Rakonczay Gábor célja: kabinos hajóval ismét átkelni az Atlanti-óceánon

JUDI ÁDÁMJUDI ÁDÁM
Vágólapra másolva!
2023.12.18. 14:52
null
A kiváló magyar extrém sportoló és ultrafutó Portugáliából indul, és a tervek szerint Antiguába érkezik.

 

Szóval befejezetlen ügye van az óceánon…

A kabin nélküli verzióval, ugyanis két éve nem sikerült az átkelés – mondta Rakonczay Gábor a Csupasportnak. – Most kabinos hajóval megyek, de a cél ugyanaz: átkelni az Atlanti-óceánon. Jelenleg még nem vagyok azon a szinten, hogy a kabin nélküli verziónak nekivágjak, de a következő hónapokban teszek néhány lépést ebben az irányban.

Kétszer már sikerült ez az expedíció, először tizenhat éve a páros átevezéssel, aztán a Vitéz nevű hajójával, aminek most már 42 a neve.

Ami a hajót illeti, gyanítom, a technikai részen is újítottak.

Így van. Két, egymástól független nyomkövető rendszer lesz nálam, az egyik meg lesz osztva, így bárki nézheti, hogy éppen hol és miképp haladok. Lesz a hajón két műholdas telefon is, de újdonság, hogy lesz nálam egy Starlink egység, vagyis stabilabb és minőségibb lesz a követhetősége a projektnek, mint az eddigi hajós vagy sarkvidéki expedícióim közül bármelyiknek. Az óceánon ugyanolyan internetem lesz, mint itthon, de ez természetesen nem azt jelenti, hogy éjjel-nappal netezni fogok. Ha történik valami érdekesség, nap mint nap tudok majd haza küldeni fotókat és videókat a közösségi oldalamra. Naprakész hajónaplót vezetek majd, bárki tud követni.

Nagy munka lehetett átépíteni a hajót. Mennyi ideig tartott?

Hétszáz órába telt az átépítés. Le kellet szedni a kabint, fel kellett csiszolni a hajótestet, majd felhelyezni az új kabintetőt, az új bordákat, és megújult a hajó belseje is. A legkomplikáltabb a tőkesúly helyzete volt, ugyanis fontos, hogy stabilizáljuk a hajót, ám kicsi bent a hely. A befogadórészt izgalmas volt építeni, új szerelvények lettek felszerelve, az elmúlt hetekben ezt installáltuk fel. Természetesen új lett az elektromos rendszer, a pozíciós és navigációs fény, valamint a belső világítás is. Ami a villanyrendszert illeti, figyelni kellett, ugyanis elegendő energiára lesz szükségem, mert folyamatosan töltenem kell a GPS-t, a telefont és néha működtetnem kell a Starlink egységet. A hajó tetején napelemek vannak, innen jön az energia. Nem bonyolult a rendszer, inkább izgalmas. Korábban amikor hetvenhét napig voltam kint az óceánon, bőven lett tapasztalatom, tudom, hogy mi működött akkor jól, illetve mi az, amin javítani kell. A tapasztalataim alapján lett átépítve a hajó.

Ahogy említette, van már tapasztalata hasonló expedícióról. Ezúttal mi lesz a legnehezebb kihívás?

Az első két hétben nagyon oda kell figyelni. Kicsi az élettér, veszélyes a környezet, kell egy kis idő ahhoz, hogy kialakuljon egyfajta rutin, ami segíti a biztonságot.

Hogyan néz ki majd a napi rutinja?

Éjfél és napkelte között pihenek, napközben egy-másfél órás etapokban evezek, közöttük beiktatok kis szüneteket, amikor étkezem. Úgy számolok, hogy naponta körülbelül tizenhat órát haladok intenzíven, de az Atlanti-óceán sodrása olyan, hogy amikor alszom, az erős áramlat miatt akkor is a cél felé sodródom. Igaz, elég lassan.

Az egyik legfontosabb még nem került szóba: mikor veszi kezdetét az expedíció?

 

Legfrissebb hírek

Rakonczay Gábor: Az óceánon csakis önmagamra számíthattam

Csupasport
2025.03.16. 17:43

Rakonczay Gábor 75 nap alatt átevezte az Atlanti-óceánt

Csupasport
2025.03.08. 23:42

Borulás és életveszély az Atlanti-óceánon

Csupasport
2025.03.03. 15:19

Rakonczay Gábor kihajózott utolsó expedíciójára

Csupasport
2024.12.23. 19:09

Rakonczay Gábor megfontoltabban halad az utolsó expedícióján

Csupasport
2024.12.09. 14:59

Megvolt a tesztelés az Adriai-tengeren, jöhet az Atlanti-óceán átevezése

Csupasport
2024.11.20. 15:07

Havasi Gergő élete legnagyobb kalandja előtt, átevezné az Atlanti-óceánt

Csupasport
2024.08.30. 10:40

Rakonczay Gábor ötödször épített óceáni evezőst – ezúttal nem magának

Csupasport
2024.08.17. 14:25
Ezek is érdekelhetik