Red Bull Air Race: Besenyei esélyei nőttek új gépével

MTI MTIMTI MTI
Vágólapra másolva!
2015.06.29. 18:13
Besenyi Péter új géppel készül a hétvégi Red Bull Air Race-re, ennek köszönhetően véleménye szerint az esélyei is megnőttek.

A műrepülő-világbajnok pilóta hétfőn a Hungaroringen tartott sajtótájékoztatót, amelynek „felvezetéseként” új gépével, az Edge 540-essel landolt a mogyoródi versenypálya célegyenesében.

Besenyei Péter elmondta, az elmúlt két évben egy magyar fejlesztésű géppel, a Corvus Racerrel repült, amely ugyan a legszebb volt a mezőnyben, de a szűk fordulókban rendre bukott néhány másodpercet, emiatt nem tudott a győzelemért harcolni.

„Remélem, ennek az időszaknak vége, hiszen itt van az Edge 540-es legújabb verziója. A szűk fordulókban egyszerűen remek. A kormány kemény, a fülke kicsit szűk, alig férek bele, de végül is ez egy versenygép, nem arra tervezték, hogy komfortos legyen. Ami az eredményt illeti, nyilván botorság lenne kijelenteni, hogy nyerni akarunk, mert a többiek is rutinos és jó pilóták, de az esélyeink megnőttek” – mondta Besenyi Péter.

Gyulay Zsolt, a promóter Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Formula–1-es Magyar Nagydíj mellett az Air Race a másik olyan technikai sportrendezvény, amely imázs és reklámérték szempontjából nagyon sokat hoz az országnak, éppen ezért volt fontos, hogy 2009 után visszatérjen a sorozatba a budapesti állomás.

„Nagy összefogással és komoly kormányhatározattal sikerült megteremteni a hátterét annak, hogy a levegő Formula–1-ének is titulált sorozatot három évig megrendezhetjük” – mondta Gyulay Zsolt, aki hozzátette, legalább félmillió embert várnak a Duna két partjára.

A kísérőprogramokkal kapcsolatban Gerst Péter, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke elmondta, Magyarországra érkezik a Flying Bulls számos különféle géppel, az egyik legnagyobb újdonságot azonban az Amerikai Légierő négy A10-es gépe jelenti majd. Ez az a típus, amelyet varacskos disznónak is becéznek, s ilyet még nem láttak eddig egyetlen rendezvényen sem a Duna fölött.

Lippai Péter ezredes, az MH 88. Könnyű Vegyes Zászlóalj parancsnoka megjegyezte, műszaki alakulataik egy harmincperces dinamikus bemutatóval készülnek helikopterekkel, vadászrepülőkkel.

„A gyors reagálású katonák és a különleges mentő katonák a tűzszerészet katonáival együttműködve egy kisebb hadműveletet hajtanak végre a Dunán szombaton és vasárnap is: egy úgynevezett ellenséges hajót vesznek majd birtokba, amely akciót a helikopterek fedeznek” – nyilatkozta Lippai Péter.

Legutóbb, vagyis 2009-ben 650 ezer néző figyelte a felfújható kapuk között zajló száguldást, idén is legalább ötszázezer szurkolót várnak a programra, de legszívesebben megcéloznák a hat évvel ezelőtti nézőszámot.


Besenyei Péter elmondta, az elmúlt két évben egy magyar fejlesztésű géppel, a Corvus Racerrel repült, amely ugyan a legszebb volt a mezőnyben, de a szűk fordulókban rendre bukott néhány másodpercet, emiatt nem tudott a győzelemért harcolni.

„Remélem, ennek az időszaknak vége, hiszen itt van az Edge 540-es legújabb verziója. A szűk fordulókban egyszerűen remek. A kormány kemény, a fülke kicsit szűk, alig férek bele, de végül is ez egy versenygép, nem arra tervezték, hogy komfortos legyen. Ami az eredményt illeti, nyilván botorság lenne kijelenteni, hogy nyerni akarunk, mert a többiek is rutinos és jó pilóták, de az esélyeink megnőttek” – mondta Besenyi Péter.

Gyulay Zsolt, a promóter Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Formula–1-es Magyar Nagydíj mellett az Air Race a másik olyan technikai sportrendezvény, amely imázs és reklámérték szempontjából nagyon sokat hoz az országnak, éppen ezért volt fontos, hogy 2009 után visszatérjen a sorozatba a budapesti állomás.

„Nagy összefogással és komoly kormányhatározattal sikerült megteremteni a hátterét annak, hogy a levegő Formula–1-ének is titulált sorozatot három évig megrendezhetjük” – mondta Gyulay Zsolt, aki hozzátette, legalább félmillió embert várnak a Duna két partjára.

A kísérőprogramokkal kapcsolatban Gerst Péter, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke elmondta, Magyarországra érkezik a Flying Bulls számos különféle géppel, az egyik legnagyobb újdonságot azonban az Amerikai Légierő négy A10-es gépe jelenti majd. Ez az a típus, amelyet varacskos disznónak is becéznek, s ilyet még nem láttak eddig egyetlen rendezvényen sem a Duna fölött.

Lippai Péter ezredes, az MH 88. Könnyű Vegyes Zászlóalj parancsnoka megjegyezte, műszaki alakulataik egy harmincperces dinamikus bemutatóval készülnek helikopterekkel, vadászrepülőkkel.

„A gyors reagálású katonák és a különleges mentő katonák a tűzszerészet katonáival együttműködve egy kisebb hadműveletet hajtanak végre a Dunán szombaton és vasárnap is: egy úgynevezett ellenséges hajót vesznek majd birtokba, amely akciót a helikopterek fedeznek” – nyilatkozta Lippai Péter.

Legutóbb, vagyis 2009-ben 650 ezer néző figyelte a felfújható kapuk között zajló száguldást, idén is legalább ötszázezer szurkolót várnak a programra, de legszívesebben megcéloznák a hat évvel ezelőtti nézőszámot.

Legfrissebb hírek

Horgászat: százötven kilogramm hal akadt horogra az idei Média Kupán

Egyéb egyéni
2023.08.27. 10:58

Sportrádió: Besenyei Péter meghatóan emlékezett meg a magyar repülősport gyásznapjáról

Egyéb egyéni
2023.05.11. 08:12

Gyász: elhunyt Magyarország első világbajnok műrepülője

Egyéb egyéni
2022.11.16. 16:02

F1: elhunyt a Red Bull alapítója és tulajdonosa

F1
2022.10.23. 00:03

Műrepülés: világrekorderként, vb-arannyal vonult vissza Tóth Ferenc

Egyéb egyéni
2022.09.01. 18:53

A magyar sportrepülés fekete napja – 40 éve történt a határhegyi tragédia

Egyéb egyéni
2022.05.16. 18:15

Videó: hajmeresztő repülőgépcsere 4000 méter magasan – nézze meg, sikerült-e

Egyéb egyéni
2022.04.25. 19:22

Műrepülés: Tóth Ferenc nyerte a vitorlázórepülők vb-jét

Egyéb egyéni
2021.08.11. 13:24
Ezek is érdekelhetik