Alapos munká(já)nak bajnoki elsőség az eredménye

Vágólapra másolva!
2011.09.15. 12:13
null
Tóth Géza „Alapos” nyerte meg a 2011-es Hell drift OB-t
Címkék
Közel száz versenyző vett részt Tökölön a Drift, Gyorsulási Futam és a Gymkhana szakág szezonzáró hétvégéjén. A legnagyobb érdeklődés ezúttal is a Drift iránt mutatkozott, mely látványokban gazdag és izgalmas küzdelmeket hozott, s az összetettbeli előnyét megőrző Tóth Géza végül futamgyőzelemmel ünnepelhette bajnoki elsőségét.

 

A drift ob idei Pro szériás sorozatának utolsó, Tököli fordulója előtt még öt versenyző reménykedhetett a bajnoki cím megszerzésében. A legfőbb kérdés az volt, vajon Tóth Géza „Alapos" meg tudja-e őrizni hidegvérét. Már a szombati kvalifikáción a legjobb 16-ba kerülés sem volt egyszerű feladat számára, a technika ördöge ugyanis az edzés legvégén kibabrált vele.

A selejtező futamok már javában zajlottak, amikor autója trélerre került. Vészes előjel volt ez számára, ugyanakkor szerencse is, hiszen még időben szert tudott tenni kölcsönautóra. A felajánló Szabó Szilárd volt, így Géza egy E500-as Mercedesszel vághatott neki éles köreinek. Meglepő módon Géza tökéletesen ura volt a helyzetnek, pedig még soha nem vezette ezt a versenyautót. A két értékelt futam bőven elegendő volt arra, hogy bebiztosítsa helyét a másnapi páros csaták között szereplő legjobb 16 pilóta közé. A kvalifikációt legjobban ugyanezzel az autóval eredeti tulajdonosa Szilárd teljesítette, őt követte Varga Tamás és Galacs Gábor BMW E30 V8-as versenyautójukkal.

Másnap délelőtt a Gymkhana szakág versenye volt terítéken profi és amatőr kategóriában. A közönség nagy örömére a BMW-k armadája mellett végre láthatóak voltak éles bevetésen gyönyörűen megépített kocka Ladák is. Nem kis meglepetésre ezek a „szocreál" autók még egy V12-es S600-as Mercivel is felvették a versenyt! A Gymkhana sport ugyanis első sorban a vezetéstechnikai képességekre van kihegyezve ahol a versenyzőknek különböző feladatokat kell végrehajtaniuk.

A pálya nyomvonalán hol a gyorsulás, hol az autók fordulékonysága vagy épp a driftre való alkalmassága játszik első sorban szerepet. Mindeközben a versenyzőnek megfelelő technikákat alkalmazva kell a lehető legrövidebb idő alatt teljesíteni a távot. Csupán a legjobb 8 versenyzőnek van lehetősége arra, hogy a szinkronpályán a selejtező eredmények függvényében megküzdjenek egymással. Rendkívül látványos és izgalmas sport ez a Gymkhana, minden bizonnyal fényes jövő előtt áll.

A verseny végeztével az időterveknek megfelelően a szervezők alig fél óra leforgása alatt tökéletes összhangban építették át a versenyterületet a drift szakág mindkét kategóriájának. A pilóták két egymástól független pályán edzéssel hangolódhattak rá a verseny egyenes kieséses szakaszára. Az erőgépek felvonulása és pilóták bemutatás után szinkronban folyt mindkét kategória futamai, így a nézők megállás nélkül élvezhették a keresztben csapatást.

A Profi mezőnyben a legjobb 16-ban érdekes párosok alakultak ki, és már az első tsuiso csata meglepetést hozott, miután a kvalifikáció nyertesét Szabó Szilárdot kiverte Szilágyi Kálmán egy S14-es Nissannal. A következő futamban a bajnokaspiráns Tóth Géza már saját autójával állt fel a rajtpozícióra Szegesdi Gábor ellen, aki fejlesztésként autója motorjára egy turbót lógatott. Az autó iszonyat, ugyanakkor gyönyörű hangokat adott ki magából, és bár a lóerő fölény nem volt kérdéses, mégis szoros csatában ugyan, de Géza jutott tovább.

