Az egyik a motorok elhelyezése, amelyek a jelenlegi ötlet szerint a boxokhoz közelebb, 45 fokban várnák a pilótát, aki a kettes számú motor hátsó kereke mellé érkezik meg, szintén 45 fokos szögben. Ez két dolgot jelent: egyrészt megszűnik a Marc Márquez révén tökélyre fejlesztett, motorok közötti ugrálás, másrészt, mivel a motorok nem a pályával párhuzamosan sorakoznak fel, a pilóták fejük egyszerű elfordításával jobban láthatják, ha valaki érkezik mögöttük.
Ami nem változott, az egyrészt az, hogy a versenyzők így is keresztezik egymást útját (és a veszélyt főként ez jelenti), másrészt az, hogy a motorcserére érkezőnek van elsőbbsége azzal szemben, aki már visszaindulna a pályára.
Megjelent a Márquez favorizálta nyalókás ember, ami valóban működhet, ha az adott szerelő valóban jól indítja el a pilótát, és a versenyző meg is várja a jelzést.
Utóbbi újításra tegnap láthattunk jó példát – Maverick Vinales gyönyörűen megvárta, amíg Danilo Petrucci elhalad előtte, így elkerülte az ütközést – és rosszabb példát is, hiszen Valentino Rossi arca előtt még ott díszelgett a „Stop" felirat, amikor ő már kiengedte a kuplungot.
embed_kod= | nso_uj_cikk_embed Embed kód:
mceBlockPasteEnd |
Ahogy később többen is elmondták, a teszt nem volt időpocsékolás, de nem is adta vissza, hogy mi történhet éles szituációban, amikor ezredmásodpercekért és világbajnoki pontokért megy a küzdelem.
Több ember nem dolgozna a boxutcában, továbbra is négy szerelő asszisztálna a motorcserénél, egyikük (a nyalókás ember) azonban az indításért felelne csak. Ami azonban növeli a veszélyt, az az, hogy egy esetleges esés során az érkező motor a boxban landolna, ahol az egész csapat és sokszor a vendégek is tartózkodnak.
„Másnak mindkét lába eltört volna és kificamodott volna a válla"
Az újításokat csak egyvalaki nem tudta tesztelni, Marc Márquez, aki a délutáni edzésen kétszer is bukott. Az első egy igen emberes high slide volt, amely után kellett néhány másodperc a spanyol titánnak, hogy lábra álljon.
embed_kod= | nso_uj_cikk_embed Embed kód:
mceBlockPasteEnd |
Ahogy Cal Crutchlow fogalmazott később: „bárki mással történik ez, annak mindkét lába eltört volna és kificamodott volna a válla”. Nem először nyilatkozik így a brit márkatársa egy eséséről. Egyrészt Márquez elég sokszor találkozik az aszfalttal, másrészt időről időre egy-két kemény bukás is befigyel. Az esetek többségét mégis sértetlenül megússza, ami több tényezőből fakad. Persze kell a szerencse is, de ne felejtsük el, hogy Márquez még mindig csak 24 éves, egy fiatal, rugalmas szervezet. Ami pedig még fontosabb, az a rengeteg nyújtás, amelyet az edzések során végez, ezzel is csökkentve a sérülések esélyét.
BRIT AZ ÉLEN
Az imént említett Crutchlow maga is jó napot zárt, egyedüliként tudott 2:00-ás kört futni, így az élen zárt. Ma kiderül, hogy a tavalyihoz hasonlóan sikerül-e ismét megszereznie a pole pozíciót hazai futamán.
Ebben a legnagyobb veszélyt a két gyári Yamahás jelentheti, akik talán magukra találnak végre, és ismét beszállnak a vb-elsőségért folytatott csatába.
A tegnapi edzések nagy meglepetése volt a negyedik helyen végző Aleix Espargaró, akinek azonban komoly gondjai lesznek a versenyen. Mint kiderült, a héten megsérült egy gokartversenyen, egész pontosan a 7. és 8. bordája között sérült egy ideg, ami komoly fájdalmakat okoz, amikor megemelkedik a pulzusa.
Öccse, Pol szintén szárnyalt a KTM nyergében, hetedikként zárt, míg csapattársa, Bradley Smith továbbra sem tud értelmezhető tempót motorozni az osztrák márkán.
Az előző futam után a KTM vezetői egyértelműen kijelentették, hogy ha a britnek nem sikerült gyorsulnia, akkor jövőre bizony nem lesz állandó versenyzőjük. Smith utolsó esélyként új vezetőszerelőt kapott, Esteban Garcia érkezett Tom Jojic helyére.