A nyögvenyelős pénteki szabadedzések után a kármentés volt Kiss Pál Tamás célja a másnapi időmérőn, ami sikerült is, hiszen gyakorlatilag nulla felkészülés után a hatodik rajtkockát szerezte meg a kvalifikáción. Eleinte úgy tűnt, a versenyen is jobb eredményt hozhat össze, ám hiába jött fel az ötödik helyre, egy peches boxkiállás keresztülhúzta számításait: „A kerékcsonkon van egy biztonsági tű, amely valamiért kihajlott, így nem lehetett rátekerni az anyát. Vésővel és kalapáccsal kellett ráerőltetniük a szerelőknek, ez azonban jó fél percbe telt." A felzárkózás sajnos ezután már nem sikerült, mert ezután a gumikkal gyűlt meg a versenyző baja: „Elszemcsésedtek a gumik, a jobb első végletesen túlmelegedett. A kerékcsere után rögtön éreztem, hogy ez lesz a helyzet, úgyhogy még ideális esetben sem végeztem volna a negyedik helynél előrébb."
A vasárnapi futam előtt Kiss mindenképp szeretne a problémák végére járni, ennek érdekében a kísérletezés elől sem riad vissza: „Mindenképp ki kell derítenünk, miért égnek el a gumik az autón. Szeretnék végre olyan versenyt, amelyen meglátszik az eredménye, hogy teljesen kicsavarom magam, hogy végig a határon autózom. Drasztikusabb változást fogok kérni az autón, mindenképp lágyítani kell a beállításokon, mert ez így nem mehet tovább."
AUTO GP, IMOLA, A BAJNOKSÁG 9. FUTAMA
A 20 körös verseny végeredménye. 1. Szato Kimija (japán, Euronova Racing) 32:01.697, 2. Giovesi (olasz, Eurotech Engineering) 7.938 mp h., 3. Roda (olasz, Virtuosi UK) 15.118 mp h., ...9. Kiss Pál Tamás (magyar, Zele Racing) 55.202 mp h.