A túraautó-világbajnokság (WTCC) magyar pilótája számára ezúttal nem a köridők voltak fontosak, hanem az, hogy az új alkatrészeket (például az egyik hátsó felfüggesztést) tökéletesen beállítsák, ami apró változtatásokkal járó, sziszifuszi meló – de később kamatozhat.
„Azon szerencsések közé tartozom, akik tesztelhetnek” – mosolygott Michelisz, akinek az utóbbi két évben nem volt része ebben a kegyben, hiszen mindig az utolsó pillanatban lett kész a versenyautója.
„Délelőtt az egyik hátsó felfüggesztést teszteltük, de ez pont olyan alkatrész, amelyhez nehéz hozzáférni, így idő kellett az állítgatáshoz. Ez a nap nem arról szólt, hogy a határokat feszegessük, hanem a kemény munkáról, így aztán nem tudom megmondani, hogy érzésre mennyivel lett gyorsabb az autó, ám a motorral kapcsolatos újításokat például kilencven százalékban használjuk, ami sokat segít” – mondta Michelisz.Ezen a napon nyolc autó száguldott a pályán – lapunk munkatársa a Honda Hungary meghívását elfogadva követhette a helyszínen az eseményeket –, és akadt, akinek egyetlen mért köre sem volt, annyira csak a finomításokra helyezte a hangsúlyt, hogy csupán kiment és egyetlen tiszta kör megtétele nélkül vissza is gurult a boxutcába.
Hivatalos időmérés nem volt (s igyekeztek is titokzatoskodni a csapatok), de azért az ebédszünetben hoztak egy nem hivatalos táblázatot, amely szerint a ralizseni Sébastien Loeb volt a leggyorsabb délelőtt (jó, mondjuk a Citroën gyári csapatából egyedül ő tesztelt ezen a napon), a privát C-Elysée-
t vezető Mehdi Bennani a második, Michelisz Norbert pedig a hatodik – aminek, tét nélküliség ide vagy oda, nem nagyon örült –, ám igazából ennek túl sok jelentősége tényleg nem volt.
„Szeretnék jobb lenni, mint múlt évben, tovább fejlődni. Tavaly nagyon sokat tanultam – kellett is, mert a nulláról indultam, ami a forgalomban való közlekedést illeti –, és remélem, fel tudom használni a tapasztalatokat, s még többször harcolhatok majd a győzelemért” – mondta Loeb.
Az autókat a pénteki nap után konténerekbe teszik, hogy időben megérkezzenek az idénynyitó világbajnoki futam helyszínére, Argentínába.
A 2015-ÖS WTCC-RAJTLISTA
2 Gabriele Tarquini (olasz, Honda)
3 Tom Chilton (brit, Chevrolet)*
4 Tom Coronel (holland, Chevrolet)*
5 Michelisz Norbert (magyar, Honda)*
7 Hugo Valente (francia, Chevrolet)*
9 Sébastien Loeb (francia, Citroën)
11 Grégoire Demoustier (belga, Chevrolet)*
12 Rob Huff (brit, Lada)
14 Mihail Kozlovszkj (orosz, Lada)
15 James Thompson (brit, Lada)
18 Tiago Monteiro (portugál, Honda)
19 Rickard Rydell (svéd, Honda)*
25 Mehdi Bennani (marokkói, Citroën)*
26 Stefano D'Aste (olasz, Chevrolet)*
27 John Filippi (francia, Chevrolet)*
33 Ma Csing-hua (kínai, Citroën)
37 José María López (argentin, Citroën)
68 Yvan Muller (francia, Citroën)
98 Dusan Borkovics (szerb, Honda)*
## ? (Chevrolet)*
*a Yokohama-trófeára jogosult privát csapat pilótájaként
A TÚRAAUTÓ-VB 2015-ÖS VERSENYNAPTÁRA
Március 6–8.: Argentína
Április 17–19: Marokkó
Május 1–3.: Magyarország
Május 15–16.: Németország
Június 5–7.: Oroszország
Június 19–21.: Szlovákia
Június 26–28.: Franciaország
Július 10–12.: Portugália
Szeptember 11–13.: Japán
Szeptember 25–27.: Kína
Október 30–november 1.: Thaiföld
November 20–21.: Katar