A 3. páros Nagy Gergő és Szántó Nikolett az előző Hell OB máriapócsi futamán a döntőben már találkozott egymással. Akkor Niki visszahívás után legyőzte riválisát és női pilótaként először nyert futamgyőzelmet a drift profi szériás szakágában. Az első kört követőként kezdte Niki és mindvégig szépen tartotta a távolságot, azonban az utolsó kanyarban késsé túlvállalta magát a terhelésváltásnál és megforgott.

Persze Nagy Gergőnek azon felül, hogy egalizálta kettejük csatáját muszáj volt nyernie, hiszen a bajnokságban a 2. helyen volt és ugyanazon ágon mint Tóth Géza. A soron következő csatának is komoly tétje volt. Bár Zahuczki Zsolt a Gymkhana versenyt megnyerve örömittasan várhatta ellenfelét, 3.-ként még a bajnokságban is érdekelt volt. Porkoláb Péter viszont nem kegyelmezett neki, igaz ehhez kellett Zsolt hibája, mivel a 2. körben elcellázta az utolsó kanyart, így kiesett.

Még Varga Tamásnak is volt esélye a bajnoki címre, ellenfele a legjobb 16 között Zicherman Zsolt volt. A csata nem hozott meglepetést Puci kettős győzelemmel hozta mindkét körét és továbbjutott. Ami viszont ez után következett az a drift sportágban a beteljesülést jelenti a legtöbb nézőnek. Egy testvérpár várakozott a rajtrácson, akik rendkívül jól ismerik egymás képességeit. Mindketten Ford-al versenyeznek, név szerint Zentai Sándor és Attila. Nem meglepő, hogy végig kopírozták egymás mozgását és teljesen mindegy volt, hogy épp ki a vezető vagy követő autó. Kilincs-kilincs mellett fűzték keresztbe a turbós vasakat, hatalmas gumifüst kíséretében.

Döntésképtelenek voltak a bírák, de hiába került visszahívásra a csata a produkciót megismételték, persze a közönség legnagyobb örömére. A 3. futam után csak egy nüánsznyi hiba miatt esett ki az RWD Focussal versenyző Sanyi, de az eredményhirdetésnél teljesítményével elhozhatta a Federal különdíjat, ami a nap legnagyobb csatát vívó versenyzőnek járt.

Az utolsó két páros csata sorsa Roman Kolesar-Grózinger Zsolt és Galacs Gábor-Zalabai Zsolt között dőlt el. Sajnos Grózinger Zsolt az egész bajnoki évadban végig technikai problémákkal küszködött, csak úgy mint most is. Zsoltnak az autója bár összeállt az utolsó pillanatban, de ilyen lélekjelenléttel nem csoda, hogy az eredmények elmaradnak. Zsolt hibázott és kiesett, így a szlovák versenyző jutott tovább. A másik párosnál a névrokon szintén egy narancs BMW-vel versenyző Zalabai Zsolt is búcsúzott, pedig az előző bajnoki futamon az előkelő 4. helyet szerezte meg.

A legtöbben azt mondják, hogy a legjobb 8 között már bármi megtörténhet, de természetesen mindig vannak favoritok. Az első csatában Tóth Géza Szilágyi Kálmán ellenében hozta a papírformát, míg Nagy Gergő Porkoláb Péterrel vívott küzdelemben tudott felülkerekedni, igaz itt már közel sem volt annyira egyértelmű a különbség. A 3. páros Varga Tamás „Puci" és Zentai Attila viszont elsőre nem bírt egymással. Puci a 4.6-os Alpina V8-as volánja mögött komoly nyomást mért Attilára, ám a fordított felállásban Attila is kellően megszorongatta a Hell Racing Team versenyzőjét.

