 mp h.
6. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 14.026 mp h.
Az összetett élcsoportja: 1. Márquez 201 pont, 2. Rossi 142, 3. Lorenzo 130, 4. Dovizioso 129, 5. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 113, 6. Petrucci 105
MOTO2, 25 kör
1. Francesco Bagnaia (olasz, Kalex) 37:45.914
2. Miguel Oliveira (portugál, KTM) 0.264 mp h.
3. Luca Marini (olasz, Kalex) 5.953 mp h.
Az összetett élcsoportja: 1. Bagnaia 189 pont, 2. Oliveira 186, 2. 164, 3. Álex Márquez (spanyol, Kalex) 113
MOTO3, 23 kör
1. Marco Bezzecchi (olasz, KTM) 37:13.198
2. Enea Bastianini (olasz, Honda) 0.473 mp h.
3. Jorge Martín (spanyol, Honda) 0.544 mp h.
Az összetett élcsoportja: 1. Bezzecchi 158 pont, 2. Martín 146, 3. Fabio Di Giannantonio (olasz, Honda) 121