Majer Dániel Túl van élete első hazai versenyén a túraautó-világbajnokságon Nagy Dániel, a Zengő Motorsport 19 éves pilótája, aki 13. helyezéssel örvendeztette meg rajongóit a Hungagoringen. A második futamot technikai probléma miatt ugyan nem tudta befejezni, de a rajongók szeretete és hihetetlen támogatása miatt így is szép emléke marad a hazai debütálásról.Majer Dániel Túl van élete első hazai versenyén a túraautó-világbajnokságon Nagy Dániel, a Zengő Motorsport 19 éves pilótája, aki 13. helyezéssel örvendeztette meg rajongóit a Hungagoringen. A második futamot technikai probléma miatt ugyan nem tudta befejezni, de a rajongók szeretete és hihetetlen támogatása miatt így is szép emléke marad a hazai debütálásról.
A szombati, első szabadedzéssel induló hétvége nem kezdődött valami fényesen Daninak, Honda Civicje szenzorproblémákkal küzdött, és megállt a pályán, így traileren tudott csak visszatérni a boxba. A második gyakorláson már működött a technika, de ami talán még annál is jobb hír volt a Zengő Motorsport magyarjának, hogy az eső is eleredt. Amellett, hogy a vizes Hungaroringről a magyar pilótáknak jóval több a tapasztalata, mint külföldi kollégáiknak, az égi áldás azért is jött jól – különösen Daninak – mert a vizes körülmények között esélye nyílt eltüntetni két évvel régebbi fejlesztésű autójának a technikai hátrányosságait. És persze a büntetősúlyokról se feledkezzünk meg, hiszen a magyar futamra a Hondák kapták a legtöbbet, egész pontosan nyolcvan kilót, a vizes aszfalton pedig a pluszsúly sem jelent akkora hátrányt.Az időmérő-monitorok követése nélkül, a pálya mellett állva is látszott: a 99-es rajtszámú Honda egészen más íveket autózik a legtöbb vetélytársánál, szinte vízen jár. Dani végül a kilencedik helyre jött be, ráadásul elmondása szerint nem is nyomta annyira. Az eső ezután elállt, az időmérőre pedig felszáradt a pálya, a Zengő magyarja így az utolsó, 16. pozíciót szerezte meg.
Szombaton sem voltak kevesen, a vasárnapi futamra azonban dugig teltek a célegyenes végi tribünök, de a boxokkal szembeni fő lelátón sem akadt túl sok hely. Esőfelhőknek ugyanakkor nyoma sem volt, így Daniék maximum abban bízhattak, hogy a több tízezer fanatikus drukker dudálása néhány extra lóerő leadására készteti a Honda motort.
Egy pillanatig úgy tűnt, talán így is lesz, az első futamot jól kapta el a 2015-ös fejlesztésű Civic, Dani rögtön javított is egy helyet, nem sokkal később pedig még egyet. Az első kör végére már minden magyar szempár rá szegeződhetett, az első számú hazai versenyző, a gyári Hondát hajtó Michelisz Norbert ugyanis feladni kényszerült a küzdelmet. Dani nem is okozott csalódást, rohamléptekben közeledett csapattársára, az idei fejlesztésű Hondában a 11. helyen autózó Aurélien Panisra. A hetedik körben aztán megpróbált beszúrni mellé a 13-as kanyarban, Panis azonban rácsukta az ajtót. Ennek következtében a lesipuskás Michigam visszaelőzte Danit, aki mellett nem sokkal később Gleason is elment. Az utolsó körben ugyan javított egy helyet Filippi elfüstölő motorjának köszönhetően, de a 13. pozíciónál a futam eleje így is többel kecsegtetett.
A háromnegyed órával az első leintése után rajtoló második futam jóval eseménytelenebbül telt a 99-es rajtszámú zengős Hondának, és mintha Dani tempója is valamivel lassabb lett volna. A kamerák értelemszerűen az élboly csatározásaival törődtek, de a 10. körben így is feltűnő volt az almazöld-fekete Honda nyolc másodperccel lassabb középső szektora az időket jelző képernyőn. Nem is kellett sokat várni, nemsokára feltűnt a boxutca bejáratában a poroszkáló gép. Ennyi volt, pechesen ért véget Nagy Dani első hazai WTCC-futama. Ugyan egy körre még kiküldte őt a csapat, a probléma nem szűnt meg, így a nézők felé integető Zengő Zoltán csapatfőnök mellett – autóját hátrahagyva – Dani eltűnt a garázsban.
Ha bosszús is volt, a verseny leintése után fél órával aztán már látszólag jobb kedvre derült, köszönhetően az istálló motorhome-ja mögött rá váró tömegnek, amelyből majd’ két méteres magasságával messziről is jól kitűnt a még mindig veresenyoverallban fényképezkedő pilóta. Szinte szétszedték a rajongók, de Dani hősiesen állta a rohamokat, nem győzve hálálkodni a hihetetlen támogatásért. Közben néha el-eltűnt egy-egy interjú, vagy kötelező fotózás erejéig, a csapatkamionok közötti elkerített részen, asztaloknál üldögélő családja nyomott pár pogácsát a kezébe.
A forgatagban honlapunk is elcsípte a 19 éves pilótát, aki így értékelte első hazai versenyét:
„Elképesztő élmény volt az első hazai versenyem a túraautó-világbajnokságon. Óriási élmény volt ennyi szurkoló előtt harcolni a pályán, emiatt a szokottnál igyekeztem picit agresszívebben, bevállalósabban versenyezni. Azzal ugyanakkor tisztában voltam, hogy az időmérő tükrében a futamokon sok jóra nem számíthatok, de nyomtam, ahogy a csövön kifért. Nagyon jól eltaláltuk az autó beállításait, az első futamon szuperül sikerült a rajt is, az pedig, ahogy Michigami mellé berepültem a tizenhármas kanyarban, eddigi WTCC-s pályafutásom egyik legszebb előzése volt. Jól jött a pályaismeret, picit lecsúszott az ideális ívről, én pedig bevetődtem mellé. Ezután úgy tűnt, hogy tudom tartani az előttem haladók tempóját, borsózott is tőle rendesen a hátam, hiszen a plusz nyolcvan kiló és a régebbi technika ellenére futottam ilyen jó köröket. Nemsokára utolértem a csapattársamat, Aurélient. Bíztam benne, hogy látja, gyorsabb vagyok, nyitva hagyta a kaput a tizenhármas kanyarban, így mellé is megpróbáltam bevetődni, de az utolsó pillanatban becsukta. Agresszív manőver volt a részemről, hogy tőle szándékos volt-e, azt nem tudom, azóta nem beszéltünk róla, így erről többet egyelőre én sem szeretnék mondani. Mindenesetre alig tudtam menteni a helyzetet, és elkerülni az ütközést, ami nyilván tragédia lett volna a csapatnak. A gumikat viszont elfékeztem, ezért ment el mellettem Michigami, majd Gleason is. A csapat azt kérte, hogy nyomjuk, ahogy tudjuk, de azzal ők is tisztában voltak, hogy sok esélyünk nem lesz a jó eredményre a nyolcvan kilós pluszsúly miatt.”
A második futam nehézségeiről azt mondta: „Motorikus problémáink voltak az egész hétvégén. Mi a motorhoz nem nyúlhatunk, mindössze az autót tudjuk beállítani. A hiba okát egyelőre nem tudtuk kideríteni, egyszer csak elment az erő, jöttek a hibaüzenetek, de hát ez ilyen. Meg azért ez régi motor is volt.”
A következő versenyre május 27-én Németországban, a híres Nordschleifén kerül sor.
Az egykoron Forma–1-es versenyeknek is otthont adó, veszélyessége miatt a száguldó cirkusszal 1976-ban szakító„zöld pokolban” hatalmas feladat vár Danira, a 25 km (!) hosszú versenypályát hibátlanul teljesíteni ugyanis szinte lehetetlen.
„Tavaly úgy volt, hogy ott debütálok. A pályát már tudom fejből, rendes autóval azonban még soha nem mentem rajta. Nagy kihívás lesz, a sok egyenes miatt túl nagy reményeink nem lehetnek a régebbi technikával, de óriási lesz ott menni. Minden versenyző nagy célja, hogy egyszer ott versenyezzen, főleg ilyen autókkal. Már nagyon várom.”
További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.