A versenyen több mint 30 induló vett részt, az amatőrök között Solymos Péter bizonyult a legjobbnak Mazda RX7-el, míg az éjszaka királya Szabó Szilárd lett E500-as batár Mercijével. Persze a döntőbe vezető útjuk korántsem volt leányálom.
Az évadzáró verseny némi meglepetéssel szolgált, ugyanis több versenyzőnek meggyűlt a baja a kakucsi nyomvonallal. Számos megforgást láthatott a közönség olyan pilótáktól, akik nagyon ritkán hibáznak, márpedig a drift szabályzata az ilyen jellegű botlást nulla ponttal jutalmazza. Varga Tamásnak a Hell Racing Team versenyzőjének sem sikerült túl rózsásan a selejtező futam, két éles köréből csak egy volt értékelhető, de a biztonsági autózás ezúttal nem volt elegendő a legjobb 16-ba jutáshoz. A közönség nagy bánatára Zentai Sándor sem jutott be a hátul hajtós Focussal, igaz őt a technika ördöge is hátráltatta, mivel difit kellett cserélnie. A lehegesztett gyári csere alkatrész az utolsó pillanatban került az autóba, így tesztelés nélkül kellett teljesítenie kvalifikációs köreit, ami csak az utolsó helyre volt elegendő. A profik között Sándor testvére Attila bizonyult a legjobbnak turbós Sierrájával, őt követte Mátészalka csibésze Grózinger Zsolt, míg harmadik Nagy Gergő lett, aki az éjszakai sorozat éllovasaként érkezett a versenyre. Az amatőrök között mondhatni papírforma született a selejtező végeredményét nézve. Igaz a legelőkelőbb helyezést olyan versenyző nyerte, aki még éles bevetésen nem tudta tesztelni autóját, viszont köztudott, hogy nem ül háttal a kormánynak. Solymos Péter a tavalyi évadban nyüstölt S13-as Nissanját egy Mazda RX7-re cserélte, de a technika csak az évad végére állt össze teljesen. Második helyre terelte autóját Polgár Zoltán, aki hatalmas pontelőnnyel már bajnokként örömautózott, míg harmadik lett Kajdi Péter egy gyönyörű szépen megépített E9-es BMW-vel.
A kvalifikáció kiértékelése közben Drift Taxi várta a hosszú kígyóban sorakozó adrenalin függő nézőket. Ekkora már a lelátók is teljesen megteltek, és nagyon nagy pezsgés volt a látogatók számára minden versenyen nyitott depó területen is. Itt kaptak helyet a Carstyling standján hazánk legszebb tuning autói, így nem csak a pályán a boxutcában is volt bőven látnivaló. Az élményautózás betétprogramját követően a street kategória versenye következett.
A bronz csatát Temesvári Péter és Pelikán Gergő vívta egymással, ahol utóbbi győzedelmeskedett, míg a döntőben az összetett bajnok Polgár Zoltánt győzte le idei első versenyén Solymos Péter. A versenyt követően nem sok idő maradt a szusszanásra ugyanis máris jött a profi mezőny felvonulása, akik gumiégetéssel és öröm köreikkel teljes füstbe burkolták a versenypálya nyomvonalát. Persze a nézők egyik kedvenc momentuma ez, hiszen a látvány ilyenkor önmagáért beszél.
Top16-Top8
A legjobb 16 páros küzdelmei az átlagosnál szűkebb nyomvonalon komoly izgalmakat hozott, ugyanis rettentően közeli csatáknak örülhettek a nézők. A kvalifikáció nyertesének, Zentai Attilának és turbós Fordjának nagyon feküdt a pálya. Egészen az elődöntőig menetelt az újonc Smidéliusz Bálint, majd a szlovák Roman Kolesar legyőzésével. A folytatásban Zentai ellenfele Szabó Szilárd volt a legjobb négy között. Szilárd elsőként Zalabai Zsoltot, majd Galacs Gábort ejtette ki. Utóbbi ellenfelével nem bírt elsőre, mivel a bírák mindkét futamot egálra értékelték. A Visszahívást követően Galacs Gábor elől haladóként 6:4-es pontelőnyre tett szert, azonban követőként meglepte Szilárd lassabb sebességű megindítása, így nem tudta precízen lekövetni ellenfelét és meg is forgott. A másik ágon Grózinger Zsolt elsőként a Hell OB profi sorozat összetett bajnokát Tóth Gézát győzte le némi meglepetéssel. Kettejük csatája az első körben még döntetlenre állt, majd Géza követőként megforgásával esett ki. A folytatásban Grózinger kettős győzelemmel jutott a legjobb 4 közé György Szilveszter ellenében, ellenfélként pedig az izraeli versenyzőt Adam Frankot kapta. Adam neve nem ismeretlen a hazai pályákon, hiszen a kétszeres magyar bajnok Kerényi Ádám egykori tanonca volt, aki immáron saját drift iskolát üzemeltet hazánkban honfitársainak. Izraelben ugyanis nem létezik autósport és ezáltal versenypályákon sem lehet gyakorolni. Adam elsőként Nagy Gergelyt búcsúztatta egy rendkívül szoros visszahívásos csatában. A bírák követőként nyújtott agresszív autózását jutalmazták egy ponttal többel, Gergő fordított cserés támadásánál. Nagy Gergő az éjszakai sorozat éllovasaként bizony aggódhatott, hogy számára a továbbiakban jól alakuljanak a dolgok, mivel a bajnokságban négyen is beérhették őt. Adam Frank következő menete sem volt egyszerű, hiszen Lakatos Zoltánnal találkozott, aki köztudottan nem félti méregdrága japán importos Silviáját. Bár kis különbséggel, de végül mégis Adam örülhetett a
továbbjutásnak.
