Miután az Emiliano Salát két héttel ezelőtt Cardiffba szállító Piper PA-46 Malibu típusú kisrepülőgép eltűnt, s közösségi finanszírozású kereséssel sikerült vasárnap a nyomára akadni a La Manche fenekén, David Mearns, a privát kutatás vezetője jelezte, az ő szerepe véget ért, innentől a vizsgálatok a Brit Légi Baleseteket Vizsgáló Iroda (AAIB) munkatársaira tartozik, így ők jelentették be kedden: megkezdik a gépen talált, egyelőre azonosítatlan holttest felszínre hozását.
„Megpróbáljuk felhozni a testet. Ha ez sikerül, akkor megvizsgáljuk a roncs kiemelésének lehetőségét is, ami a további kutatások és a baleset okának kiderítéséhez volna nagy mértékben szükséges” – áll az AAIB közleményében.
Ugyanakkor az is kiderült, hogy ha sikerül felhozni a gépen talált holttestet, ha nem, a művelet eredményéről először mindenképpen a gépen utazók családjait értesítik, s addig nem is ad újabb tájékoztatást az AAIB.
A Geo Ocean III nevű mentőhajó, amely a roncsot megtalálta, jelenleg is a helyszínen tartózkodik, s egy távirányítású mini-tengeralattjáróval próbálják meg a testet biztosítani, mielőtt felhozhatnák. Ugyanakkor az is kiderült, hogy az erős hullámzás miatt csak rövid ideig lehet használni a távirányítású eszközt, így az előrehaladás lassú.
Az akciót Emiliano Sala és a pilóta, David Ibbotson családjainak beleegyezésével kezdték meg kedden, s a labdarúgó édesapja, Horacio elmondta, bízik a küldetés mihamarabbi befejezésében.
„Nagyon reméljük, hogy a lehető leggyorsabban, sikerrel véget ér a művelet, és kiderül, hogy mi történt, vagy ha nem, legalább valami bizonyosságot kaphatunk” – jelentette ki Horacio Sala.
A mentésben résztvevők szerint a hullámzástól, az időjárástól és egyéb körülményektől függően a holttest kiemelését követően a gép felszínre hozása akár napokon belül megtörténhet.