MotoGP: forgatókönyvek az év második futamára

Vágólapra másolva!
2016.04.03. 17:32
Az időjárás természetesen újraírt mindent Argentínában a gyorsaságimotoros-vb második idei nagydíján. Mivel reggel vizes pálya és eső várta a versenyzőket, eltörölték az 5. szabadedzést, mert a csapatoknak nem lett volna elég üzemanyaguk egy vizes és egy későbbi esetleges száraz edzésre a verseny előtt, ami arra lett volna hivatott, hogy a pilóták kipróbálhassák az újonnan rendelkezésre bocsátott hátsó gumit.

Nézzük, hogy az egyes időjárási körülmények függvényében, milyen versenyre számíthatunk. Az első variációt már biztosan nem alkalmazzák, ahhoz ugyanis száraz warm up edzésnek kellett volna lennie ma reggel, azonban vizes volt a pálya.

Száraz warm up és száraz verseny esetén egyébként 25 körös lett volna a versenytáv, a pilótáknak pedig az új karkaszú abroncsot kellett volna használniuk.

– Ha a verseny száraz pályán kezdődik (a warm up vizes volt), akkor a pilóták az eredeti hátsó gumik bármelyikét (médium vagy kemény keverék) használhatják.
Csakhogy a verseny „flag to flag” lesz kötelező motorcserével a 9., a 10. vagy a 11. kör végén.
A versenytáv: 20 kör.

– Ha a verseny vizes pályán kezdődik, majd a pálya felszárad, a versenyigazgatóság dönt arról, hogy biztonságosak-e a körülmények a folytatáshoz vagy piros zászlóval meg kell szakítani a futamot.
Megszakítás esetén, teljes új, száraz versenyt indítanak egy 15 perces rajtprocedúrát követően.
Az új versenytáv: 10 kör
Ha az új verseny alatt ismét esni kezdene, akkor a pilóták az eredeti szabályok szerint motort cserélhetnek.

– Ha a verseny vizes pályán kezdődik, és ez nem is változik, akkor a futam normálisan zajlik le.
A versenytáv: 25 kör.

Egyik esetben sem lehet használni az átmeneti esőgumikat.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik