
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős számára is lehetett volna élvezetes a pálya (hiszen amikor éppen mentek és jó irányba mentek, akkor nagyon élvezték a száguldást az Opel Mokkával), helyette azonban meglehetősen küzdelmesre sikeredett.
Pedig nagyon várták már a vérbeli, dűnés mauritániai szakaszokat. Csakhogy az előttük induló portugál Leal dos Santos nem sokkal a rajt után elakadt a nyomon, és mivel közvetlenül mögötte érkeztek, ők is beszálltak az ásószakkörbe, mint ahogy mögöttük szinte mindenki. Ment az össznépi homokozás.
„Nem volt mit tenni, el kellett rántani a kormányt, ami miatt nyilván lendületet veszített az autó, és amikor gázt adtam, rögtön elássa magát. Úgyhogy körülbelül húsz percet lapátoltunk, majd még tízet a dűne túloldalán, ugyanis nem volt meg a kellő lendület, hogy átmenjünk rajta. A homokban ezek után már semmi gond sem volt, csak utána meg kétszer eltévedtünk. Mindkét alkalommal ment előttünk egy autó, és nyilván porolt, ahogy az már ilyenkor lenni szokott. A porban tévesztettük el az utat, ám sovány vigasz, hogy külső tényezők is közrejátszottak, mivel tíz-húsz kilométert tettünk meg pluszban.
Ráadásul hiába következett ezután egy nagyon élvezetes, jó ritmusú rész, ami kimondottan jól esett a lelkemnek, tíz kilométerrel a cél előtt kaptunk egy defektet, és ketten hárman visszaelőztek – amit viszont elég nehezen viseltem” – mondta Szalay, aki a szakaszon a 13. helyen végzett az autós értékelésben, az összetettben pedig tartja nyolcadik helyét.
A kamionos mezőnyben versenyző Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió ezúttal nyertes csatát vívott meg legnagyobb riválisával, a portugál Elisabete Jacintóval. Az MAN-t irányító hölgy elakadt egy dűne mögött, a magyar Scania-csapat pedig megelőzte és maga mögött is tartotta – körülbelül felére faragva le ezzel a hátrányát az összetettben.

„Idei nagy ellenfelünk, Elisabete Jacinto leesett előttünk egy dűne tetejéről és elakadt. Nem kellett sok hozzá, hogy mi is kövessük, mert nagyon puha volt a homok, de két tolatással megoldottuk a helyzetet. Ezután már a saját tempónkat autózhattuk, de nagyon észnél kellett lenni, mert helyenként defektveszélyes kövek voltak a homokban. Összességében rettenetesen élveztük ezt a napot” – mondta Kovács, aki a szakaszt is a negyedik helyen zárta, és az összetettben is innen várja a folytatást.
AFRICA RACE
7. szakasz, Sami–Amodjar (össztáv: 444 km, ebből szelektív szakasz: 414 km). Autósok: 1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 4:30:22, 2. Choiseau, Brucy (francia, Optimus) 17:36 p h., 3. Grigorov, Elagin (orosz, Oscar) 19:32 p h., ...13. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 42:41 p h. Kamionosok: 1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 5:04:11, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 34 mp h., 3. Tomecek, Lala (cseh, Tatra) 9:58 p h., 4. Kovács, Czeglédi, Ács (magyar, Scania) 13:11 p h. Motorosok: 1. Andrew Newland (brit, KTM) 5:30:36, 2. Dubois (francia, KTM) 2:45 p h., 3. Ullevalseter (norvég, KTM) 3:15 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov 24:20:43, 2. Thomasse, Larroque 55:12 p h., 3. Serradori, Haquette 1:25:16 ó h., ...8. Szalay, Bunkoczi 2:30:32 ó h. Kamionosok: 1. Anton Shibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev 25:14:50, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin 1:02:20 ó h., 3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 3:11:14 ó h., ...4. Kovács, Czeglédi, Ács 3:56:51 ó h.. Motorosok: 1. Pal Anders Ullevalseter 28:31:18, 2. Nifontova (orosz, Husqvarna) 2:38:03 ó h., 3. Agoskov (orosz, KTM) 2:51:16 ó h.

HunGarian Baja: Krotov nyert, Lukács az ötödik!
