L. G. Álomszerűen kezdődött a TCR International Series-ben versenyző két magyar fiatal, Tassi Attila (17) és Ficza Ferenc (20) versenyszezonja, hiszen mindketten dobogóra állhattak a sorozat első versenyén, a grúziai Rusztaviban. A második versenyhétvége Bahreinben találta a Michelisz Norbert M1RA névre keresztelt új csapatában, valamint az osztrák Zele Racing színeiben versenyző magyar pilótákat: a TCR International Series futamait ezúttal Forma–1 betétversenyeként rendezték meg.L. G. Álomszerűen kezdődött a TCR International Series-ben versenyző két magyar fiatal, Tassi Attila (17) és Ficza Ferenc (20) versenyszezonja, hiszen mindketten dobogóra állhattak a sorozat első versenyén, a grúziai Rusztaviban. A második versenyhétvége Bahreinben találta a Michelisz Norbert M1RA névre keresztelt új csapatában, valamint az osztrák Zele Racing színeiben versenyző magyar pilótákat: a TCR International Series futamait ezúttal Forma–1 betétversenyeként rendezték meg.
Az első, szombati futamon egyik magyar versenyző sem szerzett pontot, egymás után értek be a 11. és a 12. helyen. Az osztrák Zele Racinget képviselő Ficza Ferenc végzett előbbre, közvetlenül a M1RA Motorsport magyarját, Tassi Attilát megelőzve. Michelisz Norbert csapatának háza táján így is volt mit ünnepelni, a rutinos olasz Roberto Colciago ugyanis megszerezte a M1RA történetének első futamgyőzelmét.
Tassit megtréfálta a technika, az első körben a riválisa pályatévesztése miatt kapott a sóderből az autója, és vélhetően az tömítette el a motorhűtést.
„Amiatt sajnos nem volt meg a tempóm, és az egyenesekben folyamatosan húztak el mellettem. Ettől függetlenül ugyanolyan pozitív vagyok, hiszen amit lehetett, azt megtettem, és holnap a harmadik helyről rajtolok. Itt van előttem a példa, Roberto ma ugyaninnen nyerte meg a versenyt” – mondta Tassi az első futam után bizakodva.
Ficza is a technikával küzdött, de az nem baleset következménye volt, egyszerűen nem sikerült a beállítás.
„Új beállítást próbáltunk ki, amely egyáltalán nem vált be, az első perctől kezdve túlkormányzott volt az autó, és egyáltalán nem tudtam vele mit kezdeni. Próbáltam tartani a mögöttem haladókat, de a végtelenségig nem mertem. Úgy gondoltam, jobban járok azzal, ha elengedem őket, mint hogy ütközéstől még rosszabb legyen a futóművem. Nem akartam kiesni, remélem, holnap jobban megy” – tette hozzá Ficza.
A második futamon Tassi nagyszerűen rajtolt a harmadik helyről, vezetett is, de több ütközést követően visszaesett, végül a nyolcadik helyen zárt, amit kicsit csalódottan vett tudomásul. Az első helyről rajtoló Ficza ismét jobban szerepelt, és ugyan ő is visszaesett, de a hatodik helyre kormányozta be autóját.
„A rajt úgy sikerült, ahogy szerettem volna, már megvolt az első hely is. Viszont az egyenesekben nagyon megfogta az autót a plusz húsz kiló, Borkovics Alfája ellen esélyem sem volt. Utána hátulról nekem jött Nash, amivel veszítettem két pozíciót, majd Vernay is többször rám húzta az autóját, így megint hátrébb csúsztam… Egyáltalán nem vagyok elégedett az eredménnyel, a harmadik helyről rajtolva ennél többet akartam. Viszont ezekből a szituációkból is tanulnom kell, úgy fogom fel, hogy kellenek az ilyen versenyek ahhoz, hogy jobbá váljak” – értékelt a négy ponttal gazdagodó Tassi Attila.
Ficza annak örült, hogy a technikai problémákat maga mögött hagyta, nem hiába szerelték egész éjjel az autóját.
„A rajtot elrontottam, utána nagyot küzdöttem, hogy meg tudjam tartani a helyemet, vagy egyáltalán a pályán maradjak, mert a többiek nagyon a nyakamon voltak. Az autó mára sokkal jobb lett, nagyon élveztem, hogy ezen a pályán vezethetek” – értékelt a nyolc pontot szerző Ficza Ferenc.
Két versenyhétvégét követően Tassi összetettben 36 ponttal hetedik, míg Ficza 29 egységgel a kilencedik helyen áll. A csapatok versenyében a M1RA a harmadik pozíciót foglalja el. Folytatás május 4-6-án Belgiumban, a legendás Circuit de Spa-Francorchamps-on.
További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.