Majer DánielA harmadik helyen végzett a Swift Cup Europe összetett pontversenyében, második lett az autós gyorsasági országos bajnokság kis túraautó kategóriájában, valamint megnyerte az előbbi sorozat juniorértékelését. Ez a 16 éves autóversenyző, a Mol Új Európa Alapítvány támogatását zsinórban harmadszor elnyerő Benyó Máté 2017-es mérlege.Majer DánielA harmadik helyen végzett a Swift Cup Europe összetett pontversenyében, második lett az autós gyorsasági országos bajnokság kis túraautó kategóriájában, valamint megnyerte az előbbi sorozat juniorértékelését. Ez a 16 éves autóversenyző, a Mol Új Európa Alapítvány támogatását zsinórban harmadszor elnyerő Benyó Máté 2017-es mérlege.
Három évesen quaddal kezdte, majd megismerkedett a ralikrosszal és az autokrosszal is, míg végül a gyorsasági autóversenyzés mellett döntött. Benyó Máté még csak 16 éves, de már rutinos pilótának számít. A balszerencsés, a Suzuki Swift Cup Europe bajnokságban elért összetettbeli hetedik helyezéssel véget érő 2016-os éve után pedig tavaly javított, és harmadikként zárt, menet közben elhódítva a juniorértékelés első helyéért járó trófeát. Nem mellesleg, mintegy ráadásként pedig a magyar bajnokság – 1600 köbcentiméteres kategóriájában második lett.
„Elégedett vagyok, mert előzetesen is az első háromba kerülés volt a célom mindhárom kiírásban. Rengeteget tanultam a szezon során, és szerencsére jóval kevesebb technikai hibával szembesültem, mint egy évvel korábban. A fénypontot a Suzuki-kupa olasz versenye jelentette, amelyen sikerült futamot nyernem, a mélypont pedig Brnóban jött el, ahol az első versenyen ütköztem, és csak a mezőny végén értem be, majd másodjára ismét balesetbe keveredtem, aminek következtében kiestem. Addig holtversenyben a második helyen álltam a pontversenyben, de ott akkora hátrányt szedtem össze, hogy azt már nem tudtam ledolgozni” – summázza az akár még előkelőbb helyezéssel is kecsegtető idényét a tinédzser.
Hogy lesz-e lehetősége javítani, azt még ő maga sem tudja, hiszen már négy éve versenyez Suzukival, és bármilyen furcsán is hangzik, 16 éves korára kinőtte a sorozatot.
„Bár az összetett bajnoki cím hiányzik még a gyűjteményből, úgy érzem, hogy mostanra kicsit elveszítettem a motivációmat a Swift Cupban. Ezért a szüleimmel jelenleg igyekszünk feltérképezni az előrelépési lehetőségeket az idei szezonra. Az álmom a túraautó Európa-bajnokságot felváltó TCR Europe-széria, de arra egyelőre nagyon kevés az esély, mivel a Suzuki-kupához képest óriási a szakadék az anyagi ráfordítást illetően. Sokkal elképzelhetőbb, hogy a magyar bajnokságban tudok indulni TCR-es versenyautóval, de a ralikrossz is felvetődött már bennem. Aztán lehet, hogy a végén még egy évet lehúzok a Suzukival, ki tudja” – vázolja az opciókat Máté, aki, noha semmiképpen sem mondható öregnek, már több, feltörekvő fiatalt is mentorál, így minden bizonnyal így is, úgy is jelen lesz a Suzuki-kupa futamain.
Persze, az igazi az lenne, ha mindeközben az emlegetett TCR-es autóval maga is versenyezne. Abba már belekóstolhatott, milyen lenne a nagyobb, erősebb gépet terelgetni a pályán, miután a csapattulajdonos Zengő Zoltántól az év közben ígéretet kapott arra, hogy az utolsó suzukis versenyhétvégét követően kipróbálhatja György Anett Seatját.
„Tesztnek nem mondanám, hiszen már estefele, mindössze néhány kört kaptam a Hungaroringen, de az is hatalmas élmény volt, és nagyon hálás vagyok érte. Szinte egyből otthon éreztem magamat az autóban, a negyedik körben pedig megfutottam az egyik legjobb időt, amelyet azon a hétvégén Seattal elértek. Zengő Zoltán is gratulált, ez a kis kaland pedig feltette a pontot a tavalyi évemre.”
Az ideire pedig minden bizonnyal az tenné fel, ha nem csak tesztelné, hanem versenyeken is használhatná a Seatot a Mol Új Európa Alapítvány támogatását a talán minden más sportágnál költségesebb autósportban a versenyekre történő utazásra fordító Máté.
További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.