„José Mourinho népszerűsítette a futballörökség kifejezést. Aztán Zinédine Zidane nyomatékosította, mit is jelent ez.
Három egymást követő évben bebizonyította, hogy a mítosz él. Azt, hogy a Real Madrid neve túl nagyszerű ahhoz, hogy ne legyen sikeres. Ez az örökség számít; hogy ha minden más kudarcot is vall, egy nagy klub diadalmaskodhat még igazán nagyszerű taktika nélkül is.
Egy európai szuperhatalom felépítése sokkal nehezebb, mint amilyennek látszik – kérdezd csak meg a PSG-t. Valójában csak Roman Abramovics Chelsea-jének sikerült „újgazdag” csapatként megnyernie a Bajnokok Ligáját. Arsene Wenger nem tudta megtenni az Arsenallal, és a Tottenham is csak próbálkozik. Nézzünk szembe a tényekkel: a Manchester City még sohasem járt ehhez közel, annak ellenére, hogy az angol ligát már jó ideje uralja.
Az elit végül is exkluzív klub. Sokszor úgy tűnik: a pénzügyi fair play szabály arra van, hogy megakadályozza a City vagy a PSG tényleges felzárkózását a Juventus, a Barca vagy a Bayern szintjére. Az arisztokrácia megvédi a sajátjait.
Minden alkalommal, amikor a City pályára lép, ez ellen is harcol. Nemcsak a következő 90 percért, hanem az elmúlt 65 évért is…”
Az FFT brit szerkesztője, Mark White publicisztikája teljes terjedelmében elolvasható magyarul a FourFourTwo.hu-n, ide kattintva!