Michelisz: A Hondában nagyon nagy lehetőség rejlik

Vágólapra másolva!
2013.01.11. 00:28
null
Michelisz Norbert gyári Hondával száguldhat tovább (fotó: Zengő Motorsport)
Michelisz Norbert gyári Hondával száguld tovább. A himesházi pilótának, akit tavaly a túraautó-világbajnokság privát bajnokává koronáztak, nagy álma vált valóra ezzel, hiszen új távlatok nyíltak meg előtte, valamint csapata, a Zengő Motorsport előtt. És nem kell őt félteni a gyári nagymenőktől – a szerződésben kikötötték: nincs csapatutasítás.

– Boldog?
– Nagyon! Bár nagyon szerettem a BMW-t, elérkezettnek láttam az időt a váltásra, mert már elkezdtük látni a régi autónk technikai korlátait, miközben a Hondában nagyon nagy lehetőség rejlik.

– Mikor kezdődtek a tárgyalások?
– Novemberben, az évzáró versenyen már voltak tapogatózó beszélgetések, de akkor még azt gondoltam, nagyobb az esélye a BMW-s folytatásnak. Az utóbbi napokban aztán felgyorsultak az események, és bár viszonylag későn, de megszületett a döntés, hogy Hondával folytatjuk.

– Mikorra lesz kész az autója?
– Március elejére, de ez nem jelenti azt, hogy addig nem is ülök Hondában. Február közepe-vége felé kipróbálhatom az autót, csak az még nem az enyém lesz. A sajátomat valószínűleg az első versenyhétvégén vezethetem először.

– Mit takar a gyakorlatban a gyári háttér?
– A felállás ugyanaz marad, mint volt, vagyis a Zengő Motorsporttal versenyzek továbbra is.

– Vagyis?
– A csapat bérli az autót, de a fiúk már ott lesznek mellette a születésétől fogva, vagyis minden porcikáját ismerik. A gyári csapattól egyrészt kapunk valamennyi támogatást, másrészt a versenyhelyszíneken is segítenek, ha kell, harmadrészt megkapjuk ugyanazokat a fejlesztéseket, mint a gyári versenyzők, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro, és megosztjuk egymással a beállításokkal kapcsolatos adatokat is.

– Ami azt jelenti, hogy...
– A gyári pilótákhoz képest abban lesz más a helyzetünk, hogy az üzemeltetéssel kapcsolatos költségeket nekünk kell előteremtenünk, de azért örülök nagyon, mert mindig is gyári csapat mellett akartam kikötni, s bár még most sem vagyok száz százalékig gyári pilóta, ugyanazzal a technikával versenyezhetek, mint a legjobb gyári pilóták, s ez mindenképp lépés abba az irányba, ahová szeretnék eljutni.

– A szurkolók már most aggódnak, hogy esetleg alá kell majd vetnie magát a Honda érdekeinek, hogy el kell engednie Tarquinit és Monteirót. Beszéltek erről a tárgyalások során?
– Persze, ez volt az egyik első feltétel, amelyet Zengő Zolival leszögeztünk: hogy nincs csapatutasítás. Természetesen eljutunk majd az évnek abban a szakaszába, amikor a világbajnoki címért folyik a küzdelem, akkor nyilván össze kell játszani a csapattársakkal, de ez így normális. Szezon közben azonban mindenki vívja a maga csatáit – ez a megállapodás.

HA ARRA IS KÍVÁNCSI, HOGY NAGYSÁGRENDILEG MENNYIBE KERÜL EZ A PROJEKT A BMW-SHEZ KÉPEST, ILLETVE MIRŐL ÁLMODIK ZENGŐ ZOLTÁN CSAPATFŐNÖK, KERESSE A NEMZETI SPORT PÉNTEKI SZÁMÁT!

Legfrissebb hírek

TCR World Tour: Guerrieri duplázott Mexikóban; Michelisz 12. a záró futamon

Egyéb egyéni
2025.05.04. 02:01

TCR World Tour: Michelisz 16. – folytatódott a Hyundai szenvedése Mexikóban

Egyéb egyéni
2025.05.03. 20:53

TCR World Tour: Ehrlacher-tól utólag elvették a győzelmet; Michelisz 18. az első mexikói futamon

Egyéb egyéni
2025.05.03. 00:29

TCR World Tour: hullottak a Hyundaiok – Michelisz tizenharmadik a mexikói időmérőn

Egyéb egyéni
2025.05.02. 18:19

TCR World Tour: rajtol az új idény, Michelisz Norbert újra a csúcsra törne a Hyundaijal

Egyéni
2025.05.01. 15:03

TCR WORLD TOUR, 2025 – MENETREND, MEZŐNY

Egyéb egyéni
2025.04.29. 20:35

A Honda bízik benne, hogy a jövőben még együtt dolgozhat Verstappennel

F1
2025.04.28. 16:11

Michelisz Norbert: Az autó és a cél is változatlan

Egyéb autó-motor
2025.04.23. 10:26
Ezek is érdekelhetik