Loeb havon is megállíthatatlan volt, nyert Norvégiában

Vágólapra másolva!
2009.02.15. 18:04
Címkék
Sebastien Loebnek ezúttal nem volt könnyű dolga, hiszen ha volt verseny, amelyet előzetesen tutira a Fordnak adtak volna a szakértők, akkor az a hét végi Norvég-rali volt. Havon ugyanis a skandinávok fölénye vitathatatlan – volt.
Sébastien Loeb a havas utakon is a legjobb tudott lenni
Fotó: Reuters
Sébastien Loeb a havas utakon is a legjobb tudott lenni
Sébastien Loeb a havas utakon is a legjobb tudott lenni
Fotó: Reuters
Sébastien Loeb a havas utakon is a legjobb tudott lenni

Na jó Loeb nyert már egy téli versenyt (2004-ben a Svéd-ralit), és már azért is szinte a csodájára jártak – most pedig újra megemelheti előtte mindenki a kalapját. A franciák ötszörös világbajnoka úgy nyerte meg ezt a versenyt, hogy egész hétvégén elsőként rajtolt, ami azt jelenti, hogy folyamatosan ő takarította az utakat a vetélytársak előtt. Hirvonen a vasárnapi utolsó körben vészesen megközelítette őt - 7.7 másodperces különbséggel vágtak neki az utolsó szakasznak. A finn mindent egy lapra tett fel, de minden igyekezete kevés volt: Loeb, amikor kellett, tovább tudott gyorsulni és a mindent eldöntő ütközetben 2.1 másodperccel gyorsabb volt Hirvonennél. Ez egyben azt is jelentette, hogy megszerezte 49. világbajnoki futamgyőzelmét.

„Mikko nagyon gyors volt, úgyhogy az elejétől a végéig a határokon kellett autóznom – mondta Loeb. – De végül is sikerült, megcsináltuk. Mentálisan elég nehéz volt a végéig maximálisan koncentrálni, és tudni, hogy az utolsó gyorsasági szakasz utolsó kanyarjában is elveszhet minden. Elég egy rossz mozdulat. Sokkal izgalmasabb, ha ilyen nagy csatában nyer az ember, mintha sima a győzelem…”

Hirvonen felemás érzelmekkel zárta élete egyik legnehezebb versenyét.

„Szomorú vagyok, hogy csak másodikak lettünk, de örülök, hogy legalább célba értünk – mondta a finn. – Nagyon izgalmas és szoros csata volt. Szombaton gyorsabb volt, és ez döntött. A záró napi eredménnyel gyorsaságommal elégedett vagyok, nagy nyomást gyakoroltam Sebastienre.”
A Ford másik pilótája, Jari-Matti Latvala nyerte meg a legutóbbi havas ralit (tavaly Svédországban), ezúttal meg kellett elégednie a harmadik pozícióval. „Frusztráló hétvége volt, nem olyan, amilyenben reménykedtem…”

Sokan úgy gondolták, hogy hazai versenyén Henning Solbergnek akár a végső győzelemre is esélye lehet a viadalon, de a dobogóra mindenképp – ám erre már pénteken elveszítette minden esélyét. A viadal végére azonban megtalálta a megfelelő beállításokat és ritmust, ez pedig lehetővé tette számára, hogy megelőzze a citroenes Dani Sordót és megismételje Írországban elért negyedik helyét.

Ami a magyar versenyzőket illeti: a Szabó Gergő, Köhler Zoltán kettős a 24., a Pénzes Zsolt, Igor Bacigal páros pedig a 29. pozícióban zárta a versenyt. Ahhoz képest, hogy a mieinknek számára nemcsak az első havas vb-futam volt ez, hanem egyáltalán az első klasszikus havas verseny, amelyen szöges gumikat kell használni, amelyen -20 Celsius fok körüli az átlagos hőmérséklet. Nem véletlen, hogy a szervezők engedélyezték a bakancs viselését az összekötő szakaszokon – a gyorsaságin természetesen kötelező a tűzálló cipő - ellenkező esetben ugyanis lefagyott volna a versenyzők lába.

„Az utolsó napon nem működött az autónkban a fűtés, úgyhogy baromira fáztunk – mondta Szabó. – Persze, csak az összekötő szakaszokon, mert a gyorsaságikon az is előfordult, hogy izzadtunk – ott más volt az adrenalin szintünk… A verseny összességében úgy alakult, ahogy terveztük, s vasárnap már egy kicsit bátrabban is versenyeztünk, mert éreztük, hogy közel a cél. Az időeredményeket is nézegettem, s most már időnként úgy mentünk, hogy én is elégedett voltam vele…”

Szabó további egy-két vb-futamot tervez az idén (s jövőre talán teljes N-csoportos szezont…), mert nagyon megtetszett neki a világbajnoki futam hangulata, persze, ez elsősorban pénzkérdés…

Pénzesék is nagyon élvezték a küzdelmet, s leginkább azt, hogy olyan pályákon autózhattak, amilyenekre egyedül itt volt lehetőség. „Örülök, hogy célba értünk, ez volt a legfőbb célunk – mondta Pénzes. – Az egész csapat nagyon boldog volt, hogy ez sikerült. Érdekes verseny volt, a csapat hűtőházi termo ruhában szerelt, de láttunk magyar zászlókat is, s szurkolókat, akiknek csak a szemük volt ki a ruhából. Mi pedig nagyon élveztük a száguldást a hófalak között.”

A világbajnokság március 13-15-én teljesen más terepen folytatódik a Ciprus-ralival.

NORVÉG-RALI

Abszolút végeredmény: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroen C4 WRC) 3:28:15.9, 2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 9.8 másodperc hátrány, 3. Latvala, Attila (finn, Ford Focus WRC) 1:21.8 p h., …24. Szabó Gergő, Köhler Zoltán (magyar, Mitsubishi Lancer Evo9) 35:17.8 p h., …30. Pénzes Zsolt, Igor Bacigal (magyar, Mitsubishi Lancer Evo9) 55:07.3 p h.
A vb állása. Pilóták: 1. Sebastien Loeb 20, 2. Hirvonen 14, 3. Sordo (spanyol, Citroen C4 WRC) 12. Gyártók: 1. Citroen 32, 2. Ford 22, 3. Stobart Ford 16
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik