A McLarentől a télen a Mercedeshez igazoló angol világbajnok szép lassan, tesztről tesztre összeszokott az új versenygéppel. Míg kezdetben szkeptikusan nyilatkozott a technika várható eredményességéről, addig az elmúlt napokban már nem győzte dicsérni a barcelonai pályán a mezőnyt agyoncsapó Mercit.
A jó eredményekhez mindenki hozzátette a magáét, ráadásul Hamilton nemcsak a gázpedált nyomta, de a mérnököknek is besegített. Az első edzéseken ugyanis teljesen kiborította a gombokkal agyonzsúfolt kormány – írja a Mirror angol napilap online kiadása. A nagyjából 30 000 fontba (kb. 10.4 millió Ft) kerülő műszeren 27 gomb közül kellene alkalmanként 300 km/h-s sebesség környékén megnyomni a megfelelőt. Persze különböző színűek, méretűek, és mindegyikre rá is van írva a funkció, de azért ez már így is sok volt a jóból.
Hamilton beszélt a mérnökökkel, és megszabadult négy gombtól.
Biztosan idegesíthette, hogy eljött a McLarentől, és mégsem tud megszabadulni Buttontól – bocsánat...
Gombok a kormányon a bal felső sarokból indulva, az óramutató járásával egy irányban haladva:
N – neutrál, az autót, például boxkiálláskor, ezzel lehet üresbe tenni
Marshall lights – a versenybírók által lengetett zászlók (piros, sárga, kék) színének megfelelő lámpa világít
Kijelzők – olaj, víz, üzemanyag, aktuális sebesség és sebességi fokozat, adott körön belüli idő adatok
PL – a boxutcában tartandó sebesség beállítása
+1 +10 – a több száz szenzor közötti váltás
PC – a boxból érkező üzenetekre tud Hamilton egy gombnyomással válaszolni, anélkül, hogy beszélne. A gomb lenyomása annyit tesz, mintha azt mondaná „Vettem!”
HARV – a kerekre jutó energiát lehet vele állítani
TALK – csapatrádió
TRQ EB – a motor nyomatékát és a motorféket lehet vele állítani, segítve a legjobb leszorítóerő elérését
OT – segít a legnagyobb teljesítmény előhívásában, például, ha egy előzés során arra van szükség
TYRE – a tárolt beállításokat lehet hozzárendelni az éppen az autón lévő abroncsokhoz
Central Rotary Dial – különböző funkciókra lehet vele léptetni, kb. mint a kompakt fényképezőgépek kis menüválasztó tárcsája
MIX – a benzin-levegő keverék állítására szolgál
X – jelenleg nem használják
RESET – az autó beállításainak törlése
DRINK – a sisakra kötött „itatót" aktiválja
ENTRY, MID, HI-SPD – a hátsó differenciálmű állítása a pálya, ill. az egyes kanyarok különböző részein
GEAR PADDLES – sebességváltó karok: jobb oldali karral felfelé, a bal felsővel lefelé lehet váltani, míg a bal alsó a kuplung
DRS – DRS, azaz az állítható hátsó szárny aktiválása, a megfelelő időpontokban
Fekete gombok – Hamilton ezeket iktatta ki a rendszerből