Az elképesztően sok munka és csapategység azonban meghozta végre gyümölcsét. A Driftgarage SE versenyzője elszántan és végig kiegyensúlyozottan búcsúztatta sorra jobbnál-jobb ellenfeleit.
A versenyre Romániából egy kisebb flotta érkezett, a legjobb pilótákkal karöltve. A szomszéd bajnokság első három helyezettje komoly babérokra szeretett volna törni, azonban a végén saját szavukkal kifejezve katasztrófába torkollott szereplésük. Már az edzések alatt elvesztettek két autót, és bár a kvalifikációt követően három versenyzőjük bejutott a legjobb 16 közé, menetelésük nem tartott sokáig. A bajnoki éllovast Dobre Niculae-t szoros csatában Szabó Szilárd búcsúztatta az első körben.
A csata során a nézőknek dezsavű érzése lehetett ugyanis Szilárd hasonlóan kilincs-kilincs szituációt teremtett agresszív támadásával, csak úgy, mint Dobre a hazai rendezésű EB-n svájci riválisával szemben. A csata során azonban most nem volt szabálytalan előzés és autótörés. Ciortan Calin a román futamsorozat jelenleg 2. helyezettje egy friss fejlesztéssel érkezett Máriapócsra. Az E30-as kiszélesített bódéba egy E46 M3-as turbós erőforrást applikáltak, ami elmondása szerint 480 LE teljesítményt tudott leadni. Jól láthatóan nem is boldogult ennyi pacival, de nem is csoda, hiszen ezen a versenyen tesztelték első alkalommal ezt a különleges egyedi fejlesztésű autót.
A katasztrófa őt is elérte, ugyanis a legjobb 16 között Zahuczki Zsolt ellenében az utolsó kanyar végén odacsapta autóját a falhoz, ami elől-hátul csúnyán megtört a megpördülés után. A román bajnoki bronzérmes helyen tanyázó Fratinau Razvan legnagyobb sajnálatunkra csata nélkül jutott túl az első körben, miután Zentai Sándor Focus RWD-jén kipukkant a turbó. Sanyi nagy reményekkel érkezett az EB szereplése után, mégis feladni kényszerült a versenyt. Testvére Attila még a kvalifikáción felajánlotta versenyautóját, de már az első körben bajt hozott a turbós Sierra-ra, aminek a gázbowdenjét szakította el.
Talán már akkor eldöntötte magában, hogy nem kockáztatja tovább Attila szereplését, ezért az autó javítása után már nem fogadta el testvére felajánlást. Razvan-nak tehát csak a legjobb 8 között kellett bizonyítania, méghozzá a hazai bajnokság egyik újonca Zalabai Zsolt ellen. Zsoltnak sem volt fenékig tejfel minden, ugyanis komoly csapatmunkával kellett helyreállítania autójának elejét, ami szintén a gumifallal randizott még az edzések alatt.
A páros csatában Zsolt győzedelmeskedett, és a legjobb négy között nem más, mint Szántó Niki várta. Nikolett menetelése nem volt egyszerű az elődöntőig! Olyan férfi skalpokat gyűjtött be, mint Zentai Attila, valamint a hazai EB 3. helyezettje az E500-as Mercit hajtó Szabó Szilárd. Utóbbi versenyzővel különösen szoros derbi alakult ki, csupán csak visszahívást követően dőlt el a csata végkimenetele Niki javára.
A másik ágon Lakatos Zoltán küszködött az öt hengerező Silviával, melynek gyújtás kábel gondjai akadtak. Az első csata első kanyarja után Zoli autója lefulladt, így a helycserés támadás során elszálltak reményei. A bajnoki éllovas Tóth Géza jutott tovább, ám a folytatásban a román versenyzőt kiütő Zahucki Zsolt elbúcsúztatta Gézát. Így az utolsó tököli bajnoki forduló komoly izgalmakat tartogat szeptember második hétvégéjén, hiszen „Alapos" Úr ezen a futamon nem tudott megnyugtató pontelőnyt begyűjteni. Galacs Gábor a különös megjelenésű lila E30-assal meglepő módon igen bizonytalanul autózott.
A mezőny leghangosabb autójával Kalydi Tamás lépett át rajta, de a folytatásban Tamásnak is nagy falatnak ígérkezett következő ellenfele Nagy Gergő. Gergő a bajnokság élmezőnyében tanyázik és idén már futamgyőzelemnek is örülhetett. Egy jó szerepléssel komoly esélyei voltak, hogy javítson pozícióján. A verseny 15 éves pilótáját Varga Attilát verte meg nagyon kicsi különbséggel, majd Kalydi Tamást is búcsúztatta. Ezzel kialakult a legjobb négy párosítása. Zahuczki Zsolt-Nagy Gergő és Szántó Nikolett-Zalabai Zsolt.
Az első küzdelemben nehéz lett volna fogadásokat kötni, ugyanis „Zacc" azaz Zahuczki Zsolt és Nagy Gergő is kitűnő képességekkel rendelkezik. Ennek ellenére sima továbbjutás lett a végeredmény, miután Zsolt hibázott egy nagyot. Szántó Niki arcán az elődöntő előtt semmi jel nem mutatkozott, hogy különösen izgulna, pedig óriási tétje volt számára, hiszen a döntőig még egyszer sem sikerült eljutnia. Zalabai Zsolt ellen most azonban végre sikerült! Követőként döntetlenre hozta a csatát, míg elől haladóként előnyre tett szert és ezzel tovább jutott.
A bronz csatában Zahuczki tudott győzni, akit a bírák külön is megjutalmaztak a Federal különdíjjal, ami a legdurvább páros csatáért járt. A döntőben Szántó Niki tovább őrizte hidegvérét, mely azt eredményezte, hogy élete legjobb teljesítményével és Nagy Gergő legyőzésével felért a csúcsra. Kivételes menetelésével bebizonyította, hogy a „gyengébbik" nem is képes bármire, ha kellő elszántsággal, akarattal és a sportág iránt mutatott alázattal állunk hozzá a dolgokhoz. Azt hiszem beszámolónk végére már csak egyetlen szurkolói idézetünk maradt „Ezt lefűzted édesanya!"
Végeredmény | |
1. Szántó Nikolett | BMW Z4 |
2. Nagy Gergő | BMW E36 |
3. Zahuczki Zsolt | BMW E30 |
4. Zalabai Zsolt | BMW E30 |
1. Tóth Géza | BMW E36 | 85 pont |
2. Nagy Gergő | BMW E36 | 75 |
3. Zahuczki Zsolt | BMW E30 | 66 |
4. Szántó Nikolett | BMW Z4 | 58 |
5. Varga Tamás | BMW E30 | 49 |
6. Szekeres Ferenc | BMW E30 | 44 |
7. Nagy Ádám | BMW E30 2JZ | 40 |
8. Lakatos Zoltán | BMW Nissan Silvia | 35 |
9. Grózinger Zsolt | BMW E36 | 33 |
10. GalacsGábor | BMW E30 | 31 |