Például az, hogy hiába szerepel az útvonalban másodszor a pálya, az egyik legrutinosabb navigátor, Timo Gottschalk is meg tud keveredni és másfél perces hátrányba hozni a párost. Vagy az, hogy a síugró-világbajnok Adam Malysz az eddigi remek formája után úgy „összecsukja" a Minit, hogy fel kell adnia a versenyt (a pilóta és a navigátor egyaránt nyakmerevítőben zárta a napot – biztos, ami biztos). Vagy az, hogy Szalay Balázs úgy tesz meg egy szakaszt (343 kilométert!), hogy közben senkivel sem találkozik.
Szalayék amúgy több, mint 24 percet gyorsultak, ami rengeteg, és immár számukra is majdnem 100 km/órás átlagsebességet (!) jelent. Az egyiptomi világkupa-futam, a Fáraó-rali negyedik szakasza rendhagyó módon megegyezett a másodikkal (néhány nappal a rajt előtt találtak egy archeológiai leletet az eredeti szakasz területén, ezért kellett változtatni), így a versenyzők felmérhették, mennyit jelent, ha másodszorra mennek végig ugyanazon a pályán. Nos, mindenki fejlődött – igaz, ki többet, ki kevesebbet.
Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Laklóth Aladár a 24 perc 28 másodperccel a legtöbbet javulók közé tartozott.
„Ez volt az eddigi legélvezetesebb szakasz. Úgy éreztem nagyon gyorsan megyünk, egyszer sem hibáztunk, nem tévedtünk el, mégsem tudtunk senkit sem megelőzni, ami kissé fájó pont számomra. Hogy így is egy helyet javítottunk? Nagyon sajnálom, hogy Adam Malysz felborult, igazán jó versenye volt eddig" – mondta Szalay, aki kilencedikként végzett a szakaszon, és az összetettben is ebből a pozícióból várja a folytatást.
S hogy milyen tanulságot hozott a mért szakasz a navigátor számára?
„Maga a pálya elvileg nem tartogatott különösebb meglepetést, hiszen szerdán ugyanezen mentünk, mégis muszáj volt nagyon figyelni, mert a tempó sokkal gyorsabb volt. És ha gyorsabbak vagyunk, rövidülnek a távolságok, hamarabb jönnek a jelek az itinerben. Ez az, amire utaltam a verseny elején is, hogy meg kell szoknom, itt sokkal nagyobb a tempó, mint otthon az országos bajnokságon" – nyilatkozta Laklóth. Amihez Szalay csak annyit tett hozzá, egyre jobban összeszoknak régi-új navigátorával, akivel 2002-ben megnyerték a Fáraó-ralit.
Ami az összetett versenyt illeti, Nasszer al-Attijah növelte az előnyét, és immár több, mint tíz perccel vezet, mögötte azonban késhegyre menő küzdelem várható Vlagyimir Vasziljev és Jazid al-Radzsi között, akiket mindössze 54 másodperc választ el egymástól.
„Az volt a terv, hogy utolérjük Jazidot (Al-Radzsi), ehhez képest a huszonötödik kilométernél defektet kaptunk. Egy perc negyven másodperc alatt cseréltünk kereket, és újra ráléptem a gázra, hogy behozzam a lemaradást – sikerült. Tizenhat perccel voltunk gyorsabbak, mint két nappal korábban ugyanezen a szakaszon, ami már nagyon gyors. Hogy mi lesz szombaton? Tesszük a dolgunkat" – nyilatkozta Al-Attijah, s ezt veheti mindenki akár ígéretnek is.
FÁRAÓ-RALI, A VK 4. FUTAMA
4. szakasz, Tibnija–Szitra–Tibnija (össztáv: 457 km, ebből szelektív szakasz: 343.2 km)
Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Mini All4) 3:02:39, 2. Varela, Gugelmin (brazil, Toyota Hilux) 1:40 p h., 3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 4:14 p h., ...9. Szalay Balázs, Laklóth Aladár (magyar, Opel Mokka) 31:59 p h. Az összetettben: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 11:12:30, 2. Vasziljev, Zsilcov 10:01 p h., 3. Al-Radzsi, Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 10:55 p h., ...9. Szalay, Laklóth 2:22:44 ó h.