– Sanyi még egyszer gratulálunk a KoE-győzelemhez! A verseny előtt milyen elvárásokkal érkeztél?
– Nagy elvárások nem voltak, már annak is nagyon örültem, hogy a kvalifikáción a tizenegyedik helyen végeztem, és ezzel bejutottam a legjobb harminckettő közé.
– Az edzések során az autód hátulja kicsit megtört a gumifallal övezett kanyar külső érintési pontjánál. Úgy tűnt, ott volt az áttörés nálad, amolyan mindegy-mindegy alapon mentél tovább.
– Igazából szerettem volna valami újat kipróbálni, és ez lett az eredménye.
– A kvalifikációt nézői szemmel nagyon jól teljesítetted, a bírók mindhárom köröd összképére a maximális pontot adták. Több versenyzőtársad is gratulált, ennek ellenére csak a tizenegyedik helyen végeztél. Az új telemetrikus rendszer kiforratlansága miatt lehetett ez szerinted? Mi a véleményed ezzel az újítással kapcsolatosan?
– Azon voltam, hogy az összkép legyen szép, a többi nem számít. Az új rendszer tetszik, és szerintem megfelelő volt a pontozás.
– A legjobb harminckettőben a fiatal, mindössze tizenöt éves, rendkívüli tehetségekkel megáldott Varga Attilát kaptad ellenfélként. Szoros csatát vívtatok, nem is tudtak dönteni elsőre a bírók. Mennyire ismered Attilát? Tartottál tőle?
– Igen, Attila nagyon ügyes, és nagy meglepetésre számítottam. Azt hiszem tőle tartottam a legjobban.
– Az olaszok nagyon kemény ellenfeleknek bizonyultak, mi a véleményed róluk? A legjobb nyolcban testközelben is megismerkedhettél Enrico Sartorival, majd a döntőben Diego Quarantával.
– A legjobb nyolcban nem volt idő gondolkodnom azon, hogy ki az ellenfelem, próbáltam végig higgadt maradni. Talán ez segített a végső győzelemhez.
– Szerinted mennyire jók a magyar pilóták? Volna esélyünk mondjuk a legrangosabb amerikai FormulaD bajnokságban? Vagy ennyire ne szaladjunk előre?
– A magyar pilóták nagyon ügyesek! Nem véletlen a mostani két dobogós helyezés. Biztos vagyok benne, hogy kint is megállnánk a helyünket, igaz, technikailag talán még nem állunk azon a szinten.
– Melyik országban szeretnéd magad kipróbálni, ami akár elérhető is lenne számodra?
– A KoE versenyein szívesen indulnék bármely országban, de ennek még vannak akadályai.
– A magyar bajnokságban eddig nem igazán jött ki a lépés, szerinted a hazai királyi Eb-cím után most már könnyebb lesz? Felszabadultabban tudsz majd autózni?
– Valószínű, hogy Máriapócson meg kellett kapjam a pofont a faltól, hogy észhez térjek. Igyekszem majd ezután még nagyobbat menni!
– A nyári szünet után augusztus huszonhetedikén lesz a következő Hell ob-futam. Ráadásul kifejezetten esti versenyként kerül megrendezésre a máriapócsi RabócsiRingen. Mennyire ad ez plusz adrenalint, hogy sötétben kell versenyezni?
– Már nagyon várom az esti futamot! Teljesen más sötétben vezetni, biztos vagyok benne, hogy nagyon jó lesz!
– Hogy tetszett a mostani közönség? Hallottad a szurkolásukat, adott ez virtuálisan több lóerőt neked?
– A közönség nagyon tetszett, nagyon jó volt hallani a bíztatást, remek volt a hangulat! Ezt megpróbáltam én is viszonozni. Lóerő tekintetében a lelkes szurkolóknak köszönhetően sokszáz lóerővel gyarapodtam, amit nagyon köszönök!
– Mit üzensz a rajongóknak és a versenyzőtársaidnak?
– Köszönöm mindenkinek a biztatást, augusztus huszonhetedikén Máriapócson találkozunk!