Homokdűnék, amerre a szem ellát. Aztán a gigantikus dűnék között egyszer csak meglátnak egy kicsinyke oázist tóval, kis házakkal – körös-körül pedig a végeláthatatlan Góbi sivatag. Vajon kik élnek ott? Hogyan és miből élnek? A választ nem kapják meg a versenyzők, hiszen arra is csak néhány másodpercük van, hogy feldolgozzák a látványt.
A mezőny tagjai azt hitték, a csütörtökinél nehezebb pályákat már nem lehet kijelölni – nos, pénteken bebizonyosodott, hogy lehet. Az autós mezőnyben Stéphane Peterhansel az ötödik szakaszgyőzelmét aratta, ám ez kevéssé vigasztalta, hiszen még az első kazah szakaszon felborult, így attól kezdve az éllovas csapattárs, Cyril Despres árnyéka volt – még ha annak szupergyors is.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettőssel ezen a napon minden megtörtént, ami megtörténhetett.
„Utolsó előttinek rajtoltunk, úgyhogy száztizenöt kilométerig megelőztünk tizenhárom autót, folyamatosan akcióban voltunk, egyetlen percre sem unatkoztunk, és nagyon élveztük – mondta Szalay, aki a szakaszon a 20., az összetettben a 19. helyen végzett. – Csakhogy a száztizenötödik kilométernél elszakadt a kormányszervó ékszíja, de miután kicseréltük, akkor sem tudtunk tovább menni, mert nem kapott benzint a motor. Variáltunk a kábelekkel, és nagy nehezen folytattuk az utunkat, volt két defektünk – lefordult a gumi a felniről –, de még ez sem lett volna gond, ha nem folytatódik az üzemanyag-ellátási gond. Így a második szakasz felénél mi is kijöttünk a betonútra. Utóbb kiderült, egy relé ment tönkre. Jó nehéz nap volt ez is…”
Miután az esti versenyzői eligazításon – amelyet egyébként szakadó esőben tartottak meg – bejelentették, hogy az esőzés miatt törlik az utolsó mért szakaszt, kiderült, hogy ez egyben a végeredmény is.
Ami azt is jelenti, hogy a kamionos kategóriában versenyző Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió az előkelő 9. helyen végzett az összetettben!
„A legnagyobb dűnékkel most találtuk szembe magunkat, ezek még magasabbak voltak, mint az előző napiak – mondta Kovács Miklós. – Nagyon nehéz volt átkelni rajtuk, ráadásul a második mért szakaszon egy dűnéről lefelé jövet eltört a hátsó laprugónk, úgyhogy az egyes ellenőrző pontnál kijöttünk az aszfaltra, mert nem akartunk a dűnék közt éjszakázni. Este azután, már majdnem aludtam, amikor jött a hír, hogy törölték a szakaszt, s hogy kilencedikek vagyunk. Nagyon örülök neki, mert ezen a versenyen több nehézséggel szembesültünk, mint korábban bármikor, a helyezés viszont mindenért kárpótol.”
SILK WAY RALI
13. szakasz, Alxa Youqi– Zhongwei (össztáv: 690.31 km, ebből szelektív szakasz: 318.66 km). Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot 3008 DKR) 5:12:59, 2. Despres, Castera (francia, Peugeot 3008 DKR) 1:39 p h., 3. Lavieille, Garcin (francia, Baicmotor BJ40L) 16:01 p h., …20. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 3:17:01 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov, Ruszlan Ahmagyejev, Ilnur Musztafin (orosz, Kamaz) 5:29:00, 2. Sibalov, Mokejev, Nyikitin (orosz, Kamaz) 3:00 p h., 3. Margyejev 5:18 p h., …13. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 3:11.00 ó h.
Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres 41:46:25, 2. Lavieille 1:04:39 ó h., 3. Han Wei, Min Liao 1:11:19 ó h., …19. Szalay Balázs 121:41:15 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov 43:45:38, 2. Sibalov 6:04 p h., 3. Margyejev 23:12 p h., …9. Kovács Miklós 17:53:15 ó h.