A rengeteg ütközés, koccanás és incidens mellett vasárnap délután csak egy valami volt biztos a DTM hungaroringi fordulóján: méghozzá Marco Wittmann győzelme.
A BMW német versenyzője a pole pozícióból indulva már az rajt után magához ragadta a kezdeményezést, és a mezőnyt simán maga mögé utasítva hamar elkezdte építgetni előnyét.
Eleinte Timo Glock üldözte, a második helyről rajtoló korábbi F1-es azonban nem tudta tartani vele a lépést, a 14. körre már több mint négymásodperces hátrányt szedett össze, sőt hátrafelé is egyre gyakrabban kellett tekintgetnie, mert a többiek nagy nyomást helyeztek rá. Közvetlenül a boxkiállások előtt Miguel Molina meg is előzte őt, és miután az élmezőnyből mindenki letudta kerékcseréjét, a Wittmann már öt másodperccel vezettett a spanyol előtt, Glock pedig négy másodperccel követte őket.
Egy kőkemény, koccanásoktól sem mentes ütközetben Edoardo Mortara is bedarálta a németet, de ekkor a középmezőnyben is zajlott az élet. A hátulról előretörő Bruno Spengler látványos előzésekkel és test-test elleni csatákkal tört előre, míg Glock egyre hátrébb csúszott, és a végén még Nico Müllerrel is összeütközött.
A lényeg, hogy az élen a leintésig már nem változott a helyzet, Molina hiába üldözte Wittmannt, a BMW-s magabiztos győzelmet aratott, míg mögéjük a mezőnyön átgázoló Spengler zárkózott fel.
A győztes így nyilatkozott a leintés után:
„Elég nagy előnyt építettem ki a boxkiállásig, ami megnyugtatott kicsit, de az elsődleges gumikon haladva sosem lehet tudni, hogy alakul a verseny. Szerencsére meg tudtam őrizni a vezetést, nagyon büszke vagyok.”
NÉMET TÚRAAUTÓ-BAJNOKSÁG (DTM), HUNGARORING