A túraautó-világbajnokság (WTCC) 6. fordulóját a hétvégén, Brands Hatchben rendezték. Az időmérő edzésen a Chevrolet csapat versenyzői uralták a mezőnyt. A világbajnoki pontversenyt vezető Yvan Muller magabiztosan nyerte a házon belüli csatát, mögötte Robert Huff és Alain Menu végzett. Az időmérő edzés szenzációját azonban a brit Turkington szállította, aki a legjobb nem gyári csapat tagjaként a negyedik rajtpozíciót szerezte meg.
A világbajnoki címért folyó csata másik nagy esélyese, Gabriele Tarquini a legjobb SEAT-osként az ötödik helyet szerezte meg. Magyar szempontból nem úgy alakult az időmérő, ahogyan erre a hétvége előtt gondolhattunk. Michelisz az időmérőn végül a kilencedik helyet szerezte meg, amely dicséretesnek is mondható a jelen helyzetben.
A hivatalos eredmény változott az edzés után, mert a háromszoros világbajnok, Andy Priaulx autójában motort cseréltek és egy 10 rajthelyes büntetést szabtak ki rá. Michelisz így a nyolcadik helyről várhatta a 14 körös első futam rajtját.
A pole pozícióból induló Muller magabiztosan rajtolt el, és megtartotta vezető helyét. Mögötte Huff, Menu és Tarquini haladt. A Zemgő Dension Team versenyzőjének is sikerült megtartania nyolcadik helyét. Az élen a három Chevy, mint egy vonat, haladt. A negyedik helyen érkező Tarquinit a brit túraautó-bajnok, Turkington követte. Az olasz a negyedik körig tudta tartani a BMW-st, de akkor az angol megelőzte, és megkezdhette a felzárkózást Menu-re. Micheliszt a két gyári BMW-s követte, Farfus és Priaulx sorrendben. A hatodik körben Farfus kivezette Norbit a fűre, és ezzel a magyar fiú a 10. helyre esett vissza. A BMW-k ezek után nagyon meglódultak. Elsőként Turkington próbálta meg körbeautózni Menu-t, közben Farfus megelőzte Monteirot is. A 9. körben Bueno Chevyje kigyulladt – rossz helyen állt le – és beküldték a pályára a biztonsági autót. Michelisz ekkor a 10. helyen állt. Két kör után a biztonsági autó kiállt a mezőny elől, és még öt kört hagyott a versenyzőknek. Muller az új rajtot is tökéletesen kapta el és tartotta meg első helyét. A sorrend mögötte sem változott. A SEAT-ok szemlátomást lassabbak voltak a többieknél. Az utolsó előtti körben Priaulx megelőzte Monteirót. Menu autója az utolsó körben visszalassult, és így hazai pályán versenyző Turkington a harmadik helyre jött fel. A végére nagyon összerázódott a középmezőny, de Michelisznek nem sikerült előrébb jönnie a 10. helyről. A versenyt végül Yvan Muller nyerte, aki így tovább növelte előnyét az összetett pontversenyben. A második Robert Huff, a harmadik pedig kisebb meglepetésre Colin Turkington lett, aki így ezzel a legjobb privát versenyző is volt. A legjobb újonc Michelisz Norbert lett, így újra dobogóra állhatott.
A második futamban megfordul az első nyolc versenyző sorrendje. Így az első futamot a 16. helyről megkezdő Andy Priaulx a másodikat az élről várhatta. A brit ezzel megmutatta, hogy ha nehezen is, de itt is lehet előzni!
Az állórajtot követően Farfus jött el a legjobban, és az élre állt, Priaulx elé. Michelisz és Monteiro kicsit összeért, és a magyar fiú ezzel a kilencedik helyre jött fel. Az élen Farfus, Priaulx, Menu, Turkington álltak. A harmadik kör elején Priaulx elment Farfus mellett, majd Menu is megpróbálta, de összeért Farfussal és kiforgatta a brazilt. Menu előbb sóderágyba, majd a boxba kényszerült. Így ők ketten kiszálltak a meccsből. A negyedik körre Priaulx, Turkington és Tarquini volt az első három. Michelisz a hetedik helyen haladt Yvan Muller mögött. A nyolcadik körben Huff elengedte a bajnokaspiráns Mullert. Bennani autója a kavicságyban ragadt, így a második futamon is pályára küldték a biztonsági autót. Az új rajt után az utolsó két körben nem változott az élen a sorrend. A futamot Priaulx nyerte honfitársa, Turkington előtt. A dobogóra még Tarquini állhatott fel. A további sorrend Coronel, Muller, Huff, Michelisz, Farfus, Nykyaer és Gené. Muller előnye Brno előtt így 23 pontra gyarapodott a bajnoki címért folyó harcban. A Zengő Dension Team versenyzője mindkét futamban a legjobb újoncként ért célba, és az összetett pontversenyben a 10. helyre lépett előre megelőzve márkatársát, Jordi Genét.
Michelisz Norbert kiválóan hangolt tehát a két hét múlva esedékes Cseh Nagydíjra, Brnóra, ahová rengeteg magyar szurkoló látogat ki, hogy kedvencének szurkolhasson.
1. FUTAM | ||
1. Yvan Muller | Chevrolet | |
2. Rob Huff | Chevrolet | +0.296 másodperc hátrány |
3. Colin Turkington | BMW | + 0.848 |
… | ||
10. Michelisz Norbert | SEAT | +5.505 |
2. FUTAM | ||
1. Andy Priaulx | BMW | 27p 05.324mp |
2. Colin Turkington | BMW | +0.399 |
3. Gabriele Tarquini | SEAT | +1.394 |
…. | ||
7. Michelisz Norbert | SEAT | +4.901 |