„Katasztrofális hibát követtem el. Nagyon csalódott vagyok és dühös magamra. A rajt előtti pillanatokban valahogy rossz gombot nyomtam meg, így bekapcsoltam az esős programot. Ezzel pedig minden beállítást megváltoztattam, a motorerőt, a kipörgés-gátlót, az egykerekezés-gátlót, mindent. Ez a program esős gumira van kitalálva, aminek más a mérete, szóval nagyon küzdöttem a motorral – mondta a hatodik helyen célba érő Iannone a verseny után. – Amikor megértettem, hogy mi történt, már késő volt, hiszen addigra kigyulladtak a piros lámpák, kikapcsolni pedig nem olyan könnyű az adott programot. Nagyon nehéz volt menni, folyamatosan csúszkált alattam a motor. Nagyon csalódott vagyok, mert ha nem hibázok, a dobogóért harcolhattam volna Markkal és Valéval, hiszen nem csak a negyedik szabadedzésen, de a warm upon is nagyon jól mentem. Elnézést kérek a csapatomtól, nagyon nem érdemeltek meg egy ilyen hibát."
„Ez olyan helyzet, amiről eddig azt gondoltuk, hogy nem történhet meg. Anélkül, hogy hibáztatni akarnám Andreát, azt el kell mondanom, nem egyszerűen csak rossz gombhoz ért hozzá. Ahhoz, hogy aktiválj egy új programot, 3-5 másodpercig nyomva kell tartani a gombot. Kikapcsolni még ennél is komplikáltabb, három kapcsoló kombinációjával lehetséges csak visszaállítani, ami menet közben nyilván lehetetlen. Utóbbit pont azért találtuk ki, hogy egy esős verseny esetén nehogy véletlenül elállítódjon valami, mert annak nagy esés lehet az ára. Sajnálom, hogy Andrea ilyen kemény lecke árán tanulta meg, hogy mindenre figyelni kell, de természetesen nekünk is tanulnunk kell az esetből" – mondta Paolo Ciabatti, a Ducati Corse sportigazgatója.