Az Országos Drift Bajnokság futamára 25 profi pilóta adta le nevezését, így a mezőny újfent rendkívül erősnek ígérkezett, hiszen csak a legjobb 16 pilóta kerülhetett fel a főtáblára a selejtezők után. A BMW hegemóniát megtörve a kvalifikációt Szabó Szilárd teljesítette E500-as Mercedesével a legjobban, őt követte a bajnoki tabella elején tanyázó Varga Tamás, míg harmadik a sorban Nagy Gergely volt egy E36-os bajorral. Mindenképpen üdítő azt látni, hogy a feltörekvő tehetségek egyre jobb és jobb teljesítményt nyújtanak a mezőnyben. Bár a mindössze 15 éves Varga Attila épphogy lecsúszott 17.-ként, bekerült azonban a verseny egyetlen női versenyzője Szántó Nikolett aki az előkelő 8. helyet szerezte meg bődületesen erős Z4-es BMW-jével.
A legjobb 16 versenyző bemutatása már tökéletes külön erre az eseményre telepített egyedi pályavilágítással került lebonyolításra az amerikai és japán versenyek mintájára. A műsorvezetők rövid interjúkat készítettek és minden egyes pilótát több ezer néző komoly üdvrivalgása kísérte.
A hazai drift versenyek történetében bátran írhatjuk, hogy a DriftGP csapat szervezői újra kitettek magukért és a professzionális drift egy újabb lépcsőjéhez érkeztünk! A rövid szünetekben mindig akadt egy-egy látványos bemutató, vagy közönségjáték. A nézők egy percig nem unatkozhattak, hiszen a drift mellett autószépség és hangnyomás verseny klubtalálkozók és élő DJ zene várt mindenkit a drift és a gyorsulási versenyt összekötő útszakaszon.
A páros küzdelmek első csatája komoly izgalmakat hozott főként az első helyen kvalifikált Szabó Szilárdnak. Továbbjutásának sorsát ugyanis egy komoly technikai hiba döntötte el. Autójának fékrendszere közel 100-as tempóban az egyik kanyar bejáratánál megszűnt létezni, így higgadtságának köszönhetően csak motorfékkel tudott levánszorogni a pályáról. Az első körben találkozott össze az előző két futam páros csaták fenegyereke a FederalTire különdíjasa Lakatos Zoltán, valamint a bajnoki elsőségért harcoló Varga Tamás „Puci". Csatájuk csak visszahívást követően dőlt el Lakatos javára, aki a motorhibás Nissan Silvia helyett ezúttal csereautójával egy E30-as Pickup BMW-vel szállt harcba. Bár az autót vélhetően kellően felkészítették, Szekeres Ferenc ellen vívott csatájában a folytatásban technikai hiba miatt feladni kényszerült a versenyt. A hűtőrendszerért felelős biztosíték meghibásodása miatt sajnos menthetetlenül megadta magát a V8-as blokk, melyről heves olajfolyás adott bizonyítékot.
A legjobb 8 között az előző bajnoki futam ezüstérmesét Zahucki Zsoltot a Szlovákiából érkezett Roman Kolesar verte ki, aki jól láthatóan mindent feltett egy lapra és rendkívül agresszívan szabályos keretek között támadta rendre ellenfeleit. Ebben a körben búcsúzott Galacs Gábor ellenében Porkoláb Péter, valamint György Szilveszter sem bírt Nagy Gergellyel.
Az elődöntőben Nagy Gergő csak többszöri visszahívás után tudott győzedelmeskedni Szekeres Ferenc ellen, aki sajnos nem túl sportszerűen a kigyorsítási szakasz végén érthetetlen módon belassult és ezzel nagy fejtörést okozott bizony ellenfelének. A másik ágon Roman Kolesar vívott ádáz csatát Galacs Gábor ellen és bár a közönség ovációja és bíztatása lélekben segíthetett mégis kevésnek bizonyult. Gábor vesztes párbaja után azonban készülhetett a bronz csatára ahol Szekeres Ferenc várta. Az első futamban Galacs előny tudott kovácsolni, míg a második körben Szekeres elől haladóként újra belassul, ami miatt ellenfele majdnem telibe verte 100 feletti tempóval. Elkerülve az ütközést Galacs a gumifalat célozta meg, de szerencsére épphogy meg tudott még állni. Az értékelő bírók a helyzet kielemezését követően, Szekeres kizárásán, illetve a büntető pontok alkalmazása között vacilláltak és végül utóbbi mellett döntöttek. A kört megismételtették, de Szekeres már eleve ponthátrányból kezdett neki, így bár szépen teljesített, a dobogó harmadik fokát és életének legnagyobb sikerét Galacs Gábor szerezte meg a lila E30 V8-as versenyautóval.
A döntőben Nagy Gergő, alias „Indián" már kellően felspannolva várta szlovák ellenfelét és bár szoros csatát vívtak az eredményhirdetésnél végül is kiderült, hogy magyar sikernek örülhetett a közönség. Roman Kolesar sem panaszkodhat, mert második helyezésén felül a bírók úgy döntöttek, hogy Ő viheti haza a FederalTire különdíját ami a nap legszebb és leglátványosabb csatájáért járt.
A DriftGP Hungary következő állomása Parádsasváron lesz június 25-én, ahol is Európában először hegyi drift versenyt rendeznek. A betétprogramról ezúttal rally I osztályú pilóták és az elmaradhatatlan Zsigulik fognak gondoskodni. Mindenképpen érdemes lesz tehát egy kirándulást szervezni erre a hétvégére a Mátrába.
HELL DRIFT OB PRO LIGA 3. FUTAM VÉGEREDMÉNY | |
1. Nagy Gergely – BMW E36 M3 | |
2. Roman Kolesar (Szlovákia) – BMW E46 M3 | |
3. Galacs Gábor – BMW E30 V8 | |
4. Szekeres Ferenc – BMW E30 V8 | |
FederalTire különdíj: Roman Kolesar | |
A BAJNOKSÁG ÉLMEZŐNYE | |
1. Tóth Géza | 68 pont |
2. Varga Tamás | 49 pont |
3. Nagy Gergely | 45 pont |
4. Szekeres Ferenc | 44 pont |
5. Zahucki Zsolt | 42 pont |