Ifjabb Tóth: a technikai sportban benne van a technikai hiba lehetősége

Vágólapra másolva!
2008.05.10. 16:55
A szuperrali szabályt kihasználva a pénteki generátorproblémák után folytatta a küzdelmet az ifjabb Tóth János, Tagai Róbert kettős az IRC-sorozat portugál viadalán, ám csak a második szakasz végéig jutott, mert eltört a kipufogó. A páros nem akarta kockáztatni, hogy esetleg kigyullad az autó, így nem folytatta a tesztelésre szánt napot, inkább a szervizparkba hajtott.

Pedig a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János a szombati második gyorsasági szakaszon már éppen elkezdte megérezni, miként lehetett volna igazán gyorsan menni a Peugeot 207 S2000-essel a portugál pályákon... Nem volt azonban lehetősége arra, hogy a további szakaszokon kamatoztassa ezt a megérzést, ugyanis eltört a kipufogócső első része, úgyhogy a páros – hogy ne keletkezzen nagyobb kár az autóban – inkább a szervizparkba hajtott.

„Ma az volt a cél, hogy formába lendüljünk egy kicsit, hogy ráérezzünk az autóra, mivel ez volt az idei első versenyünk – mondta ifjabb Tóth. – A második szakaszon azonban, körülbelül a pálya egynegyedénél nagyon hangos lett az autó, s mire elértünk a célig, elviselhetetlenné fokozódott a zaj, Robi már csak mutogatni tudta nekem a kanyarokat és a fokozatokat.”

„Megpróbáltam a számhoz szorítani az átbeszélő mikrofonját és közben ordítottam, de az sem segített, úgyhogy a kezemmel mutattam az irányt, az ujjaimmal pedig a kanyar nehézségét – mesélte Tagai. – Volt, hogy mutattam: bal három, mire a három ujját feltartva visszakérdezett, hogy három? Bólintottam és már mentünk is. Jól elbeszélgettünk…”

A páros a szakasz céljából felhívta a csapatot, elmondta a problémákat, és a csapat úgy döntött, jobb, ha inkább elindulnak a szervizparkba, nehogy nagyobb kár essen az autóban, esetleg kigyulladjon a napi harmadik szakasz során.
Ifjabb Tóth így is megtett 70 versenykilométert, és az itt szerzett tapasztalatok hasznosak lesznek majd a következő viadalokon.

„A célunkat sajnos nem értük el, nem tudtuk meg, milyen időeredményekre vagyunk képesek az élmezőnyhöz képest - mondta ifjabb Tóth, majd hozzátette: - Ez van. El kell fogadnunk, hogy a technikai sportban benne van a technikai hiba lehetősége, de remélem, az idén több ilyen már nem lesz…

A páros legközelebb a június 27-28.-án esedékes belga IRC-futamon áll rajthoz, előtte azonban még beiktat egy tesztet, lévén a fent említett Ypres-rali a mostanitól eltérően aszfaltos pályákon zajlik majd.

A portugál viadalra visszatérve, a riválisoknak is rengeteg gondjuk volt - jó néhány korábbi vb-menő idejekorán búcsúzott – köztük a korábbi világbajnok Didier Auriol. A 11. gyorsasági szakasz után Luca Rossetti több mint egy perccel vezetett Jan Kopecky előtt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik