Dagikerekű, nyeregmentes, fekvő

R. B. B.R. B. B.
Vágólapra másolva!
2018.05.13. 21:35
Egy hegyi- vagy egy országúti kerékpár megszokott látvány a hazai utakon, vannak azonban olyan típusok is, amelyek nem mindennap jönnek velünk szembe. Most ezeket gyűjtöttük össze.

REKUMBENS KERÉKPÁR

Magyarul fekvőbringa. Ezek azok a darabok, amelyeken teljesen vagy félig fekve, esetleg szinte egy fotelben ülve tekerünk. A rekumbens kerékpárokkal gyorsabban lehet haladni, mint hagyományos testvéreikkel, a kényelmes üléspozíció pedig hosszabb bringán töltött időt tesz lehetővé. Az egyensúly megtalálására kell figyelni, s utána már gyerekjáték a használatuk. A fekvőkerékpár teherhordásra is alkalmas, az ülés mögötti részben kisebb rakteret is kialakíthatunk. Eséskor biztonságosabb, hiszen nem a fejünk koppan a földön, viszont fokozottan kell figyelni, mert alacsonyabban van a bringa és a sofőr is, mint egy hagyományos kerékpáron.

Kinek ajánlott: akiknek a kényelem a legfontosabb, és szívesen tesznek meg gyorsan nagy távokat.

Magyarországi használhatóság: jeles. Gyakorlatilag mindenhol közlekedhetünk rekumbenssel, egyedül az ára karcos az itthon bringára költött összegekhez képest

Ár: 300-400 ezer forinttól

 

Ugye, milyen duci? Mármint a bringa kereke. Hóban, sivatagban nyerő!

FAT BIKE

A kövér bringákat is könnyű felismerni, hiszen hatalmas, széles a kerekük. A fat bike átlagosan kétszeres akkor gumikkal halad, mint egy mountain bike, pedig ugye azokon sem a legvékonyabb darabok vannak. Az egyik legújabb őrület speciális körülményeket kíván… Nem véletlen, hogy a sarkkörön túlról terjedt el, hiszen a lánctalpként viselkedő nagy gumik a hóban, illetve a homokban nyújtanak segítséget. Mindenhol máshol viszont csak hátráltatják a felhasználót.

Kinek ajánlott: akik folyamatosan az Alföld homokos terepén bringáznak, vagy tengerparton, sivatagban, hóban használják

Magyarországi használhatóság: épphogy elégséges, hiszen legfeljebb a Alföld homokjában hasíthatunk vele, hóból meg alig van itthon

Ár: 350 ezer forinttól

 

 

E-BIKE

Alapvetően kétfajta elektromos kerékpár van. A robogószerű, gázkarral működő inkább Ázsiában népszerű, és Európában a motorokra vonatkozó szabályozás mellett lehet csak használni őket; a pedelec (PEdal ELEctric Cycle) viszont világszerte hódít. Ezek a bringák csak akkor segítenek, ha hajtjuk őket, s tekerés közben jön az elektromos rásegítés – ha nem tekerünk, leáll a motor. A pedelec elektromos kerékpár 25, az s-pedelec 45 km/óráig segíti a haladást, az akkumulátorok hatótávja 30-200 kilométer között változik. A hajtást első vagy hátsó agymotor segítheti, de a legelterjedtebb a középmotor – így a vázon lévő akkupakkról is felismerhetjük a bringát.

Kinek ajánlott: mindenkinek, aki kisebb energiabefektetéssel szeretne nagyobb tempót elérni, jelentősebb távot teljesíteni

Magyarországi használhatóság: jeles. Mivel az e-bike csak a rásegítés terén különbözik a hagyományos bringáktól, mindenhol használhatjuk, vigyázni maximum arra kell, hogy ha elfogy a töltés, a nagyobb súly miatt nehezebb a haladás.

Ár: 400-500 ezer forinttól

 

 

DOWNHILL

A dh-bringáknak tulajdonképpen nincs semmi más funkciójuk, minthogy hatalmas tempóban zúgjunk le velük a különböző hegycsúcsokról. A kialakításuk is ennek megfelelő: hosszú rugóút, strapabíró alkatrészek, masszív, kifejezetten erős váz, ezekből fakadóan pedig az átlagosnál nagyobb súly. Így viszont lefelé még nagyobb lendülettel száguldhatunk, a tartóssághoz pedig muszáj erős alkatrészekkel felszerelni a bringákat, amelyek emiatt másfajta felhasználásra tulajdonképpen alkalmatlanok. Természetesen simán mehetünk downhill bringával az utcán vagy fel a hegyekbe, de nem lesz benne sok köszönet.

 

Kinek ajánlott: bátraknak, versenyzőknek, azoknak, akik az adrenalin miatt bicikliznek, és nem félnek az őrült lefelé száguldástól.

Magyarországi használhatóság: közepes. Nagy hegyek híján kevesebb az őrült lejtmenet is. Persze ettől még lehet száguldozni egy dh-bringával is itthon, de az Alpokban azért jóval nagyobb élményt nyújt.

Ár: 1.000.000 forinttól

 

 

TRIÁL

Ha esetleg bizonytalanok vagyunk, hogy pontosan mi is az a triál, írjuk be az internetes keresőbe Hegedűs László nevét, aki világszinten is a legjobbak triálosok közé tartozik. Segítségével megtudható, mire is használható egy triál kerékpár, amely speciális jellegéből fakadóan szintén szűk területen élvezhető csak. Nincs teleszkóp, nincs váltó, sőt a BMX-bringákhoz hasonlóan gyakran nyereg sincs, úgysem üldögélnek a triálosok ezeken a gépeken. Kicsi, erős váz, erős fékek jellemzik a bringát, meg vastag gumik, amelyeket viszont nem szabad nagyon felfújni, mert akkor a kerékpár elpattan az akadályokról.

 

Kinek ajánlott: ezeknek a gépeknek is szűk a felhasználási területük, versenyzőknek ajánljuk, és csak speciális helyzetekre

Magyarországi használhatóság: közepes. Bringaparkokban nagy élmény nyújt, de – ha egyáltalán találunk ilyet itthon – sziklás terepen is kiváló móka

Ár: 150 ezer forinttól

 

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik