Máriapócs történetében első alkalommal lehettünk tanúi annak, hogy a RabócsiRing megújult nyomvonalára érkező driftversenyzők a kicsiny település életét felpezsdítve városi felvonulással hangoltak a futamra.
A Pápa térre érkezve ráadásként a Kegytemplom előtt hivatalosan is megszentelték a halszálkában felsorakozó versenyautókat. A hálás pilóták ezt követően meglátogatták a könnyező Szűzanya képéről méltán híressé vált templomot.
A városi bemutatás mellett a szombati edzésnap két fontosabb eseményt hozott. A profik között nem túl régóta versenyző Túri Attila Nissan 350Z-je csúnyán a falnak csapódott, az autó eleje rommá tört, így a versenyző idő előtt hazautazhatott .
A másik fontos momentum a bajnokság éllovasa, Lakatos Zoltán és a NanoEnergizer csapat által támogatott Énekes Árpád nevéhez fűződik. A nap utolsó körében a bődületesen erős Ford Mustangot terelő Árpi elszámolta a körök számát, és sajnos figyelmen kívül hagyta a sportbírók zászlós figyelmeztetését is, így a békésen lecsorgó Lakatos Zolit egy kézifékes lassítással kifordulva telibe vágta oldalról. A töréskár jelentős volt, azonban a szerelők mindkét csapatnál csodát műveltek, és rajtkész állapotba hozták a versenyzők autóit.
A szombati baleset okozta lelki törését kialudva Lakatos Zoli, alias LakyBoy másnap a kvalifikációs futamok során elsőként mutatta meg, hogyan kell nagy gázzal lefűzni kézifék segítsége nélkül a nagykanyart.
Azonban nála is jobban teljesített az egyedi hátsókerék hajtású Ford Focussal versenyző Zentai Sándor, míg a selejtezők győztese a Hell Racing Team versenyzője, Grózinger Zsolt volt. Grózi megindításaival és agresszív technikájával jól kitűnt a mezőnyből, a kvalifikációk sorrendjét pedig sokan akár a verseny végeredményének is elkönyvelték volna. A Street mezőnynél a kisszámú részvétel miatt éppen ez történt, így az alsóbb kategóriában versenyzők „unalmasabb" nyomvonal körei nem sokáig tartottak.
A versenyzői felvonulás alatt leszakadt az ég, a heves esőzés után a szervezők a megváltozott és veszélyesebb pályatulajdonságok miatt három bemelegítő kört biztosítottak a legjobb 16 közé jutott versenyzők számára. Az eső nem sokkal később elállt, és újra ragyogott a nap.
A helyenként vizes árnyékos területek és a felszáradt pályaszakaszok ellenére a pilóták az éles helyzetekben is jól teljesítették a páros csatákat. Látványos futamok alakultak ki sok visszahívással, melyből következtetésként levonható, hogy a bajnokság legjobbjai felkészültek a pálya új kihívására.
A legpechesebb sorsolást a Hell Racing Team kapta: elsőként György Szilveszter búcsúztatta Varga Tamás „Pucit", majd Grózi vett revánsot Szilveszter ellenében. Szabó Szilárd is brillírozott batár E500-as Mercijével, elsőként a fiatal tehetséges Varga Attilát, majd Szántó Nikolettet verte ki.
A nap egyetlen dupla visszahívásos küzdelme Zentai Sándor és a Narancs Drift Team versenyzője, Zalabai Zsolt között dúlt. A bírók nagy tanakodás után végül Zalabait hirdették ki győztesnek, ami a közönségnek nem nagyon tetszett, tekintve hogy a „hazai színekben” induló mátészalkai pilótának kellett búcsúznia.
Ládi Attila a V10-es motorral szerelt E36-tal a mundér becsületét megtartva – Porkoláb Péter legyőzését követően – barátja kiesését később megtorolta Zalabai ellenében. Lakatos Zoltán ígéretéhez híven – miszerint az idén a célja nem más, mint az összetett bajnoki elsőség – épp a címvédő ellenében bizonyított a legjobb 16 között.
Tóth „Alapos" Gézának az újonnan beszerzett Toyota Soarerrel nagyot kell autóznia a következő bajnoki futamokon, ha a 2011-es évhez hasonlóan az év végén a dobogóra akar állni. LakyBoy a folytatásban Smidéliusz Bálintot gyűrte le, aki némi meglepetésre a tököli nyitófutam dobogósától, Szilágyi Kálmántól elvette az esélyt, hogy kezdeti jó formáját tovább vigye.
Ezzel kialakult az elődöntő párosítása: Grózinger Zsolt–Szabó Szilárd és Ládi Attila–Lakatos Zoltán csatára hangolódhatott a közel 3000 néző. Mindkét párosban egy-egy agresszív stílusú pilóta készült kiütni ellenfelét, és a nézők nagy többsége is Grózi–LakyBoy döntőt jósolt.
A sors azonban nem így rendelkezett, mivel mindketten talán túlzottan is rátapadtak követőként ellenfelükre. Grózinger a lassabb és nagy füstöt okádó Szabó Szilárdra annyira ráautózott, hogy az ütközést elkerülve már muszáj volt korrigálnia, ami a vesztét okozta.
Hasonló szituációban hullott ki Lakatos Zoli is, mivel a pálya ugyanazon szakaszában ő is kénytelen volt fékezni, ahol egyébként sokkal inkább teli gázzal folytatta volna a nyomvonal utolsó nagy sebességű döntött kanyarját.
Laky vesztére ráadásként a bronzcsata felvezető körében – a nap folyamán harmadjára – féltengelytörést szenvedett, aminek javítására a szabályzatban előírt 5 perces időlimit nem lett volna elegendő.
A döntő összecsapás szép küzdelmet hozott, Ládi Attila üvöltő V10-ese és Szilárd matt fekete Mercije azonos eséllyel szállt harcba. Attila döntős szereplése meglepetés volt, azonban a nap folyamán csatáról csatára egyre jobb formát mutatott. Szilárd vele ellentétben kiegyensúlyozott versenyzéssel búcsúztatta ellenfeleit, így megtartva higgadtságát a döntőben is nyerni tudott.
2. futam, végeredmény |
1. Szabó Szilárd (Mercedes E500) |
2. Ládi Attila (BMW E36 M3 V10) |
3. Grózinger Zsolt (BMW E36 M5 V8 Nitro) |
4. Lakatos Zoltán (BMW E30 Pickup V8) |
Federal különdíj: Grózinger Zsolt |
Következő bajnoki futam: június 9. – „Lóerők Éjszakája”, Tököli reptér. Start: 17:00 |