Formula-D itthon?

Vágólapra másolva!
2011.04.07. 19:10
Címkék
Ezzel a bulváros címmel simán megduplázhatnánk a kattintásokat, de bármennyire is április elseje van, a DriftGP Hungary nem csinál bolondot magából vagy az olvasókból. Sokat tanakodtak ugyanis azon, hova is tudna fejlődni még a Magyar DRIFT, az ismert helyszíneket miképp tudnák úgy variálni, hogy fenntartsák az érdeklődést. A tavalyi év sok tanulsággal szolgált, kell emelni a tempón, de mértékkel és figyelni kell a nemzetközi színteret is. Épp a sportág őshazájában lévő japán D1 széthullása ami fontos figyelmeztetés számunkra, hogy merre is tartsunk.


A D1GP egykori alapítói Tsuchiya és Inada épp arra figyelmeztette a világot, hogy nem helyes a sebesség és a lóerő ilyen mértékű térnyerése, szerintük vissza kell térni a gyökerekhez és a vezetéstechnikát előtérbe helyezni. Meglátjuk mire mennek idén ebben a szellemiségben, reméljük talpra áll mind japán, mind a japán drift élet.

Nekünk is hasonló a feladatunk, összhangot teremteni sebesség és ügyesség, erő és technika között. Bár sok pályát tervezett már a DriftGP szakmai csapata, mégis arra jutottak, hogy az idei évben kicsit kitekintenek a világba. Első választottuk az amerikai Formula–D sorozat Road Atlanta nevű pályája. Irány a térképek világa, méretek, átváltások, tervezgetés és meg is született az április 17-én Tökölön megrendezésre kerülő Hell OB Pro kategóriájának első idei nyomvonala. A feladat kisebbik része ezzel le is tudva, 2 kisebb módosítással a pálya tökéletesen elfér a tököli „nagykockán". Minden pilóta felmérheti tehát, mit is tudna, mire is jutna ha lenne lehetősége Amerikában versenyezni. A FormulaD sorozatban szereplő Hajdú Zoltán idén ott lesz remélhetőleg minden futamon, de ő a kontinens lakosa, kis helyzeti előnyben van. Nekünk marad a video és drukkolni is fogunk Zolinak, de ha már mi nem jutunk el Amerikába, hát elhozzuk Amerikát ide.

A kigyorsítás nagyjából 100-120km/ó sebességre adott, és egy kb. 50 fokos balkanyarral kezdődik. A terhelésváltás egy kisebb egyenesben történik, ezt követően a tempó 80 körülire lassul, de fokozatosan gyorsulni kell, miután kifordultunk a pálya közepén található U alakból és elhagytuk az újabb érintési pontot. Visszafelé is meg kell csinálni ugyanis a pálya nagy ívű adott szakaszát. A munka nagyobbik része lesz a pontos nyomvonal lefektetése, de biztosan ezzel sem lesz gondjuk a szervezőknek. Irdatlan hosszúságú mérőszalagok, lézeres távolságmérők és a GPS is megtalálható az eszköztárukban.

Sok tanulsága volt a tavalyi évnek (Foto: Molnár István
Sok tanulsága volt a tavalyi évnek (Foto: Molnár István "Pitty")

Itt lesz tehát Amerika és nem az álmainkban, hanem a tököli „nagykockán"! Integetni kötelező, lottózni nem, itt nem az 1 2 3 4 5 a nyerő számsor, hanem a kedvenc pilóták rajtszámai! Hogy kit lehet választani, abban hamarosan az olvasóknak is segítünk, bemutatunk néhány versenyzőt, idei autójukat, terveiket és álmaikat.

Kedvcsinálónak egy kis videó, hogyan is csinálják ezt a nagy vízen túl:

FORMULA–D

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik