Szalay Balázs a 9. helyről várja a két szerdai szakaszt

Hogy miért jó otthon versenyezni? Mert az ember a saját ágyában aludhat. S hogy miért rossz egy kicsit mégis? Mert reggel, amikor a gyerekei megkérdezik, hogy elviszi-e őket az iskolába, nemet kell mondania, ugyanis jelenése van az aktuális napi szakasz rajtjánál. S amikor az egyik csöppség erre elsírja magát, annyit ígérhet csak (amit egyébként a természetéből fakadóan viszonylag nagy magabiztossággal be is tud tartani), hogy sietni fog, és elmegy érte a suliba. A háromszoros Dakar-győztes Nasszer al-Attijah mindennapi gondjaiba adtunk most egy kis bepillantást, aki számára a fentiek miatt is különleges hazája versenye.

Meg azért is, mert itt mindenki győzelmet vár tőle. Más eredmény egyszerűen elképzelhetetlen. Úgyhogy ő a szokásától eltérően nem állhat a gázon (és kergethet az őrületbe maga körül mindenkit), hanem rutinból vissza kell fognia magát, és semmit sem kockáztatni. Ehhez képest a tokiói olimpiára (is) készülő katari nemzeti hős háromból már harmadik szakaszgyőzelmét aratta az itteni világkupa-viadalon.

„Elsőként rajtoltunk, elsőként értünk célba, úgyhogy minden rendben van. Három szakaszgyőzelmet arattunk eddig, de a versenyt kell megnyerni, s mi igyekszünk is mindent megtenni ennek érdekében. Nem kell sietni, hiszen nagy előnnyel vezetünk” – mondta Al-Attijah.

A riválisok igencsak elmaradnak mögötte, nem csoda, hiszen volt kalandjuk bőven. Jazid al-Radzsinak (akinek amúgy egymillió (!) követője van a közösségi oldalán) hétfőn elment a kormányszervója, ma nekiütközött egy vasszöcske, míg Jakub Przygonski egyelőre csak tanulgatja a Toyotát, most ment vele először dűnéken. Erre a napra ugyanis már homok is jutott Katarban, úgyhogy a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős is elkezdte otthon érezni magát.

„A dűnék itt szinte beleérnek a tengerbe, ami lélegzetelállító látványt nyújt, ugyanakkor ennek köszönhetően a homok is keményebb, tehát nem kellett attól tartani, hogy elakadunk és ásni kell – mondta az Opel Grandland X-szel autózó Szalay, aki a szakaszon a 11. helyen végzett, az összetettben pedig tartja kilencedik pozícióját. – Száz kilométert tettünk meg a dűnék között, amelyek mögött olykor vízátfolyás következett, némelyiken át lehetett menni, máskor meg végigvinni az autót a dűne gerincén, mert előttünk nagyon mély volt a víz. Az is megesett, hogy tevéket kerülgettünk, amelyek sokszor ott feküdtek az út kellős közepén, és nem akartak mozdulni.”

Nos, volt, akinek nem sikerült kikerülni az egyiket: az orosz Fjodr Vorobjev közelebbi ismeretséget kötött vele, miután a balga állat meggondolta magát, és visszafordult a csordától. Sajnos pórul járt, s bár a verseny biztosítása fedezi a kárt, a párosok mostantól egészen biztosan sokkal óvatosabbak lesznek a tevecsordákkal. Vorobjevnél is rosszabbul járt Gonzalo Guayasamin, akinek porig égett a vasszöcskéje – szerencsére a versenyzőknek nem esett bajuk.

A verseny szerdán rendhagyó módon nem egy, hanem két mért szakasszal folytatódik: az első 219.79, a második 124.84 kilométer hosszú lesz, az előrejelzések szerint megfűszerezve egy kis homokviharral...

KATAR RALI, A TEREPRALI VK 1. FUTAMA, DOHA
3. szakasz, Al-Kharssah (össztáv: 469.83 km, ebből a szelektív szakasz hossza: 340.28 km). Autósok:
1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 3:28:30, 2. Przygonski, Gottschalk (lengyel, német, Toyota Hilux) 3:11 p h., 3. Al-Radzsi, Orr (szaúd-arábiai, brit, Toyota Hilux) 7:51 p h., ...11. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Grandland X) 1:20:43 ó h.