Szóval kemény volt, na!
De nem Nasszer al-Attijahnak, aki ezúttal is bizonyította: nem lottón nyerte a két Dakar-bajnoki címét. Zsinórban a harmadik szakaszgyőzelmét aratta, és ijesztő lehet az ellenfelek számára, hogy közben még csak meg sem izzadt – pedig 50 Celsius-fokot mutatott a hőmérő higanyszála. Na jó, megizzadni talán egy kicsit megizzadt, de különösebben nem rizikózott.
„Nem siettünk, mert ez a szakasz tele volt vendégmarasztaló dűnékkel, és mi nem akartunk elakadni. Elég volt az első szakaszon ásni... Bejött a taktikánk, a Mini simán átszelte a sivatagot – azon kicsit meglepődtem, hogy senki sem ért utol –, s most már megnyugtató előnnyel vezetünk. Örülök, hogy ilyen jól alakul a versenyünk, a győzelem nagyon fontos lenne nekünk a világkupa szempontjából" – nyilatkozta al-Attijah.
„Ez tényleg extrém kaland volt" – törölgette a homlokát Marc Coma, a motoros kategória éllovasa – pedig ő már látott egyet, s mást.
„Az ölembe pakoltam mindent, hogy ne kelljen semmihez se hozzáérnem. A bicska, amivel szükség esetén a biztonsági övet kell elvágni, olyan forró volt, hogy megégette a kezemet" – tette hozzá Fabian Lurquin, Szalay Balázs navigátora.
De ennyi volt az összes panasz, ami a szájából elhangzott, a verseny legnehezebb napja ugyanis számukra a legjobb volt: a 12. helyen ért célba.
„Végre megint versenyeztünk, de úgy igazán" – mondta Szalay a célban.
„Ilyennek kellett volna lennie a többi napnak is, s ilyen is lett volna, ha nincs gondunk" – tette hozzá a beugró belga navigátor, majd még elmondta: az Opel Mokka pilótája elképesztően jól vezet a dűnéken, tapasztalatának köszönhetően hihetetlenül magabiztos. Ezért is kár azért a két nappal ezelőtti kardántengely-törésért...
No igen, csakhogy ez technikai sport, amelyben a technikai hibákkal tudni kell együtt élni. A fentebb említett technikai gond megpecsételte a páros sorsát (büntetést kaptak, mert ki kellett hagyniuk jó néhány GPS-pontot), ha az nincs, most előrébb tartanának az összetett 26. helynél. Másrészt viszont hálát adhatnak a sorsnak és a szervizcsapatnak, hogy meg tudták oldani a problémát, és versenyben vannak.
„Érdekes nap volt ez. A rajt után öt kilométerrel elakadt az előttünk induló, akkor azt mondtam magamnak, ennek a fele se tréfa, meg kell állni nekünk is, hogy csökkentsük a guminyomást. Meg is tettük, és attól kezdve semmi gondunk sem volt. Na jó, kaptunk egy defektet, de inkább csak lefordult a gumi a felniről, kicseréltük és mentünk tovább. Aztán volt még egy hajmeresztő pillanatunk, az egyik dűne mögött hatalmas kráter tátongott, amibe belement a Mokka bal első kereke, és megbillent az egész autó. Levert a víz – még jobban, mint addig –, de szerencsére az autó ereje kihúzott minket a gödörből és a slamasztikából" – mondta Szalay, aki természetesen nagyon örült a 12. helynek, amelynek köszönhetően az összetettben a 26. helyre zárkózott fel.
A versenyből még egy szakasz van hátra, a mezőny csütörtökön visszatér a civilizációba. Ám „út közben" még vár rá egy utolsó randevú a sivataggal...
ABU-DHABI DESERT CHALLENGE, A VK 2. FUTAMA
4. szakasz (össztáv: 405 km, ebből szelektív szakasz: 258 km). Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Mini All4) 3:42:36.0, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 3:53.0 p h., 3. Al-Radzsi, Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 6:39.0 p h., ...12. Szalay, Lurquin (magyar, belga, Opel Mokka) 1:00:55.0 ó h. Motorosok: 1. Matthias Walkner (osztrák, KTM) 3:43:14.0, 2. Coma (spanyol, KTM) 10.0 mp h., 3. Quintanilla (chilei, KTM) 2:05.0 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 14:33:01.0, 2. Vasziljev, Zsilcov 19:44.0 p h., 3. Van Loon, Rosegaar (holland, Mini All4) 40:02.0 p h., ...26. Szalay, Lurquin 9:04:25.0 ó h. Motorosok: 1. Marc Coma 14:49:05.0, 2. Sunderland (brit, KTM) 11:55.0 p h., 3. Quintanilla 20:06.0 p h.