Aschenbrenner hibátlan, s reméli, ez így is marad

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2010.05.22. 21:48
null
Asi vezet a Salgó-rali első napja után (Fotó: Szabó Miklós)
Címkék
A Salgó-rali első napja szlovákiai pályákon zajlott, amelyeken összességében Aschenbrenner György volt a leggyorsabb. A szakaszgyőzelmeken rajta kívül (az ő neve mellett három áll) üldözői osztoznak: ifjabb Tóth János (2) és Herczig Norbert (1).

Aschenbrenner Györggyel nehéz lépést tartani. Legalábbis az elmúlt két verseny és a Salgó-rali első napjának tapasztalatai ezt mutatják. Konkrétan azt, hogy ha az eddig százszázalékos pilótának nincs gondja, akkor szinte lehetetlen őt utolérni. Így volt ez a Salgó-rali első napján, a felvidéki pályákon is, amelyeken a Mitsubishi-pilóta hibátlanul közlekedett, egyetlen kalandba sem keveredett.

„Azt hittem, gyorsabbak lesznek a többiek – vallotta be „Asi". – Persze, a különbségek nem jelentősek, úgyhogy a csatának még koránt sincs vége."

No igen, a 14.5 másodperc, amellyel az éllovas ifjabb Tóth János előtt vezet, és a 15.7, amellyel Herczig Norbertet előzi meg, egyáltalán nem ledolgozhatatlan. Más kérdés, hogy rendkívül kiélezett küzdelem zajlik a pályákon, ralis nyelven szólva úgy mennek végig a szakaszon a párosok, hogy ing-gatya leszakad róluk, vagyis nemigen tartalékolnak, és így van közöttük néhány tizedmásodperc, ami felértékeli Aschenbrenner előnyét.

Az ellenfeleket sem szabad azonban lebecsülni: ifjabb Tóth hétszeres abszolút bajnok, Herczig pedig a címvédő, és aki ismeri őket, az tudja, az utolsó leheletükig küzdenek – amíg jár a motor, és amíg akár egyetlen méter is hátravan a versenyből.

„Ütöm-vágom a Peugeot-t, s bár akadnak hibák, sokkal többet már nemigen tudnék kihozni belőle. Azért vasárnap ráteszünk még egy lapáttal" – mondta ifjabb Tóth, amit ígéretnek, vagy akár fenyegetésnek is vehetnek a riválisok, ki-ki a saját beállítottsága szerint.

Persze, Herczig hozzáállása is hasonló.

„Nem kóros a hátrányunk, támadunk!" – jelentette ki a címvédő, akinek még nincs túl nagy rutinja az S2000-es Skodával, ennek tudható be, hogy a szombati második körben túl magas guminyomással autózott, így az autója a szakaszok elején eléggé csúszkált. Azt mondja, megint tanult valamit.

A NAP MONDÁSA

„Még bennem volt a miskolci hajtásgond, nem hittem el, hogy az autó megáll a féktávon. Hárman ültünk az autóban: én, Igor és a para..." – Pethő István a szombati napjáról.

A mezőny harmadik abszolút bajnoka, Turi Tamás is. Méghozzá azt, hogy nem mindig szabad hinni a mérőműszereknek. Banális sztori esett meg vele: az első szakasz végén majdnem teljesen kifogyott az autójából a benzin, már mintát is alig tudtak venni belőle a szokásos ellenőrzéshez, a tankolózónába pedig be kellett tolni. Ehhez jött még egy kuplungprobléma – meg is van az oka a negyedik helynek és a félperces lemaradásnak. Igaz, izgulnia nem kell nagyon, hiszen mögötte legalább ennyi a hátránya Balogh Jánosnak, aki az első szakasz után nyugodott csak meg egy kicsit, tavaly ugyanis nagyon rosszul ment ott, de most nem volt gond.

„Ez a realitás, a helyünkön vagyunk..." - értékelt Balogh.

A nap egyik legmeglepőbb eseménye Hadik András nevéhez fűződik, aki az egyik szakasz rajtja előtt (!) ütötte ki a Mitsubishije alól a futóművet. Történt, hogy a tavalyi N-csoportos bajnok késésben volt és rettenetesen sietett, csakhogy az időellenőrző előtt már ott állt a szlovák Orsák autója. Hadik nagy tempóval érkezett, azt hitte elfér, de kinyílt a szlovák autójának ajtaja. Hadik a szemtanúk szerint nem akart nekimenni, elrántotta a kormányt, és a rivális autó ugyan nem sérült meg látványosan, de Hadik nekiment egy oszlopnak, és kiállni kényszerült.

A nagy búcsúzók között van még Hideg Krisztián, aki két defektet kapott, ám mivel nem működött az emelő és a kerékkulcs, tíz percig tartott a kerékcsere, aminek a végén a pilóta úgy döntött, nincs értelme folytatni. A legutóbb remeklő, és abszolút ötödik helyről búcsúzó Krózser Menyhért ezúttal sem jut el a célig – az autójában eltört a gátló, és kockázatos lett volna folytatni, hiszen a kocsi nem mindig engedelmeskedett...

A viadal vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget.  

HELL SALGÓ-GEMER-RALI, AZ OB 3. FUTAMA
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa (Asi Rallye Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 43:27.3, 2. ifj. Tóth, Tagai R. (Peugeot Total Hungária Rallye Team, Peugeot 207 S2000) 14.5 másodperc hátrány, 3. Herczig, Baranyai (Skoda Rally Team Hungária, Skoda Fabia S2000) 15.7 mp h. 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik