Aki azt hitte, könnyű lesz a szakasz, annak utóbb be kellett látnia, hogy súlyosan tévedett. Akik már jártak errefelé, tudják, hogy az olasz sprint Ek-futam kiszáradt folyómederben zajlik, Pordenone környékén. Igen ám, csakhogy ez a meder most nem volt teljesen száraz, sőt, olykor egy méter mély vízátfolyáson kellett áthajtaniuk a versenyzőknek, s ez szedte is az áldozatait.
Sajnos közéjük tartozott a háromszoros abszolút ralibajnok Benik Balázs is, aki most először versenyez ebben a szakágban, és sajnos egyelőre nem lehet elégedett. A rajtja mintaszerű volt (a szakemberek szerint ralisan indult, s ezt abszolút dicséretként kell értelmezni...), azután azonban az egyik nagyobb árok fogságába esett az Opel – vizet szívott az autó, gőzfelhő tört fel a motorháztető alól, s Benikék kénytelenek voltak félre állni. Egyelőre nem tudni, tudják-e folytatni a versenyt, azt csak azután lehet megállapítani, hogy a szervizcsapat tüzetesen megvizsgálta az Antarát.
Benik csapattársa, Szalay Balázs ellenben nem panaszkodhatott: bár most először versenyez Lukács Józseffel (állandó társát, Bunkoczi Lászlót erre a futamra kölcsönadta Beniknek), simán vették az akadályokat, sőt, az ötödik kilométernél utolérték az előttük startolót. Nyomták a dudát tiszta erőből, ám ez nem vezetett túl sok eredményre, nem engedték el őket.
„A vízátfolyás minket is megfogott, vagy négy-ötszáz métert mentünk úgy, hogy csak két henger működött – vallotta be Szalay. – Utóbb azonban minden rendben volt, az autót olyan jól sikerült beállítani, hogy élmény volt vezetni."
Szalay hetedikként végzett (a legjobb időeredményt a legutóbbi Ek-futamon is győzedelmeskedő orosz Borisz Gadasin érte el), ami remek alap a folytatáshoz, de pénteken nem ő volt a legjobb magyar, hanem a harmadikként érkező Fazekas Károly.
„Négy hónapja nem ültem versenyautóban, ráadásul a tavalyi motort használjuk, mert az új nem lett kész, ahhoz képest nem rossz a harmadik hely. Csak jó lenne megtartani, mert eddig amikor jól kezdtünk, a folytatás balszerencsésen alakult" – mondta Fazekas.
A további magyarok közül Garamvölgyi Zoltán gépében nem volt turbónyomás, úgyhogy a folyómederben alig-alig tudott haladni, bár az ugratókon remekül érezte magát (az első nap végén a 11. helyen állt), Varga Imre pedig egyszerűen csak kilenc hónapja nem ült autóban, úgyhogy saját bevallása szerint úgy haladt, mintha lopni menne, vagyis rettenetesen óvatosan – ez eredményezhette a 28. pozíciót. Ez azonban még nem jelent semmit, hiszen az igazi küzdelem csak ezután kezdődik.
Folytatás szombaton, két 90 kilométeres szelektív szakasszal.
Abszolút sorrend a szuperspeciális után |
1. Borisz Gadasin, Alekszander Garlanov (orosz, G-Force Proto) 4:42.7 |
2. Holowczyc, Fortin (lengyel, belga, Nissan) 19.2 másodperc hátrány |
3. Fazekas, Maurer (magyar, BMW X5) 38.3 mp h. |
...7. Szalay, Lukács (magyar, Opel Antara RR) 47.0 mp h. |
...11. Garamvölgyi, Hangodi (magyar, Nissan Pathfinder) 1:08.6 p h. |
...28. Varga, Hujber (magyar, Nissan Pick-up) 2:04.5 p h. |