Jorge Lorenzo és a HRC meglépte a legváratlanabb húzást, amire senki sem számított: szerződést kötöttek 2019-re és 2020-ra.
Miközben már mindenki készpénznek vette, hogy Lorenzo visszatér a Yamahához (még ha nem is gyári versenyzőként), addig az utóbbi napokban más dolgok zajlottak a háttérben.
Tegnap először a motorsport.com szakoldal szellőztette meg, hogy a HRC 18 év után megválik Dani Pedrosától, majd néhány órával később a hivatalos bejelentés is megérkezett.
Pedrosa sajtóközleménye szerint a Katalán Nagydíjon szeretne további tájékoztatást adni a jövőjéről.
A motorsport.com és a Gazzetta dello Sport már azt is tudni vélte, hogy Jorge Lorenzo érkezik Pedrosa helyére, állítólag évi 4 millió euróért.
Szerda reggel folytatódott a hivatalos bejelentések sora. Először a Tech3 csapat jelentette be, hogy újabb egy évre aláírt Hafizh Syahrinnal (akit tehát egy KTM-en láthatunk jövőre Miguel Oliveira csapattársaként), majd két perccel később a Honda Racing Corporation közleménye is befutott: valóban leszerződtette Jorge Lorenzót!!!
Marc Márqueznek ezzel teljesült a vágya, hiszen folyton azt hangsúlyozta, hogy ő a legerősebb pilótát szeretné maga mellé csapattársnak, ez mindent figyelembe véve valóban Jorge Lorenzo.
Érdekes döntés ez Lorenzo részéről, aki bár a hétvégén bizonyította, hogy a Ducatival is képes volt győzni, mégis ismét nehéz utat választott, hiszen a Honda sem kezesbárány, ezt Márquez is elmondta a hétvégén.
„Tudom, hogy volt néhány versenyző, aki nemet mondott az ajánlatra. Igen, nyertünk már három versenyt az idén, de a pályán egyszerre vagyunk fent, és megyünk más motorok után is, tehát a többiek is látják, hogy a Honda nem könnyű motor. Ez olyan motor, amivel nagyon kell hajtani, mindig a határon kell motorozni, és ez nehéz” – szólt a válasz.
Lorenzo ebbe a kihívásba is beleállt, pedig pénteken a menedzsere még arról mesélt nekem, hogy nem akarnak még egy olyan kockázatos lépést bevállalni, mint a Ducati volt, biztosra akarnak menni.
Úgy látszik, Lorenzo önbizalma az eddigieknél is nagyobb lett a múlt hétvégi győzelme után, ha neki ez a biztos lépés… Bár eddig sem volt az az ijedős fajta. Gondoljunk csak bele, 2008-ban a MotoGP akkori legnagyobb sztárja, Valentino Rossi mellé szerződött a Yamahához, míg a következő két évben napjaink legeredményesebb pilótájával osztozik majd egy bokszon.
Szóval tökös döntést hozott, az nem kérdés, ahogy az sem, hogy a Hondával is képes lesz a győzelemre. A kérdés már csak az, hogy mikor.
Vajon a HRC mennyire fogja kiszolgálni Lorenzo fejlesztési kéréseit, pláne akkor, ha azok szembe mennek Márquez kívánságaival…? Érdekes időszak lesz, az biztos.
Ahogy az is szinte biztos, hogy a Petronas csapatból semmi sem lesz, hiszen a malajziai pilótának, Syahrinnak is megvan már a jövő évi helye.
Ha Lorenzo a Hondával is nyerni tud, az első pilóta lesz a négyütemű MotoGP érában, aki három márkával is győzni tud. Korábban sem sokaknak sikerült ez, Eddie Lawson, Loris Capirossi, Randy Mamola és az igazán régi időkből Mike Hailwood szerepel ezen a listán.
Ezzel már tényleg nagyon messzire szaladunk, de a tények kedvéért álljon itt, hogy Eddie Lawson háromszoros világbajnok volt a Yamahával, amikor a Hondához igazolt, és vele is világbajnok lett.