Top4-Döntő
A végső összecsapások előtti rövid szünetben Varga Tamás „Puci” , Zentai Sándor és Porkoláb Péter felhőtlen örömautózása, valamint a Lada Klub bemutatója szórakoztatta a közönséget. Nem sokkal később a legjobb négy páros Zentai Attila-Szabó Szilárd, illetve Grózinger Zsolt-Adam Frank csatája következett. Az elődöntő első csatájában Szabó Szilárd győzött, miután Zentai Attila követőként megforgott. Kár volt érte, mert ellenkező esetben egész biztosan újrahívás történt volna, mivel nem igen lehetett látni sok különbséget a két versenyző teljesítménye között. A Grózinger-Adam páros esetében mindez nem mondható el, ugyanis Zsolt elöl haladóként simán nyerte a futamot, miután már az első kanyarban megforgott ellenfele. Követőként Zsolt rutinosan egy biztonsági kört ment, mely menetben bár kikapott, azonban 10:0 / 3:7 arányban hozta köreit így döntőbe került. A bronz csata szinte pepitában megismétlődött! Adam Frank Zenta Attila ellen ugyanúgy megforgott és hiába hozta második körét az összesített pontok alapján a Driftgarage versenyzője Zentai Attila állhatott idén először dobogóra. A döntő összecsapás méltó befejezése volt a versenynek. Grózinger Zsolt és Szabó Szilárd elsőként nem is jutottak dűlőre.
A visszahívást követően Grózinger centikre követte le ellenfelét végig megtartva a távolságot, azonban az utolsó kanyarban megforgott és ezzel gyakorlatilag el is szálltak győzelmi reményei. A helycserés támadásban Szabó Szilárd a közönség nagy örömére nem a biztonságos lekövetést választotta. Megmutatta ellenfelének, hogyan is kell a lehető legszorosabban lekövetni a másikat még az utolsó kanyarban is.
A kakucsi versenypálya a tavalyi évben kikerült a drift versenyek repertoárjából. Tény, ami tény nem egy szélvészgyors pálya, viszont annál technikásabb és mint kiderült még a profik között is akadt olyan akinek meggyűlt a baja vele. Őszintén megvallva ennyire szoros páros küzdelmeket idén a máriapócsi RabócsiRing-en lehetett tapasztalni. A DriftGP és a Drifting.hu csapata tehát remekül vezényelte le az egész drift szezont, és a rendezvényekhez méltó társ volt több esetben is a Gyorsulási Drag és a Gyimkhana szakág. A „Gyimkana” minden bizonnyal szép jövő előtt áll, hiszen látványos és komoly vezetéstechnikai tudást lehet elsajátítani ebben a sportban. Ugyanakkor azért gyönyörű, mert nem kellenek hozzá milliók, hogy kipróbálhassuk, hiszen kis lóerős autóval, zéró tudás nélkül is bátran belekezdhetünk. Akár a professzionális drift elő kapuja is lehetne, mindenesetre a jól bevált recepten jövőre kár lenne változtatni! A szervezők naptár tervezetében egész biztosan újra megtalálható lesz a tököli reptér helyszíne, ahol akár három szakág több mint 100 pilótája versenyezhet egyszerre mondjuk egy szép nyári éjszakán. A máriapócsi versenypálya, ami mint tudjuk, talán már májusban új nyomvonallal várja a driftereket. Persze a régi hagyományos nemzetközi drift fiesztákat is nagyon szeretjük, mivel egyedül itt fordulhat elő, hogy akár 60 versenyző és 15 ország küzd meg az EB királyi címért. És ha már nemzetközi sorozat, akkor mindenképpen fontos megemlíteni, hogy a Drifting.hu támogatásával egy új sorozat van kilátásban, melynek neve: Balkan Drift Series. No és persze ne feledkezzünk meg a kecskeméti arénáról, ahol 2006-ban megszületett a drift autósport hazánkban.
Végül, de nem utolsó sorban a KakucsRing sem lesz talán ezentúl méltatlanul elfeledve, hiszen ilyen színvonalas évadzáró rendezvényt nem minden nap lát az ember.
Végeredmények:
Night Drift Series PRO záró futam:
1. Szabó Szilárd - Mercedes E500
2. Grózinger Zsolt - BMW E36 M5
3. Zentai Attila - Ford Sierra
4. Adam Frank - BMW E30 V8
A bajnokság végeredménye:
1. Nagy Gergely - BMW E36 M3 / 78 pont
2. Szabó Szilárd - Mercedes E500 / 62 pont
3. Szántó Nikolett - BMW Z4 / 49 pont
4. Roman Kolesar - BMW E46 / 44 pont
5. Zahuczki Zsolt - BMW E30 / 42 pont
6. Galacs Gábor - BMW E30 / 41 pont
7. Grózinger Zsolt - BMW E36 / 33 pont
8. Porkoláb Péter - BWM E30 / 31 pont
9. Zentai Attila - Ford Sierra / 30 pont
10. György Szilveszter - BMW E36 / 30 pont
Hell OB Street kategória záró futam:
1. Solymos Péter - Mazda Rx7
2. Polgár Zoltán - BMW E36 Alpina
3. Pelikán Gergő - BMW E36 M3
4. Temesvári Péter - BMW E30 V8
A bajnokság végeredménye:
1. Polgár Zoltán 134 pont
2. Kajdi Péter 68 pont
3. Temesvári Péter 64 pont
4. Kapitány Attila 54 pont
5. Berényi Norbert 44 pont
6. Szabó Zsolt 44 pont
7. Hetyési Zsolt 40 pont
8. Solymos Péter 40 pont
9. Kárai Sándor 40 pont
10. Peter Kurnava 30 pont