Fotó: Imago (archív)
Fotó: Imago (archív)
HÉTFŐN A SUZUKI SZÁLLT KI
„A gazdasági világválság okozta csökkenő forgalom miatt a Suzukinak azonnali ellenintézkedésre volt szüksége. Végül a Suzuki úgy határozott, hogy nem indul a 2009-es rali-világbajnokságon” – áll a japán vállalat közleményében.
A csapat amúgy sem a legsikeresebb alakulat volt a sorozatban. Hat gyár küzdelmében mindössze az ötödik helyet szerezte meg az előző szezonban. Legjobb pilótája, a svéd Per-Gunnar Andersson a 12. helyen zárt az összetettben.
A Subaru-versenygépek gyártója, a Fuji Heavy Industries meghökkentő bejelentést tett a keddi napon. A vállalat a világválság kedvezőtlen hatásai miatt kiszáll a rali-világbajnokságból.
„A gazdasági világválság hatására az üzleti helyzetünkben drámai változás következett be. Emiatt optimalizálnunk kell a rendelkezésre álló erőforrásokat a Subaru márkanév érdekében. A Fuji Heavy Industries ezért úgy döntött: meghatározatlan időre kivonul a rali-világbajnokságról” – olvasható a gyár közleményében.
A bejelentés főleg azután hat igazán sokkolóan, hogy egy nappal korábban a Suzuki is jelezte a visszalépését a vb-től.
A Subaru kétségkívül a raliszakág meghatározó autója volt. Bár az utóbbi években csak kereste a régi formáját, több világbajnokot is adott a sportágnak.
A néhai Colin McRae és Richard Burns, valamint Petter Solberg egyaránt a gyár autójával lett világbajnok.
A Subaru harmadikként zárt a legutóbbi világbajnokságon. A norvég Petter Solberg a hatodik helyen végzett, míg csapattársa, Chris Atkinson az ötödiken.
Az 1989-ben alapított istálló az elmúlt 19 év során mindig szerepelt a vb-sorozatban. Három konstruktőri (1995, 1996, 1997) és három egyéni versenyzői (1995, 2001, 2003) világbajnoki címet szerzett.