Már több mint 4600-an regisztráltak előre a június 30-i 36. Lidl Balaton-átúszásra, így a szervezők okkal remélik, a tavalyi 8300 után az idén a 12 ezret is elérheti az indulói létszám.
Noha a tó átúszása alapvetően a hobbisportolók kihívása, rengeteg korábbi és jelenlegi élsportoló szokta teljesíteni a Révfülöp és Balatonboglár közötti 5.2 kilométeres távot.
„Korábban kétszer is úgy nézett ki, hogy átúszom a Balatont, de mindig arra jutottam, majd jövőre megpróbálom. Úgy látszik, az idén nem úszom meg, hogy átússzam – jegyezte meg Székely Bulcsú. – Nincs bevált trükköm a hosszú távokra, mert amikor ennyi kilométert úsztunk, korbáccsal álltak felettünk, és nem volt választásunk. Bár kihagytam néhány évet, az élsportban eltöltött huszon-egynéhány év felkészített a feladatra. Viszont azt mindenkitől kérem, ha megelőz minket, ne röhögjön, és csináljon úgy, mintha nagy teljesítmény lenne.”
Székely a Balaton-átúszás előtti ideális táplálkozásról azt mondta, neki az lesz a legnagyobb feladat, hogy lelakatolja a hűtőt előző este.
„Élsportolóként elég sokat úsztam, de a medencés úszás össze sem hasonlítható a nyílt vízi úszással, így izgalmas kihívás lesz. Biztos lesznek pillanatok, amikor sóvárogva, kiskutyaszemekkel nézem majd a mellettünk álló hajót… Életemben eleget versenyeztem, küzdöttem eredményekkel, ellenfelekkel és nehéz feladatokkal, így a tömegsport-rendezvényeket igyekszem élvezni, azt a részét megragadni, amelyért a legtöbb ember vízbe ugrik.”
„A Lidl Magyarország számára kiemelten fontos az egészséges életmód és táplálkozás népszerűsítése. Az esemény névadójaként különösen a fiatalabb generáció tagjai számára szeretnénk példát mutatni, így a 36. Lidl Balaton-átúszásra is olyan programokkal készülünk, amelyek játékos formában hívják fel a figyelmet ezek jelentőségére” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.