Fotó: Nuno Dias/Johnny Loix
Andreas Eriksson Portugália után Franciaországban is elhasznált egy motort, igaz a lángok, na meg a győzelem ezúttal elmaradtak...
Fotó: Nuno Dias/Johnny Loix
Andreas Eriksson Portugália után Franciaországban is elhasznált egy motort, igaz a lángok, na meg a győzelem ezúttal elmaradtak...
Az FIA által a 2009-es szezonra kiadott szabályzat értelmében, ha a ralikrossz Európa-bajnokság valamely futamán egy adott kategóriában legalább harminc versenyző értékelhető eredményt produkál (azaz a háromból legalább két selejtezőt teljesít), akkor az eddig megszokott A-, B-, valamint C-döntők mellett immár D-döntőre is sor kerül az adott kategóriában.
A D-döntőben — a selejtezők összesített eredménysora alapján — a 15-20. helyet megkaparintó versenyzők vívnak egymással, és közülük az első két helyen befutó pilóta kvalifikálja magát a C-döntőbe, ahol már az Európa-bajnoki pontokért folyik tovább a küzdelem.
Mivel az idei Európa-bajnokság harmadik versenyhétvégéje egyidejűleg a 2009-es francia bajnokság második futamát is jelentette, így a nagyszámú hazai indulónak köszönhetően a hét végi, Essay-i verseny adhatott otthont a ralikrossz Európa-bajnokság történetének első D-döntőinek. Méghozzá rögtön kettőnek, hiszen a divízió 1A-ban és a divízió 1-ben is harminc fölött volt az értékelhető versenyzők száma.
Ami pedig az A-finálékat illeti, a divízió 1-ben a harmadik idei Eb-futamon a harmadik különböző győztest avatták, a norvég Ludvig Hunsbedt személyében. Sverre Isachsen az angliai és a portugál Eb-futam után, Franciaországban is uralta az első napot, ám az első két versenyhez hasonlóan, végül ezúttal is be kellett érnie a második hellyel. A norvég kiválóságnak azonban semmi oka nincs idegeskedni az elmaradt győzelmek miatt (szerencséjére a ralikrossz esetében egyelőre fel sem merült a Forma-1-ben bevezetni kívánt „éremrendszer” bevezetése…), ugyanis vezeti a bajnoki tabellát.
A divízió 1A-ban — egy az Európa-bajnoki mezőny számára eddig csaknem teljesen ismeretlen hazai menő — Samuel Peu forradalmi sikerét hozta az Essay-i hétvége, míg a divízió 2-ben a norvég Knut Ove Borseth nyert, aki ezzel az összetett pontversenyben is átvette a vezetést.
Érdekesség, hogy három futam után mindhárom kategóriában norvég pilóta vezeti a 2009-es Európa-bajnokságot.
Legközelebb, három hét múlva Magyarországra, a Balaton közelében fekvő Nyirádi Motorsport Centrumba látogat az Európa-bajnokság elitmezőnye!
VÉGEREDMÉNY
Divízió 1.: 1. Ludvig Hunsbedt (norvég, Volvo S40), 2. Sverre Isachsen (norvég, Ford Focus), 3. Michael Jernberg (svéd, Skoda Fabia), 4. Jussi Pinomäki (finn, Citroen C4), 5. Kenneth Hansen (Citroen C4), 6. Guttorm Lindefjell (norvég, Skoda Fabia). |
Divízió 1A: 1. Samuel Peu (francia, Citroen Saxo), 2. Timur Timerzsanov (orosz, Renault Clio), 3. Mats Lysen (norvég, Renault Clio), 4. Eric Guillemette (francia, Renault Clio), 5. Johan Larsson (svéd, Citroen Saxo), 6. Zdenek Cermak (cseh, Skoda Fabia). |
Divízió 2: 1. Knut Ove Borseth (norvég, Ford Fiesta), 2. Patrick Mertens (belga, VW Polo), 3. Juoko Kallio (finn, Honda Civic). |
A bajnokság állása 3 futam után: |
Divízió 1.: 1. Sverre Isachsen (norvég, Ford Focus): 51 pont, 2. Kenneth Hansen (svéd, Citroen C4): 44 pont, 3. Ludvig Hunsbedt (norvég, Volvo S40): 41 pont. |
Divízió 1A: 1. Mats Lysen (norvég, Renault Clio): 52 pont, 2. Eduard Leganov (orosz, VW Polo): 43 pont, 3. Olivier Bossard (francia, Citroen C2): 39 pont. |
Divízió 2.: 1. Knut Ove Borseth (norvég, Ford Fiesta): 53 pont, 2. Jos Sterkens (belga, Ford Focus): 48 pont, 3. Patrick Mertens (belga, VW Polo): 46 pont. |