Az ismételt menetben Puci bebizonyította, hogy korábbi súlyos nyakcsigolya sérüléséből teljesen kigyógyult és ugyanolyan elánnal versenyez mint azt eddig megszokhattuk tőle. Győzelmével már a legjobb 4 között tudhatta magát, csak úgy mint Galacs Gábor aki szlovák ellenfelét győzte le szintén egy visszahívásos csatában.

Zentai Attila (balra) nem tudott győzni Varga Tamás ellen
Zentai Attila (balra) nem tudott győzni Varga Tamás ellen

A Top4 pilóta közül elsőként Tóth Géza és Nagy Gergő párosát láthattuk, ami egyben az éves bajnoki végeredmény sorsáról is döntött. Ha Géza nyer, akkor abszolút bajnok, ha veszít, akkor bizony csak a szerencsében bízhatott volna a továbbiakban. Gézának tehát higgadtnak kellett maradnia, ami sikerült is neki! A csata bár szoros volt, Nagy Gergő követőként túlságosan leszakadt ellenfelétől így a bírók döntése alapján Géza jutott tovább és egyben örülhetett bajnoki elsőségének. A másik ágon Puci és Galacs Gábor feszült egymásnak ahol mindkét versenyző látványos tsuiso csatát mutatott a közönségnek. Bár Gábor nagyon bízott egy jó eredményben ezúttal vesztesként hagyta el a pályát és indulhatott a 3. hely megszerzéséért.

A bronz csata újfent szoros volt és csak a 2. visszahívást követően dőlt el végül Nagy Gergő javára. A végső csatát Puci és az immáron bajnok Tóth Géza vívta egymással. A döntő hevében Varga Tamás autója is túlságosan bemelegedett, ugyanis egy régi vezeték lángra kapott az utasfülkén belül. Puci lélekjelenléte tökéletes volt, hamar kipattant a kör végén és a gyors segítség is megérkezett. Kis technikai szünet után még folytatni tudta a versenyt, de a hátrányából már nem tudott faragni, így Géza megérdemelten nyerte meg a Hell OB Pro Liga utolsó futamát.

A Street kategóriában Hetyési Zsolt és a szlovák Peter Kurnava döntőzött egymással. Zsolt élete első versenyén gyönyörű autózással megnyerte a futamot. A 3. helyet Polgár Zoltán szerezte meg, aki ezen felül az éves bajnoki címet is bezsebelte, függetlenül az utolsó záró futam végeredményétől.

Az idei évre már csak egyetlen verseny maradt hátra a drift sportot kedvelők számára. A profi mezőny október 1-én, Kakucson egy éjszakai verseny keretén belül csatázik majd a Night Drift sorozat 3. és egyben utolsó állomásán. Ezen felül a Hell Drift OB Street kategória záró futama kerül megrendezésre, valamint a Gymkhana, GyorsulásiFutam a Carstyling Tuning és autó szépségverseny és a Drift szakág extrém éves díjátadóját is megtartják egy esti party keretein belül.

HELL DRIFT OB, TÖKÖL
Pro Liga zárófutam
1. Tóth Géza „Alapos" - BMW E36 V8
2. Varga Tamás „Puci" - BMW E30 V8 Alpina
3. Nagy Gergő - BMW E36 M3
4. Galacs Gábor - BMW E30 V8
Federal különdíj: Zentai Sándor - Ford Focus RWD
Hell Drift OB Street 3. futam
1. Hetyési Zsolt - Nissan S13
2. Peter Kurnava (szlovák) - Nissan 350Z
3. Polgár Zoltán - BMW E36 Alpina
4. Temesvári Péter - BMW E30 V8
2011 évi Hell Országos Drift Bajnokság Pro Liga végeredmény
1. Tóth Géza 124 pont
2. Nagy Gergely 99 pont
3. Varga Tamás 79 pont
4. Zahuczki Zsolt 73 pont
5. Szántó Nikolett 61 pont
6. Galacs Gábor 51 pont
7. Roman Kolesar 44 pont
8. Szekeres Ferenc 44 pont
9. Porkoláb Péter 43 pont
10. Zentai Attila 42 pont
További információk: www.drifting.hu www.gymkhana.hu www.driftgp.hu
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik