A felszín feletti libegő liftek a felvonók családjának legnépesebb csoportja, nagy kapacitással rendelkeznek.
- Ülőliftek: 1, 2, 3, 4, 6 személyes változataik ismertek, a legrégebbiek általában az egy-, és kétszemélyes liftek, ezeket általában kapacitásproblémák miatt nagyobb férőhelyesre cserélik. Elavultnak, és ritkának számítanak a rögzített székes felvonók is, amikor a be-, és kiszállásnál az ülőszék sebessége változatlan marad, hogy a szék a beszállásnál ne üsse meg a síelők lábát, ezért értelemszerűen elég lassú. A fixen rögzített székes felvonók egyik korszerűsített fajtája az "indítószalagos" felvonó, ezeknél a ki-, és beszállásnál ugyan változatlan a székek sebessége, de a beszállás megkönnyítését elektronikusan vezérelt kapuk, és egy széles futószalag segíti (amely a síelőket a kapun való átcsúszás után a felvonónál éppen csak annyival lassabb sebességre gyorsítja, hogy a székbe való beülés kényelmes legyen). A legelterjedtebb és legkényelmesebb fajta a "leakasztható" ülőszékes lift, ezeknél a drótkötél és az utazási sebesség jóval gyorsabb, mint a ki- és beszállásnál. Ezt úgy érik el, hogy az ülőszékeket egy mechanikus gyorsszárral rögzítik a drótkötélre, amely lehetővé teszi, hogy az alsó és felső, esetleg közbenső állomáson az ülőszékeket a felvonó drótköteléről lekapcsolva egy jóval lassabb pályára állítsák a ki- és beszállás ideje alatt, majd amikor a beszállás megtörtént, az ülőszéket fokozatosan gyorsítva a vezérlés visszahelyezi, és rögzíti a drótkötélen. Az ülőszékes felvonóknál alapfeltétel a lehajtható biztonsági korlát és a síléctartó lábmagasságban, hogy ne a levegőben lóbálja a síelő a lábát, ill. a napjainkban épített felvonókat kivétel nélkül felszerelik szintén lehajtható védőborítással, amely komfortosabbá teszi a felvonó használatát hóesésben, hóviharban és erős szélben egyaránt, azáltal, hogy a síelők fölé sötétített plexi védőburkot borít.- Gondolakabinos felvonók (4-6-8 személyes): jelenlétük, és számuk egyenes arányban áll a síközpont kiterjedésével és fejlettségével, sok fajta létezik ebből a típusból, a szállítási elv megegyezik a leakasztható ülőliftekével, általában nagy szintkülönbség áthidalásánál használják. Ez a felvonók egyik legkényelmesebbike, az előzőekhez képest ennél a fajtánál a síelők a síléceket nem a lábukon tartják az utazás közben, hanem azt lecsatolva, egymáshoz rakva a kabinok ajtaján található tartókba helyezik őket. A kabinokat általában egymástól adott távolságra, adott időközönként indítják, és rögzítik a drótkötélen, de léteznek "fürtös" fajták is, ezeknél a kabinokat négyes csoportokban egymáshoz közel rögzítik a drótkötélen. - Hibrid felvonók (4-6 személyes): a legutóbbi évben jelentek meg, ezeknél a gondolás, és az ülőszékes felvonót "házasították" össze, általában egy kabint követ két ülőszék, így a síelő eldöntheti, mivel szeretne utazni.- Nagykabinos liftek (20-40 személyesek): csak a legkomolyabb síterepeken találhatóak meg, a néha autóbusznyi kabinok hatalmas szintkülönbségeket hidalnak át, általában csak egy található belőlük egyidejűleg a kötélpályán, megvalósításuk kevesebb tartóoszlopot igényel, mint az eddigi lifteké, kivitelezésük viszont jóval drágább, ennél a típusnál a síelők a síléceket lecsatolva magukkal viszik az utastérbe.Bővebb infó: www.sielok.hu