Nézzük, hogy az egyes időjárási körülmények függvényében, milyen versenyre számíthatunk. Az első variációt már biztosan nem alkalmazzák, ahhoz ugyanis száraz warm up edzésnek kellett volna lennie ma reggel, azonban vizes volt a pálya.
Száraz warm up és száraz verseny esetén egyébként 25 körös lett volna a versenytáv, a pilótáknak pedig az új karkaszú abroncsot kellett volna használniuk.
– Ha a verseny száraz pályán kezdődik (a warm up vizes volt), akkor a pilóták az eredeti hátsó gumik bármelyikét (médium vagy kemény keverék) használhatják.
Csakhogy a verseny „flag to flag” lesz kötelező motorcserével a 9., a 10. vagy a 11. kör végén.
A versenytáv: 20 kör.
– Ha a verseny vizes pályán kezdődik, majd a pálya felszárad, a versenyigazgatóság dönt arról, hogy biztonságosak-e a körülmények a folytatáshoz vagy piros zászlóval meg kell szakítani a futamot.
Megszakítás esetén, teljes új, száraz versenyt indítanak egy 15 perces rajtprocedúrát követően.
Az új versenytáv: 10 kör
Ha az új verseny alatt ismét esni kezdene, akkor a pilóták az eredeti szabályok szerint motort cserélhetnek.
– Ha a verseny vizes pályán kezdődik, és ez nem is változik, akkor a futam normálisan zajlik le.
A versenytáv: 25 kör.
Egyik esetben sem lehet használni az átmeneti esőgumikat.