A STREAMRE TALÁLTÁK KI AZ ÜZLETI MODELLT
Az RTL vezérigazgatója elmondta, a társaság első számú csatornájának jelentős konkurenciát jelentenek más csatornák Bajnokok Ligája-közvetítései.
„Az RTL főcsatorna nézőtábora nagyban korrelál a BL nézőtáborával, ezért ezek az esték minket jobban megviseltek, mint mondjuk a TV2-t” – árulta el a Forbesnak Vidus Gabriella, akit az üzleti lapban arról is faggattak, a tartalmak mekkora része válhat fizetőssé, akár online formátumban is.
„A nemzetközi piacon egyre elterjedtebb, hogy a prémium sportjogok már a streaming-szolgáltatók felületein kötnek ki. Így van ez Ausztriában, Hollandiában, de Amerikában is a Paramount + adja a BL-t. Az üzleti modell az RTL+-ra van kitalálva, ez nem titok” – utalt a tévécsatorna online streamingfelületére. Vidus azt egyelőre nem kívánta elárulni, mennyi mérkőzést közvetítenek majd a hagyományos, lineáris módon, akár az ingyenesen elérhető RTL-en, akár a többi, fizetős csatornán.
Mivel a csatornához került minden digitális közvetítési jog, így létrejön egy olyan felület, amelyen az összes mérkőzés megtekinthető lesz – mondta el a vezérigazgató. Vidus Gabriella azt is elárulta, a mérkőzések nagy része üzleti okokból csak online lesz megtekinthető.
„Az elmúlt napokban megjelent spekulációkból az helytálló, hogy ezt csak reklámbevételekből nem lehet kitermelni.”
„A BL-jogok az elmúlt huszonöt évben megfordultak kereskedelmi tévéknél is (Viasat, TV2), és voltak időszakok, amikor ezt ki lehetett termelni a lineáris tévézés két lábából, a reklámból és a disztribúcióból. Eljött az a kor, amikor a streamingbevételek fognak ehhez hozzájárulni.”
Amennyiben az aktuális magyar bajnok bejut a Bajnokok Ligájába, a médiatörvény rendelkezése értelmében kötelező országos lefedettségű, ingyenes csatornán sugározni a mérkőzéseit. |
Az RTL vezérigazgatója túlgondolásnak tartja azt a sajtóban megjelent találgatást, hogy az RTL „előre menekült” volna a BL-jogok megszerzésével, félve attól, hogy első számú csatornája elveszítheti országosan ingyenes lefedettségét.
„Az RTL Magyarország csatornái jelenleg is közel 30 százalékos közönségarányt hoznak a 18-49 célcsoportban. Egyetlen telkó szolgáltató sem nyerne azzal, hogyha ezt kivennék a csomagjukból.”
Vidus Gabriella az interjúban kijelentette, „nem szerepel az üzleti tervben”, hogy a mérkőzések félidejében egyperces hírműsorokat sugározzanak.
ELSŐNEK AZ RTL VÁLASZT, UTÁNA A SPORT TV
A 2024–2025-ös kiírástól a hagyományos televízió-közvetítések esetében elsőként az RTL választ, hogy az adott meccsnapon melyik mérkőzés(eke)t kívánja közvetíteni. A szabadon maradó találkozók közül a Sport TV dönti el, miket tűz műsorára.
A 2023–2024-es idényben még marad a jelenlegi felállás, első körben az MTVA választ a meccsekből, majd utána a Sport TV.
Arról, hogy az RTL csatornáin és internetes streamfelületén, az RTL+-on milyen mérkőzések és hogyan lesznek elérhetőek, a 2024–2025-ös idény kezdetére ígért tájékoztatást az új jogtulajdonos.