A sportrepülés Formula–1-ének is nevezik, és nem véletlenül, hiszen látvány és show tekintetében legalább ugyanazt nyújtja (ha nem hajmeresztőbb), mint aszfalton zajló testvére. A versenyzők a világ legjobb pilótái (ide Európa-bajnoki, vagy világbajnoki dobogós hely nélkül be sem lehet kerülni), a pályát pedig úgy alakítják ki, hogy a lehető leglátványosabb küzdelmet lehessen vívni rajta.
Abu Dzabi ráadásul ideális helyszín is, hiszen elég jól néz ki, amikor az ötven emeletes felhőkarcolók között a pilóták berepülnek az öbölbe, ahol aztán a víz felett teljesítik a pályát a felfújt kapuk (pilonok) között.
Sajnos a mezőny magyar tagja, Besenyei Péter számára nem úgy alakult ez a nap, ahogyan szerette volna, pedig négyszer állt már itt dobogón (kétszer a legfelső fokán), tehát joggal reménykedhetett egy jó eredményben. Csakhogy ember tervez... A technika ördöge meg végez.
„Kehes a motorom – mondta Besenyei, de látszott rajta, hogy csak kínjában viccelődik, mert a négy másodperces hátránya rettenetesen bosszantja. – Az a baj, hogy a motorom napról napra lassul, pedig a gép nagyon jó, csak éppen erő nélkül nem lehet repülni. Persze, bízom benne, hogy sikerül megjavítani, a motormérnökök itt vannak, próbálnak segíteni."
No igen, az idén teljesen egyforma, 300 lóerős erőforrásokat vezettek be, azokból gyártottak 15 darabot és sorsolták ki a versenyzők között. Nyilván ezekre a kezdeti nehézségekre fel kellett készülni, csak mégis rossz szembesülni vele, hogy éppen a magyar pilótát sújtják a legjobban. Legalábbis eddig.
Az edzésen amúgy a kanadai Pete McLeod volt a leggyorsabb, aki annak idején, 2009-ben azzal tűnt ki, hogy a mezőny legfiatalabb versenyzője volt. Igaz, még most is csak harmincéves...
Érdekesség még, hogy a viadalt magyarok szervezik. Talán kevesen tudják, hogy korábban, éveken keresztül így volt ez, Doromby Zoltán irányításával utazott a csapat versenyről versenyre. Mostanra változott a helyzet: az újraindított világbajnokság összes futamát a helyiek szervezik: kivéve az Abu Dzabi-i versenyt. Itt továbbra is Doromby felügyeli a munkálatokat. „Húsz nappal a rajt előtt már itt van a csapat és tíz napig tart a bontás is, hiszen nagyon sok mindent kell építeni. Négy-ötszáz ember dolgozik a verseny során, s a hangárokon kívül csak a torony utazik, a többi építményt a helyiek húzzák fel" – árulta el a kulisszatitkokat a korábbi ralinavigátor.
A versenyre szombaton délután, vagy inkább kora este kerül sor, 12 pilóta részvételével.
RED BULL AIR RACE
Időmérő edzés: 1. Pete McLeod (kanadai) 57.932, 2. Bonhomme (brit) 0.197 másodperc hátrány, 3. Lamb (brit) 0.376 mp h., ...12. Besenyei Péter (magyar) 4.237 mp h.