A sportos múltra visszatekintő japán márka 2012-ben jelentette be, hogy visszatér a WTCC-be. A gyári csapatnál két nagynevű versenyző, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro kapott helyet a legújabb Civic WTCC-fejlesztésekkel felvértezett változatának pilótaülésében.
A megállapodás szerint a Zengő Motorsport számára is elérhető lesz ugyanaz a csúcstechnika, amit a gyári pilóták használhatnak, de a magyar csapat független marad.
A versenyautót az olasz JAS Motorsport építi, csakúgy, mint a másik két gyári Civicet, míg a motor és a váltó Japánban készül.
Az eredményességre koncentrálva a Zengő Motorsportnak átmenetileg szüneteltetnie kell a kétautós felállást, jelenleg sem forrás, sem kapacitás nem lenne egy második autó felkészítéséhez és üzemeltetéséhez az idei szezonra – olvasható a csapat hírlevelében.
Az autosport.com információi szerint a Zengő-istálló hivatalosan a jövőben is független csapat marad, ám Zengő Zoltán csapatfőnök a zengomotorsport.hu internetes oldalon azt mondta, attól tart, hogy az istálló elveszíti privát státuszát, így némi pénzjutalomtól is elesik a versenyhétvégéken, és Michelisz nem védheti meg a címét a privát versenyzők közötti Yokohama Drivers’ Trophyban.
Zengő Zoltán csapatfőnök: „Először is szeretném megköszönni a BMW Magyarországnak és a BMW Motorsportnak az elmúlt kétéves támogatást, örülök, hogy részesei voltak a sikernek, hiszen azt közösen értük el. Ugyanakkor a Yokohama Drivers’ Trophy megnyerése után hirtelen nem láttam új célt, ám a Hondával tovább álmodhatunk, még világbajnoki címről is. Izgatottan várom, hogy egy olyan, autósporttal átitatott márkához csatlakozhassak, mint a Honda. Vezetési szempontból a hátsókerék-hajtásról elsőkerék-hajtásra váltás nem lesz egyszerű, de a Honda és csapatom elszántságával és támogatásával most már a hosszú távú célok elérésére koncentrálhatok, hogy még tökéletesebb versenyzővé váljak, még több versenyt nyerjek és lehetőség szerint már a közeljövőben is a világbajnoki címért harcolhassak.” |