Pénzes Erzsébet a Hungarian Divide történetének első női teljesítője teljes távon. A harmadik alkalommal kiírt eseményen a nők között első, összetettben hatodik lett. A Hungarian Divide egy önellátó, nem vezetett kerékpáros kalandtúra, amelyet két keréken, önerőből teljesítenek a résztvevők.
Első nőként teljesítette a Hungarian Divide-ot, feltételezem, nem volt könnyű…
Hetven százalékban kemény terepen vezet az útvonal, nagy kihívás – nyilatkozta lapunknak Pénzes Erzsébet, aki a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség elnöke. – Aszfalton szinte bárki elteker ennyit, terepen azért más. A legtöbben mountival indultak, én gravel típusú kerékpárral mentem végig. Ez rázósabb, de gyorsabban lehet haladni. A Hungarian Divide szinte mindegyik hegységen átmegy, sőt nemcsak átmegy, hanem tekereg is benne. A Pilis, a Budai-hegység, a Börzsöny, a Zemplén, a Bükk vagy az Aggteleki-hegység – csodálatos tájakon tekertünk.
Melyik volt a legnehezebb szakasz?
Nem a terep miatt volt rossz az ötödik napom a Mátrában, hanem összességében nem volt jó napom. Fizikailag mélyponton voltam, nehezen lendültem túl rajta. Nem tudom, miért lehetett. A második napon is volt egy kisebb hullámvölgyem, de nem tartott sokáig. Egyébként a Börzsönytől féltem a legjobban, ám meglepetésre ott könnyen átkeltem, szinte átsuhantam.
Melyik volt a legszebb rész?
Elképesztően gyönyörű tájakon vezetett az út, egyfajta „Best of Magyarország” összeállítást láttam a legszebb helyekből. A verseny szervezői erre kifejezetten ügyeltek, jó munkát végeztek az útvonal kijelölésével. Még most is libabőrös vagyok, ahogy erről beszélek. Ismerem az országot, ám még számomra is voltak elképesztő helyek. Hogy melyik volt a legszebb?
A Cserhátban, Kisecset és Becske között volt egy dimbes-dombos szakasz learatatlan búzamezővel. Ott még a könnyem is kijött, mindenkinek ajánlom, hogy nézze meg.
Volt olyan rész, amikor elgondolkozott, hogy feladja?
Nem. Egy székely bringás az elején küldött mindenkinek egy üzenetet, amiben elmondta, »ha nincs eltörve semmid, ha tudod hajtani a bringád, akkor menj tovább. Ha fel akarod adni, aludj egyet, és utána gondold át még egyszer.« Nehéz kihívás, nem mindig telt vidáman a hét nap. Volt egy-két emelkedő, ahova iszonyatos nehezen tudtam feltekerni.
Hogy telt egy napja?
Naponta tizenkét-tizennégy órát tekertem, a maradék időt térképnézéssel, élelemvásárlással, étkezéssel és pihenéssel töltöttem. Amikor lefeküdtem, nem tudtam egyből elaludni, csupán két-három óra múlva. Fel voltam pörögve, dolgozott az adrenalin. Volt, hogy spontán foglaltam szállást, ameddig jutottam, ott néztem valamit. Mivel egyedül mentem, ez jó alkalom volt, hogy élvezzem a magammal töltött időt.
Sohasem unatkoztam. Számolgattam, GPS-t néztem, terveztem a következő napot, gyorsan ment az idő. Agyilag kikapcsoltam, jó volt kiszellőztetni a fejemet.
Milyen céljai vannak?
A célom, hogy egyre népszerűbb legyen a kerékpározás, egyre több ember bringázzon, minél jobb szinten. Ami engem illet, technikailag fejlődni szeretnék, minél gyorsabban akarom venni a lejtőket. Mountain bike-ozni szoktam a legtöbbet, egyébként ha jobban belegondolok, nincs különösebb vágyam, csak élvezni akarom a bringázást.