Fotó: Szántó György
Spitzmüllerék nyerték meg az idénynyitót
Fotó: Szántó György
Spitzmüllerék nyerték meg az idénynyitót
Az, hogy egy 27 kilométeres gyorsasági szakaszon négy másodpercen belül három pilóta végez, arra utal, kiegyensúlyozott a mezőny, s legalább háromesélyes lesz a bajnokság. (Persze nem szabad elfeledkeznünk Turán Frigyesről sem, aki ugyan technikai hiba miatt szombaton búcsúzott, azért biztosan lesz egy-két szava az éllovasok küzdelméhez..)
De visszatérve a győztesre.
Spitzmüller Csaba viszonylag nagy előny birtokában kezdte a napot, miután a második Herczig Norbert tíz másodperces büntetést kapott, mert a parc fermébe menet elhagyta az etapútvonalat. Spitzmüller ezek után húzós tempót diktált, de azért felesleges kockázatot nem vállalt, hiszen előnyét így is simán sikerült tartani – még maradt is belőle a végére 13.8 másodperc.
„Lottóznom kéne, mert úgy látszik, működik a jövőbe látó képességem – viccelődött Spitzmüller, arra utalva, hogy ő már a rajt előtt megmondta: Herczig Norberttel és ifjabb Érdi Tiborral késhegyre menő csatát vívnak majd a győzelemért. – Szombatra négyest, vasárnapra négyötödöt adok magunknak, a második napon már nagyobb tűzzel autóztunk, jobban felvettük a ritmust.”
Érdekesség, hogy Spitzmüller eddig még sohasem tudott nyerni Egerben, most azonban végre sikerült, ahogyan ő fogalmazott, bevette Eger várát, ami egyébként is az egyik nagy kedvence, s ebbe még egy lassú defekt is belefért vasárnap.
A második helyen Herczig Norbert végzett, aki elismerte: próbálta „elkapni Spitzmüller nyakát”, de a bajnok nagyon sietett, képtelenség volt utolérni. „Noha ezúttal meg kellett elégednünk a második hellyel, az időeredmények azt mutatják, nagy meccsekre számíthatunk még az idény során. Végig a határokat fogjuk feszegetni, aztán majd kiderül, hármunk közül ki bírja jobban az idegek harcát” - mondta Herczig, aki új navigátorral (Baranyai László) és egy új Subaruval vágott neki az idénynek, és szemmel láthatóan egyre jobban megszokja, megszereti a versenygépet.
A dobogó harmadik fokára ifjabb Érdi Tibor állhatott fel, akinek több mint egyperces hátránya nem tükrözi híven a verseny képét: ő is esélyes lett volna a győzelemre, ha nincs az a fránya lassú defekt szombat délután (s emiatt két piruett)... Így csupán az vigasztalhatja – már ha egyáltalán vigasztalni kell valakit egy harmadik hely után – hogy nyert három gyorsasági szakaszt, s hogy a részeredményeket tekintve végig pariban volt az éllovasokkal. „Versenyképesek vagyunk, és számunkra ebben a pillanatban ez a legfontosabb. Nem mondom, hogy csalódást keltő a harmadik hely, de tény, végezhettünk volna előrébb is. Az autónk egyszerűen csodálatos...” – áradozott Érdi a 2007-es Subaruról, amit Korda Erik csapata szervizel, s amely pillanatnyilag a legfejlettebb technika a mezőnyben.
A revánsra nem kell sokat várniuk azoknak, akik esetleg úgy érzik, nem elégedettek a mostani eredménnyel, mivel az országos bajnokság második futamát három hét múlva rendezik a Miskolc környéki pályákon.
Kategóriák, különcsaták
N-csoport. Aschenbrenner György toronymagasan megnyerte kategóriája küzdelmeit, s ez egyben azt is jelenti, hogy az idei megújult lebonyolítási rend szerint az országos bajnoki futamgyőzelem is az övé (a WRC-ket ugyanis a nyílt magyar bajnokságban értékelik). Asi azt mondja, ennél előrébb nemigen kerülhet, s ebben igaza van. A versenyről szólva elmondta: az autó jó volt, a csapat tökéletesen működött, valójában csak az volt a kérdés, mennyi előnyt kovácsol az ellenfelekkel szemben. Ami a mögötte következőket illeti, rendkívül szoros volt a küzdelem: két napnyi eszeveszett száguldás után Hadik András mindössze nyolc tizedmásodperccel előzte meg Trencsényi Józsefet. Hadik elárulta, egész hétvégén nem volt új gumijuk, az utolsó kör előtt azonban csak rászánták magukat, hogy vegyenek egy szettet, hiszen mindent egy lapra akartak feltenni, s a tapadás szempontjából sokat jelentenek az új abroncsok. Megérte, hiszen második hely volt a jutalma, a szlovák bajnokságban pedig (amelybe szintén beneveztek) abszolút harmadik... A kategória krónikájához tartozik még, hogy Osváth Péter az egyik szakaszt kalandosan fejezte be: felakadt a gázpedál, és mivel a pilóta azzal volt elfoglalva, az utolsó pillanatban vette észre a sportbírók sátrát. Nagy tempóval száguldott át rajta, végül nagy nehezen sikerült megállnia. Izgalmas pillanatok voltak, de szerencsére mindenki megúszta sérülés nélkül.
A8. Hideg Krisztiánra a kategóriatársak nemigen voltak veszélyesek, úgyhogy eldöntötte, ráhajt az abszolút negyedik pozícióra. Ehhez meg kellett volna előznie Aschenbrenner Györgyöt. Meg is próbálta, ám a tarnaszentmáriai szakasz riválisának jobban feküdt, így Hideg a második körben már egyáltalán nem is kockáztatott. Amit nagyon sajnált, hogy csapattársa, a kategória harmadik helyén álló Tobak Zoltán néhány kanyarral az utolsó szakasz célja előtt hatalmasat bukott (alighanem ez volt a hétvége legnagyobb esése), így nem született csapatsiker a kategóriában. Tobakot sajnos kórházba kellett szállítani ellenőrzésre, de az első hírek szerint ujjtöréssel és néhány zúzódással megúszta az esést.
Szuper1600. Ollé Sándor veszélyes ellenfél nélkül maradt vasárnapra, s esélyeshez méltón versenyezve nyerte meg a kategória küzdelmét.
START AUTÓ-RALI, AZ OB 1. FUTAMA, EGER
Abszolút sorrend 12 gyorsasági szakasz után 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Hell Racing Team, Mitsubishi Lancer WRC) 1:13:04.0 óra |
2. Herczig, Baranyai (Subaru Rally Team Hungary, Subaru Impreza WRC) 13.8 másodperc hátrány |
3. ifj. Érdi, Csökő (Érdi Team, Subaru Impreza WRC) 1:06.4 perc hátrány |