Aschenbrenner Györggyel nehéz lépést tartani. Legalábbis az elmúlt két verseny és a Salgó-rali első napjának tapasztalatai ezt mutatják. Konkrétan azt, hogy ha az eddig százszázalékos pilótának nincs gondja, akkor szinte lehetetlen őt utolérni. Így volt ez a Salgó-rali első napján, a felvidéki pályákon is, amelyeken a Mitsubishi-pilóta hibátlanul közlekedett, egyetlen kalandba sem keveredett.
„Azt hittem, gyorsabbak lesznek a többiek – vallotta be „Asi". – Persze, a különbségek nem jelentősek, úgyhogy a csatának még koránt sincs vége."
No igen, a 14.5 másodperc, amellyel az éllovas ifjabb Tóth János előtt vezet, és a 15.7, amellyel Herczig Norbertet előzi meg, egyáltalán nem ledolgozhatatlan. Más kérdés, hogy rendkívül kiélezett küzdelem zajlik a pályákon, ralis nyelven szólva úgy mennek végig a szakaszon a párosok, hogy ing-gatya leszakad róluk, vagyis nemigen tartalékolnak, és így van közöttük néhány tizedmásodperc, ami felértékeli Aschenbrenner előnyét.
Az ellenfeleket sem szabad azonban lebecsülni: ifjabb Tóth hétszeres abszolút bajnok, Herczig pedig a címvédő, és aki ismeri őket, az tudja, az utolsó leheletükig küzdenek – amíg jár a motor, és amíg akár egyetlen méter is hátravan a versenyből.
„Ütöm-vágom a Peugeot-t, s bár akadnak hibák, sokkal többet már nemigen tudnék kihozni belőle. Azért vasárnap ráteszünk még egy lapáttal" – mondta ifjabb Tóth, amit ígéretnek, vagy akár fenyegetésnek is vehetnek a riválisok, ki-ki a saját beállítottsága szerint.
Persze, Herczig hozzáállása is hasonló.
„Nem kóros a hátrányunk, támadunk!" – jelentette ki a címvédő, akinek még nincs túl nagy rutinja az S2000-es Skodával, ennek tudható be, hogy a szombati második körben túl magas guminyomással autózott, így az autója a szakaszok elején eléggé csúszkált. Azt mondja, megint tanult valamit.
„Még bennem volt a miskolci hajtásgond, nem hittem el, hogy az autó megáll a féktávon. Hárman ültünk az autóban: én, Igor és a para..." – Pethő István a szombati napjáról. |
A mezőny harmadik abszolút bajnoka, Turi Tamás is. Méghozzá azt, hogy nem mindig szabad hinni a mérőműszereknek. Banális sztori esett meg vele: az első szakasz végén majdnem teljesen kifogyott az autójából a benzin, már mintát is alig tudtak venni belőle a szokásos ellenőrzéshez, a tankolózónába pedig be kellett tolni. Ehhez jött még egy kuplungprobléma – meg is van az oka a negyedik helynek és a félperces lemaradásnak. Igaz, izgulnia nem kell nagyon, hiszen mögötte legalább ennyi a hátránya Balogh Jánosnak, aki az első szakasz után nyugodott csak meg egy kicsit, tavaly ugyanis nagyon rosszul ment ott, de most nem volt gond.
„Ez a realitás, a helyünkön vagyunk..." - értékelt Balogh.
A nap egyik legmeglepőbb eseménye Hadik András nevéhez fűződik, aki az egyik szakasz rajtja előtt (!) ütötte ki a Mitsubishije alól a futóművet. Történt, hogy a tavalyi N-csoportos bajnok késésben volt és rettenetesen sietett, csakhogy az időellenőrző előtt már ott állt a szlovák Orsák autója. Hadik nagy tempóval érkezett, azt hitte elfér, de kinyílt a szlovák autójának ajtaja. Hadik a szemtanúk szerint nem akart nekimenni, elrántotta a kormányt, és a rivális autó ugyan nem sérült meg látványosan, de Hadik nekiment egy oszlopnak, és kiállni kényszerült.
A nagy búcsúzók között van még Hideg Krisztián, aki két defektet kapott, ám mivel nem működött az emelő és a kerékkulcs, tíz percig tartott a kerékcsere, aminek a végén a pilóta úgy döntött, nincs értelme folytatni. A legutóbb remeklő, és abszolút ötödik helyről búcsúzó Krózser Menyhért ezúttal sem jut el a célig – az autójában eltört a gátló, és kockázatos lett volna folytatni, hiszen a kocsi nem mindig engedelmeskedett...
A viadal vasárnap hat gyorsasági szakasszal ér véget.
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa (Asi Rallye Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 43:27.3, 2. ifj. Tóth, Tagai R. (Peugeot Total Hungária Rallye Team, Peugeot 207 S2000) 14.5 másodperc hátrány, 3. Herczig, Baranyai (Skoda Rally Team Hungária, Skoda Fabia S2000) 15.7 mp h. |