A szervezők az amerikai Formula Drift-sorozat híres Road Atlanta-pályájának kijelölt szakaszát modellezték le egy az egyben, mely hatalmas siker volt mind az indulók, mind pedig a nézők körében. Bár egyszerűsége erre nem adott okot, mégis látványban az egyik, ha nem a legjobb pályát sikerült megépíteni a lehető legnagyobb biztonsági előírásoknak megfelelően.
A szombati edzésen több versenyzőnek kellett még vizsgáznia ahhoz, hogy a PRO licenc birtokában nevezhessen, ami természetesen alapfeltétel ebben a kategóriában. Itt eldőlt, hogy két külföldi versenyző hiába tett meg nagy távolságot, képességeik nem elegendőek ahhoz, hogy biztonságos páros (tsuiso) csatára legyenek képesek. A csehországi „veszedelem", azaz a több mint 500LE-s Nissan Skyline R34-el érkező versenyzőnek sem volt szerencséje, ugyanis autójának kuplung szerkezete a nap végére megadta magát, így feladni kényszerült a versenyt. A szombati edzésnapon délután a szervezők újításának megfelelően már kizárólag párosával (tsuiso csatát imitálva) mehettek fel a pályára, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a versenynapon sokkal látványosabban autózzanak, mint az eddig megszokott korábbi hazai drift versenyeken.
Vasárnap a kvalifikációs küzdelmek kezdetekor már minden versenyző felkészülten, de a versenydrukknak megfelelően igen izgatottan várta saját futamát. A tét nagy volt, ugyanis kizárólag a legjobb 16 pilóta jutott tovább a főtáblára, ahol már párosával, kiesési rendszerben kellett a továbbjutásért harcolni. A selejtezőt legjobban Tóth Géza teljesítette BMW E36 V8-as versenyautójával, őt követte Nagy Ádám, míg harmadiknak Nagy Róbert terelte be autóját kizárólag kilinccsel előre. A megfelelő Top16-os ágak kialakítása közben, míg folyt az adminisztráció a pályán bemutatkozott a nagy hírveréssel épített Hell Camaro. A nézők főként kiállítási darabként találkozhattak eddig az egyedi építésű autóval, most azonban megmutatta a Hell Racing Team tagja Varga Tamás „Puci" az autó bődületes erejét.
A továbbjutott 16 versenyző bemutatkozó felvonulása után a drift versenyek legjobb és legizgalmasabb része a tsuiso csaták következtek. A verseny ezen szakaszában a pilótáknak párosával felváltott sorrendben kell menniük egy-egy kört. Az elől haladónak az elvárásoknak megfelelően kvalifikációs kört kell teljesítenie, míg követőjének le kell másolni a produkciót a lehető legkisebb távolságot tartva. A mezőny komoly haderőt képviselt és ezt jól példázza az is, hogy a román bajnokság legutóbbi győztese Dobre Nicolae, vagy akár a nagy tehetségnek örvendő Ford Focus RWD-vel versenyző Zentai Sándor fel sem kerültek a főtáblára. De már az első csata Tóth Géza és Szabó Szilárd között is csak többszöri visszahívás után dőlt el Géza javára. A nemzetközi bírói gárdának nem volt tehát könnyű dolga!
Külön érdekessége volt még a rendezvénynek a Federal kupa, melyet a legszebb és leglátványosabb tsuiso csata főszereplője kaparinthatott meg magának. Ennek a sorsa a Top16-os küzdelmek során el is dőlt, mint utólag kiderült. Lakatos Zoltán a japán importos Nissan Silvia-val olyannyira megközelítette és nyomás alatt tartotta ellenfelét, melyre hazai futamokon eddig talán nem volt még példa. Bár a helycserés támadás után Zoli beforgott és kiesett, mégis Ő lett a verseny különdíj győztese. A mezőny egyetlen női versenyzője Szántó Niki is hiába kormányozta szinte tökéletesen Z4-es BMW-jét. Szoros csatában 6-4 / 6-4 –es eredménnyel alul maradt Nagy Róbert azaz „Biggy” ellenében.
Robi a Top8-as folytatásban megkapta a még egyetlen talpon maradt külföldi versenyzőt Bojan Kurbalijat. A szerb bajnok autója igen különleges volt, nem csak megjelenésében, hanem a motortérbe szerelt egyedi nitro vezérlés miatt is. Robi az első kört megnyerte, a visszavágón azonban Ő is beforgott, mint később kiderült ez Bojan indokolatlan belassulása, azaz fékezése miatt történhetett. Sajnos a sportszerűtlen viselkedést a bírók nem vették észre, ám Nagy Ádám az elődöntőben megtorolta Bojan viselkedését a 6-4 / 6-4 –es végeredménnyel. A Toyota 1JZ motorral felszerelt BMW E36-osával Ádám ezzel a döntőbe került. A másik ágon Varga Tamás egyenletes versenyzést bemutatva jutott túl egy-egy ellenfelén. Az elődöntőben a kvalifikáció győztesét Tóth Gézát is búcsúztatta, így kialakult a döntő párosítása.
A szervezők idei újításának megfelelően a 3. helyért zajló csata (Tóth Géza vs. Bojan Kurbalija), és a döntő csata (Varga Tamás vs. Nagy Ádám) eredményét a nézőkkel nem közölték azonnal, hogy az izgalmakat tovább fokozzák. Annyit tudhattak csupán, hogy a két küzdelem során a döntő volt szorosabb, hiszen csak a 2. visszahívás után adták le a bírák a végső győztest nevét. A dobogós helyekért folytatott küzdelmek után a négy résztvevő autó szinte még gumifüstbe burkolva gurult be a kiállítási terület eredményhirdető porondja elé. Ezt követően több száz néző közrefogásával hirdették ki a végeredményeket.
A 3. helyért: Tóth Géza–Bojan Kurbalija (szerb) 6–4, 5–5 |
Döntő: Varga Tamás–Nagy Ádám 6–4, 4–6, 5–5, 4–6 |
1. Nagy Ádám – BMW E36 1JZ |
2. Varga Tamás – BMW E30 V8 |
3. Tóth Géza – BMW E36 V8 |
Federal-kupa különdíj: Lakatos Zoltán – Nissan Silvia |